2015-09-28, 21:44
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archy66
Ska vi betala för att få se på reklam?Eller har jag fattat helt fel

Mer eller mindre ja, dags att lämna skeppet.
Citera
2015-09-30, 13:42
Medlem
Enydrions avatar
Väntar otåligt på nästa månad, och att alla nackdelarna visar sig tidigt, så man genast kan köra igång porteringen till annan operatör...

Hade de behållit allt som det var och infört en avgift för alla på 39 så hade jag fortsatt men nu verkar det stå mellan olidligt eller mycket dyrare än alternativen...
Citera
2015-09-30, 19:13
Avslutad
Vi får se hur det blir vid månadsskiftet i morgon, själv hänger jag kvar så länge jag kan ringa gratis, kommer jag till det läget att jag måste betala så lämnar jag Wifog omgående.

Jag har det så pass bra att jag har inte flyttat något nummer till Wifog och några aktier har jag ej köpt, så jag får vara nöjd med den tid som varit, att det skulle "skita" sig med tiden var jag helt säker på, och det behöver inte gå allt för lång tid innan Wifog "kastar in handduken" och tvingats begära sig i konkurs.
Citera
2015-10-01, 00:15
Medlem
Enydrions avatar
Skriver detta med nya systemet,

De avråder från att se reklam utan fylla på med reklam via wifi
Senast redigerad av Enydrion 2015-10-01 kl. 00:18.
Citera
2015-10-01, 02:50
Medlem
Stoegers avatar
Jag trodde att jag skulle behöva maila dom och be dom dra åt helvete med sitt nya system
och sedan klippa sönder simkortet.
Men jag tror att jag gillar det nya systemet faktiskt, man kan fylla på när man känner för det,
och man behöver inte fylla på hela tiden varenda gång man ska kolla något på nätet.

Jag såg mina poäng en kort stund på 'mina sidor' och jag hade typ 2047 poäng(nu ser jag inget då dom troligtvis inför systemet och det är inte stabilt ännu) och då har jag inte varit särskilt aktiv med påfyllandet.

Jag har nu använt det nya wifogsystemet i över 2½ timma utan att se på reklam eller fyllt på,
och för vanligt surfande flyter det på som normalt, jag har inte sett något youtubklipp eller dylikt ännu, men jag tror inte det är något problem med det.

Som det ser ut att funka nu:
- Man samlar på sig poäng(helst via Wifi) när man vill.
- Man har alltid öppen uppkoppling sålänge man har poäng.
- Sålänge man har 200 poäng vid månadsskiftet är det gratis.

Jag får väl se vad jag tycker i framtiden, men just nu känner jag att det kanske inte är så pjåkigt,
men råkar jag glömma att ha 200 poäng vid något månadsskifte så blir det nog till att gå till telia och inhandla mobilt internet. För betala för att få se på reklam vägrar jag göra.
Citera
2015-10-01, 05:17
Medlem
ArischManns avatar
1 poäng=1MB, 5poäng=1 SMS, 10 poäng=1 minut, 15poäng=1 MMS
What...
Citera
2015-10-01, 07:59
Medlem
ojoj,är nog slutet på wifog,,har nu laddat på 90 poäng,tog ju en halv timme trycka reklam,,blev nog sista gången,man fick inte ladda på mer än 90 poäng per dag??,det va ju skitkasst,,,,
Senast redigerad av gassarn1 2015-10-01 kl. 08:07.
Citera
2015-10-01, 11:10
Medlem
Enydrions avatar
Nån som vet vad det kostar att köpa till poäng med nya systemet?
Citera
2015-10-01, 11:15
Medlem
Surf:100 poäng = 100 MB
Samtal:100 poäng = 10 min
SMS:100 poäng = 20 SMS
MMS:100 poäng = 6 MMS
39 kr/mån ger 500 poäng
200 poäng dras av i månaden
för abonnemanget,
hoppas det blev ganska förståligt
alltså,väldigt dyrt med andra ord,
går ju kolla på reklam,men det ger så lite
poäng,så den blir man nog galen på,,,
Senast redigerad av gassarn1 2015-10-01 kl. 11:20.
Citera
2015-10-01, 11:39
Medlem
Enydrions avatar
en reklamfilm ger 3 poäng...
Citera
2015-10-01, 12:19
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
en reklamfilm ger 3 poäng...

Men drar cirka 5MB, alltså -2 poäng för att titta på reklamsnuttarna, om man inte kör från sin PC eller mobilen över wifi.
Citera
2015-10-01, 12:23
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoeger
Jag trodde att jag skulle behöva maila dom och be dom dra åt helvete med sitt nya system
och sedan klippa sönder simkortet.
Men jag tror att jag gillar det nya systemet faktiskt, man kan fylla på när man känner för det,
och man behöver inte fylla på hela tiden varenda gång man ska kolla något på nätet.

Jag såg mina poäng en kort stund på 'mina sidor' och jag hade typ 2047 poäng(nu ser jag inget då dom troligtvis inför systemet och det är inte stabilt ännu) och då har jag inte varit särskilt aktiv med påfyllandet.

Jag har nu använt det nya wifogsystemet i över 2½ timma utan att se på reklam eller fyllt på,
och för vanligt surfande flyter det på som normalt, jag har inte sett något youtubklipp eller dylikt ännu, men jag tror inte det är något problem med det.

Som det ser ut att funka nu:
- Man samlar på sig poäng(helst via Wifi) när man vill.
- Man har alltid öppen uppkoppling sålänge man har poäng.
- Sålänge man har 200 poäng vid månadsskiftet är det gratis.

Jag får väl se vad jag tycker i framtiden, men just nu känner jag att det kanske inte är så pjåkigt,
men råkar jag glömma att ha 200 poäng vid något månadsskifte så blir det nog till att gå till telia och inhandla mobilt internet. För betala för att få se på reklam vägrar jag göra.

Nej man måste ha minst 500 poäng den 25 varje månad. Från dessa dras då 200 poäng.
Dessutom går man back cirka 2 poäng för varje reklamsnutt man tittar på med mobilnätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in