2015-09-24, 16:12
Medlem
Red-Pandas avatar
Avslutade mitt konto hos Wifog och bytte till Vimla istället. Bara att försöka få med sig andra nu igenom sin tipslänk så man får ner priset lite.
Citera
2015-09-24, 19:37
Medlem
lobstoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Enligt Wifog har gamla kunder fram till 25 nov på sig. Går det då inte att dra antingen 39kr från ett registrerat bankkort, eller 200 poäng från en pott på yminst 500 poäng, så inaktiveras sim-kortet. Nyblivna kunder kliver direkt in i det nya systemet.

Tänk positivt, fortfarande bättre än reklam tv!
Citera
2015-09-24, 22:11
Medlem
Enydrions avatar
hallon har 2gig 60 samtal för 99kr, för studenter och 55+ så får de 3 gig sen får man halva priset i 3 månader.

vimla tar 100kr har bara 1 gig det är för lite för mig

Det verkar som om wifog ligger ganska pyrt till, men får väl testa i 2 månader först
Citera
2015-09-24, 23:58
Medlem
sebnies avatar
Telia kontant har faktiskt blivit riktigt billiga numera. Telia refill + surf årskort 1200 kr för 1 år, dvs 100 kr/mån och 5 gb surf per månad + tillgång till obegränsad surf i alla homerun wifipunkter.

Så antagligen byter jag till refill nånstans vid årsskiftet.

Jag misstänker med Wifog, att det som kostar dyrt är att de måste betala en relativt dyr avgift per aktivt SIM-kort. Och att de därför inför en grundavgift för att rensa ut inaktiva SIM-kort.
Själva telefonnumret kostar säkert också rätt dyrt.
Senast redigerad av sebnie 2015-09-25 kl. 00:00.
Citera
2015-09-25, 00:57
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Telia kontant har faktiskt blivit riktigt billiga numera. Telia refill + surf årskort 1200 kr för 1 år, dvs 100 kr/mån och 5 gb surf per månad + tillgång till obegränsad surf i alla homerun wifipunkter.

Så antagligen byter jag till refill nånstans vid årsskiftet.

Jag misstänker med Wifog, att det som kostar dyrt är att de måste betala en relativt dyr avgift per aktivt SIM-kort. Och att de därför inför en grundavgift för att rensa ut inaktiva SIM-kort.
Själva telefonnumret kostar säkert också rätt dyrt.

vad kostar det att ringa med det kortet då? surf 2 gig kostar 300kr per halvår...
Citera
2015-09-25, 08:12
Medlem
santacls avatar
Som någon skrev på Facebook sidan.

"Räcker inte Joakim. Du behöver kolla de 600 reklamfilmerna för att få 1,6gig surf. (200 meg försvinner för månadskostnaden), och där slår du i taket. Men du hade behövt kolla ytterligare 134 reklamfilmer för att komma till 2gig. Dvs 734 filmer totalt. Nuvarande reklamfilmer snittar på 37sekunder. Dvs 27158 sekunder totalt... Eller då 452,64 minuter. Eller då strax över 7 och en halv timme. "

Låter inte som ett vinnande koncept
Citera
2015-09-25, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Bortser här från enkäterna(angående dessa så verkar det som Wifog öppnar för möjligheten att underkänna gjorda enkäter)

Råkade på tal om det ut för en halvtrist grej i natt. Jag klickade fram enkäter och en "Lång" började ladda. Ca 460 Mb skulle man få för besväret. Den visade sig handlade om film- och DVD-vanor. Vilket var ganska lättbesvarat för mig. Hyr aldrig film/DVD. Har inte köpt någon DVD på bra länge heller.
Fast lättbesvarat och lättbesvarat..., det var en sådan där krånglig jävla undersökning där man inte kunde fylla i alternativet "Brukar inte göra" utan man fick sitta och fylla i 0 (noll) på varenda jävla ruta i frågorna!
Dröm om min förvåning när jag kämpat på i fem, sex minuter och dataprogrammet till slut fattar att jag inte passar in i målgruppen. Då kommer texten "Nope det fanns ingen undersökning för dig denna gång" (eller hur de nu exakt formulerade orden...).
Nähä... De fem, sex minuterna jag just lagt ner på att fylla i det jag uppfattade som själva undersökningen då... Inte en jämrans Mb som tack för visat intresse fick jag.
Citera
2015-09-25, 08:59
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Nähä... De fem, sex minuterna jag just lagt ner på att fylla i det jag uppfattade som själva undersökningen då... Inte en jämrans Mb som tack för visat intresse fick jag.

Det var utökade preferensfrågor du svarade på. De ger dig absolut ingenting. Däremot får cint.se underlag till att välja ut enkäter åt sina uppdragsgivare.
Om du vill ha många enkäter går du in på Mina sidor och ändrar under Preferenser. Du ljuger som en häst travar och anger att du gör allt, gillar allt och köper allt.
Citera
2015-09-25, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Det var utökade preferensfrågor du svarade på. De ger dig absolut ingenting. Däremot får cint.se underlag till att välja ut enkäter åt sina uppdragsgivare.
Om du vill ha många enkäter går du in på Mina sidor och ändrar under Preferenser. Du ljuger som en häst travar och anger att du gör allt, gillar allt och köper allt.

Nä, det var knappast utökade preferensfrågor. Jag är bergsäker på att det var riktiga undersökningen som satte igång. MYCKET detaljerade frågor om ENBART film och DVD-vanor.
Citera
2015-09-25, 09:14
Medlem
Kommer de samtalsminuter/sms man har sparat att konverteras till poäng vid övergången så det är lönt att börja tanka redan nu?
Citera
2015-09-26, 20:10
Medlem
lobstoks avatar
Wifog har varit perfekt de få gånger jag surfar men verkligen behöver

Får därför bli vectone, delight eller lycamobilare. Antagligen den sista, lite stabilare och 5 kr 75 mb

Visaa av de större operatörerna har max19kr/dag surf vilket också är intressant.
Citera
2015-09-26, 20:25
Bannlyst
Ska vi betala för att få se på reklam?Eller har jag fattat helt fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här