2015-12-30, 22:18
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turning
Kan det vara en generell inställning i din pektelefon som gör att man inte kan överföra eller ladda? Gå in på inställningar eller starta om hela pekulatorn, brukar ja göra om det inte fungerar. 500p ska man ju också få om man beställer ett nytt abonnemang.

Annars för du gå över till Tv2 igen och betala massa kosing. Reklamen varierar ju, det har ju Wifog
skrivit för ett tag sedan.

Hoppas det ordnar sig, för dig och Gott nytt år.

p.s Testa Internationella samtal via Wifog, de har dom ju lanserat nu och dessutom med 4G så går det snabbt.

Jag laddar alltid på deras hemsida med en pc. Men tack för tipsen ändå.
Citera
2015-12-30, 23:11
Medlem
femmas avatar
Synd att Wifog krånglar så mycket. Det är en himla god idé att ringa gratis osv genom bara annonsörer. Hoppas dom fixar det så att fler blir intresserade. Annars kommer det bara gå i graven :/
Citera
2015-12-30, 23:27
Medlem
hej,hur mycket poäng har ni skrapat ihop,? ,,har fått ihop en del,men sitter 2-3 timmar varje morgon,,
o dammsuger,,
Citera
2015-12-31, 00:05
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femma
Synd att Wifog krånglar så mycket. Det är en himla god idé att ringa gratis osv genom bara annonsörer. Hoppas dom fixar det så att fler blir intresserade. Annars kommer det bara gå i graven :/

Håller med helt! En mycket bra idé. Den är definitivt värd att överleva. Wifog har väl dock avskräckt många med sin oförmåga att kommunicera med kunder och blivande kunder. Att de dessutom är röriga i sina många olika upplägg, gör ju inte saken bättre för dem.

Hoppas de kan styra upp verksamheten och bli kvar på marknaden.
Citera
2015-12-31, 00:15
Medlem
Hej,

Jag är inte alls ute efter att samla poäng eller få något gratis. Jag skulle i så fall betala för poäng. Jag har ganska svårt att förstå vad man får för varje krona. Skulle någon kunna göra en liten jämförelse mellan Wifog och vad man får av andra operatörer när det gäller surf? Är det på något sätt prisvärt?

Idag får jag 6 GB för 199 kr (Halebop Student) där det ingår fria samtal och fria sms (har dock inget större behov av samtal/sms så har inget emot att byta ner mig gällande det).

Lät på er som att Wifog håller på att dö. Finns det andra tjänster som kan vara av intresse? Alla "vanliga" mobila bredband och abonnemang har jag kollat på, försöker nu se om någon av de här mer "speciella" tjänsterna kan vara något att ha.
Citera
2015-12-31, 00:51
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsint
Hej,

Jag är inte alls ute efter att samla poäng eller få något gratis. Jag skulle i så fall betala för poäng. Jag har ganska svårt att förstå vad man får för varje krona. Skulle någon kunna göra en liten jämförelse mellan Wifog och vad man får av andra operatörer när det gäller surf? Är det på något sätt prisvärt?

Idag får jag 6 GB för 199 kr (Halebop Student) där det ingår fria samtal och fria sms (har dock inget större behov av samtal/sms så har inget emot att byta ner mig gällande det).

Wifogs prislista tycks vara gjord för att försvåra jämförelser. Jag gör ett litet försök ändå:

199kr Halebop har ju ett fast pris för 6GB/samtal/sms/mms
269kr Wifog ger t.ex. 5GB och inget annat. Ska du ringa/smsa/mmsa minskar de datatrafiken i motsvarande grad, enligt en slags "poängtabell" se nedan.

1 MB = 1 poäng
1 sms = 5 poäng
1 min = 10 poäng
1 mms = 15 poäng

269kr ger alltså 5000 poäng ( minus 200 poäng månadsavgift)
Citera
2015-12-31, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Din beskrivning av övriga operatörers lösning stämmer dåligt. Det handlar inte alls om 30 dagar. Det kan också vara halvår, helår eller tillsvidare. Det skiftar.
Tidigare kunde man dryga ut med reklam och enkäter men det har i realiteten upphört att fungera. Vill man ha "poäng" idag så får man köpa. Och det till ett betydligt högre pris än konkurrenterna.

Problemet med Wifog numera är ju att man måste köpa poäng eller betala månadsavgift för att kunna använda abonnemanget, eftersom varken enkäter eller reklamfilmer fungerar tillfredsställande.
Vi har haft Wifog sen start för två år sen, men det går absolut inte att ha dem som enda kort. Man kan aldrig lita på att det funkar. Vartefter vi tömmer korten i familjen så flyttar vi över till fungerande operatörer.
Wifog är unika på det sättet att det aldrig funkar som det ska.

Jag är nog inte helt uppdaterad på de olika lösningar alla operatörer har i dagsläget. Gick över till Wifog för 1.5 år sedan mera som en test för att se vad det var, och jag tycker det gamla systemet var lite bökigt men gav mig ändå gratis surf och telefoni för mitt behov. Det nya systemet med poäng är klart bättre enligt mig. Har idag en pott på 30000+ som motsvarar enligt Wifogs prislista 1000 kr till 1350 kr beroende på om man köper nu till det rabatterade mellandagsreapriset. Har som backup ett vanligt telefonabonnemang för 18 kr/mån som har en minutdebitering på 18 öre/min så mina telefonkostnader har i alla fall sjunkit drastiskt.

