2015-09-27, 23:18
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Fan vad ni är negativa. Båda bröderna Ymer kommer bli topp 10 i framtiden. Låt oss bumpa den här tråden om några år så får ni se att jag hade rätt.
Citera
2015-09-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Fan vad ni är negativa. Båda bröderna Ymer kommer bli topp 10 i framtiden. Låt oss bumpa den här tråden om några år så får ni se att jag hade rätt.

Måste bli bra över natten annars går det inte
Citera
2015-09-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Måste bli bra över natten annars går det inte

Ha ha ,men jag håller med barnet lite,för jämför man med Kyrgios , Kokkinakis , Coric ,Zverev så har iallafall Elias inte samma kapacitet (än) Mikael är svårare säga, han har faktiskt inte spelat så många turneringar än.
Men det kan ju hända mycket på några år, men dom nämnda ligger ju före.
Citera
2015-09-28, 16:21
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Visst Kyrgios , Kokkinakis , Coric har nått längre men det är helt värdelöst att jämföra allt för mycket med jämnåriga vid deras ålder och dra alltför stora slutsatser. Folk utvecklas olika snabbt. Ymer böderna gör redan resultat som 99% av tennisspelare deras ålder bara kan drömma om. Talangen finns där nu är det bara att ligga i träna hårt och förhoppningsvis ha den där enorma viljan som krävs....då kan det gå vägen. Som sagt tror båda kommer lyckas riktigt bra men det kommer ta sin tid.
Citera
2015-09-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Visst Kyrgios , Kokkinakis , Coric har nått längre men det är helt värdelöst att jämföra allt för mycket med jämnåriga vid deras ålder och dra alltför stora slutsatser. Folk utvecklas olika snabbt. Ymer böderna gör redan resultat som 99% av tennisspelare deras ålder bara kan drömma om. Talangen finns där nu är det bara att ligga i träna hårt och förhoppningsvis ha den där enorma viljan som krävs....då kan det gå vägen. Som sagt tror båda kommer lyckas riktigt bra men det kommer ta sin tid.
Skönt att höra en positiv röst, hoppas verkligen att du får rätt

Jag själv inte minst, och många andra här på tråden har lätt att se alltför negativt på bröderna Ymer vid varje förlust de är ju trots allt bara i början av sina karriärer
Citera
2015-09-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Skönt att höra en positiv röst, hoppas verkligen att du får rätt

Jag själv inte minst, och många andra här på tråden har lätt att se alltför negativt på bröderna Ymer vid varje förlust de är ju trots allt bara i början av sina karriärer

Men det är bara det att det är frustrerande ibland se Elias, för det känns inte som han är så långt bort egentligen , ibland känns det som han kan vinna matchen om han inte slarvar så väldigt.
Men i slutändan är det nog små marginaler, det är nog inga jättekliv som måste tas för att han ska vinna dom där som står och väger.
Ibland kan ju siffrorna bli stora trotts att det egentligen är små marginaler dessutom , kan va små bitar som måste förbättras för att det ska bli segrar fast man själv tycker det är mycket som fattas.
Citera
2015-09-28, 21:37
Medlem
Sen är det så att varken Mikael eller Elias kommer ha nå vapen i serven, Kyrgios lever ju lite på den.
Dom måste ha ett annat vapen än serve, Han sa det Blanco också att Elias måste utveckla ett vapen i forehanden , och det är väl kanske det han försöker nu, gå på snabbare avslut med forehand, och då blir det mer misstag, å andra sidan går det väl inte utveckla om man inte går för slagen.
Man utvecklar det ju inte genom att spela 20 bollar långa dueller hela tiden iallafall.
Citera
2015-09-29, 12:39
Medlem
Har ofta funderat när man ser juniorer träna/spela match och slå bort varannan boll, är detta rätt väg att gå? Själv förordar jag öva upp säkerheten först och därefter öka hårdheten, nu är ju mitt bäst före datum utgånget sedan lång tid tillbaka så det finns säkert nya rön inom detta ämne
Vet att många tennistränare vill att deras adepter ska gå hårt på bollen, till slut sitter bollarna innanför linjerna
Citera
2015-09-29, 13:01
Medlem
Sofia Arvidsson måste väl lägga ned snart va? Hon blir ju utklassad av allt och alla med ett racket i handen numera. Det är inte så att hon inte försöker heller, hon spelar nästan vecka ut och vecka in på motsvarande låg challengernivå. Hon är på väg att ramla utanför topp300. Är inte helt säker men tror hon har tre vinster i år mot spelare rankade innanför 200, varav ingen av dom nära 100-strecket.
Citera
2015-09-29, 14:51
Medlem
Kanske så enkelt, Sofia tycker att det är roligt att spela tävlingstennis trots avsaknad av framgång
Citera
2015-09-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Kanske så enkelt, Sofia tycker att det är roligt att spela tävlingstennis trots avsaknad av framgång

Förmodligen har hon sponsorer i dagsläget, kanske lite uppbackning från förbundet också. Tror inte så många lägger ned halvmiljonen/året ur egen ficka på att åka runt och tävlingsspela. Den "lyxen" lär hon dock inte ha nästa år, därav tror jag att det kanske närmar sig..
Citera
2015-09-29, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Förmodligen har hon sponsorer i dagsläget, kanske lite uppbackning från förbundet också. Tror inte så många lägger ned halvmiljonen/året ur egen ficka på att åka runt och tävlingsspela. Den "lyxen" lär hon dock inte ha nästa år, därav tror jag att det kanske närmar sig..

Finns väl många på både herr och damsidan som inte blir bättre rankade än 500 men ändå åker runt tävlingsspelar

edit: dom måste ju göra det för att dom tycker det är kul,dom kan ju inte tro dom ska lbi något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in