Citat:
Ursprungligen postat av
gsminfo
Din beskrivning av övriga operatörers lösning stämmer dåligt. Det handlar inte alls om 30 dagar. Det kan också vara halvår, helår eller tillsvidare. Det skiftar.
Tidigare kunde man dryga ut med reklam och enkäter men det har i realiteten upphört att fungera. Vill man ha "poäng" idag så får man köpa. Och det till ett betydligt högre pris än konkurrenterna.
Problemet med Wifog numera är ju att man måste köpa poäng eller betala månadsavgift för att kunna använda abonnemanget, eftersom varken enkäter eller reklamfilmer fungerar tillfredsställande.
Vi har haft Wifog sen start för två år sen, men det går absolut inte att ha dem som enda kort. Man kan aldrig lita på att det funkar. Vartefter vi tömmer korten i familjen så flyttar vi över till fungerande operatörer.
Wifog är unika på det sättet att det aldrig funkar som det ska.
Jag är nog inte helt uppdaterad på de olika lösningar alla operatörer har i dagsläget. Gick över till Wifog för 1.5 år sedan mera som en test för att se vad det var, och jag tycker det gamla systemet var lite bökigt men gav mig ändå gratis surf och telefoni för mitt behov. Det nya systemet med poäng är klart bättre enligt mig. Har idag en pott på 30000+ som motsvarar enligt Wifogs prislista 1000 kr till 1350 kr beroende på om man köper nu till det rabatterade mellandagsreapriset. Har som backup ett vanligt telefonabonnemang för 18 kr/mån som har en minutdebitering på 18 öre/min så mina telefonkostnader har i alla fall sjunkit drastiskt.
Att det nu inte är så många annonser eller enkäter i dagsläget är nog mera på grund av att det är Jul och Nyårshelg och annonsörerna prioriterar då TV reklamen. Wifog jobbar nog ihärdigt för att hitta annonsörer då detta är deras affärsidé, men de bryter ny mark så kan kanske vara tufft i början.
Jag är i alla fall helnöjd med tjänsten som gett mig gratis telefoni/surf i 1.5 år och med min förbrukning klarar jag mig nog i 6 mån till 1 år med min nuvarande pott. Så hoppas de kommer att lyckas hålla sig kvar på marknaden länge.
Passar på att önska ett Gott Nytt År till Wifog och alla andra här på flashback.
Sentet