Att det nu inte är så många annonser eller enkäter i dagsläget är nog mera på grund av att det är Jul och Nyårshelg och annonsörerna prioriterar då TV reklamen. Wifog jobbar nog ihärdigt för att hitta annonsörer då detta är deras affärsidé, men de bryter ny mark så kan kanske vara tufft i början.

Jag är i alla fall helnöjd med tjänsten som gett mig gratis telefoni/surf i 1.5 år och med min förbrukning klarar jag mig nog i 6 mån till 1 år med min nuvarande pott. Så hoppas de kommer att lyckas hålla sig kvar på marknaden länge.

Passar på att önska ett Gott Nytt År till Wifog och alla andra här på flashback.

Sentet
Senast redigerad av Senthet 2015-12-31 kl. 11:51.
Citera
2015-12-31, 12:19
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senthet
Jag är nog inte helt uppdaterad på de olika lösningar alla operatörer har i dagsläget. Gick över till Wifog för 1.5 år sedan mera som en test för att se vad det var, och jag tycker det gamla systemet var lite bökigt men gav mig ändå gratis surf och telefoni för mitt behov. Det nya systemet med poäng är klart bättre enligt mig. Har idag en pott på 30000+ som motsvarar enligt Wifogs prislista 1000 kr till 1350 kr beroende på om man köper nu till det rabatterade mellandagsreapriset. Har som backup ett vanligt telefonabonnemang för 18 kr/mån som har en minutdebitering på 18 öre/min så mina telefonkostnader har i alla fall sjunkit drastiskt.

Njä... gratis är det ju inte. Man får ju jobba för det. Nu när det dessutom inte funnits vare sig annonser eller reklamfilmer ett tag, så blir det ju väldigt fel att använda ordet gratis.

Citat:
Att det nu inte är så många annonser eller enkäter i dagsläget är nog mera på grund av att det är Jul och Nyårshelg och annonsörerna prioriterar då TV reklamen. Wifog jobbar nog ihärdigt för att hitta annonsörer då detta är deras affärsidé, men de bryter ny mark så kan kanske vara tufft i början.

Njä... "i början" blir ju fel. De har ju varit igång i över två år nu, och i telekombranschen är det en evighet. Det handlar i deras fall om antingen inkompitens eller systemfel.

Citat:
Jag är i alla fall helnöjd med tjänsten som gett mig gratis telefoni/surf i 1.5 år och med min förbrukning klarar jag mig nog i 6 mån till 1 år med min nuvarande pott. Så hoppas de kommer att lyckas hålla sig kvar på marknaden länge.

Ja jag håller med dig helt om dina förhoppningar. Men de behöver komma igång så att de fungerar. Det har ju trots allt gått mer än två år. Du tycks ju inte heller tro på att du ska kunna fylla på din pott.

Citat:
Passar på att önska ett Gott Nytt År till Wifog och alla andra här på flashback.

Önskar detsamma.
Citera
2015-12-31, 13:07
Medlem
Ser på wifogs facebooksida att en fråga om varför kunden inte hittar några filmer besvaras med:

"Du är kanske i fel målgrupp för de reklamfilmer som visades just när du skulle fylla på reklampoängen dvs att reklamkvoten för din målgrupp var uppfylld just då du ville titta"

Så det sker alltså en selektering av vilka kunder som ska få se reklamfilmer.
Citera
2015-12-31, 14:24
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Ser på wifogs facebooksida att en fråga om varför kunden inte hittar några filmer besvaras med:
Det är en hel del som klagar och Wifog har ett långt, men tomt, standardsvar som klistras in överallt. https://www.facebook.com/Wifog/?fref=ts
Eller i klartext:
Alltför få annonsörer är intresserade att köpa annonsutrymme hos Wifog för att vi ska kunna ha tillräcklig många reklamsnuttar för våra användare att spela upp. Det ger oss dessutom bättre lönsamhet om användarna utnyttjar erbjudandena, eftersom vi får procent på det, eller om de bara betalar direkt till oss. Upplägget med finansiering via reklam och enkäter, som användarna från början lockades med, fungerar inte, så vi försöker nu styra om tjänsten mer mot direktbetalning.
Hoppas ingen märker något och överger Wifog, utan alla är nöjda med att bli lurade och börjar betala hutlösa priser för en dålig tjänst.

Någon i tråden, som verkar ha insyn i Wifogs styrelserum, har dessutom antytt att de användare som har alltför många poäng sparade, blir spärrade och får sämre tillgång till reklamsnuttarna. Låter inte helt otroligt ...
Citera
2016-01-01, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Någon i tråden, som verkar ha insyn i Wifogs styrelserum, har dessutom antytt att de användare som har alltför många poäng sparade, blir spärrade och får sämre tillgång till reklamsnuttarna. Låter inte helt otroligt ...
Kan du länka till inlägg/användare?
Citera
2016-01-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
hej,hur mycket poäng har ni skrapat ihop,? ,,har fått ihop en del,men sitter 2-3 timmar varje morgon,,
o dammsuger,,
Om jag har tur får jag tag i så mycket poäng att det täcker månadsavgiften.
Potten krymper så sakta, och jag kommer inte betala för deras tjänst, jag har dubbla nummer i dagsläget...

Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jag tror jag "började" med 1800'ish poäng när det nya systemet gick igång. I dag har jag 1400, reklamfilmer får jag i princip aldrig några, och undersökningarna har jag tur om det är 1 i månaden.
Så åtminstone för mig, har det nya upplägget visat sig värdelöst.
B!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in