2015-10-01, 12:43
Medlem
Så den här månaden kommer det inte dras förrän 25oktober?

En enkät som tog mig 1minut gav mig 200 poäng, medans en reklam på 20sekunder ger 3 poäng
Då är det väl bara göra enkäter hela tiden?
Senast redigerad av lopish 2015-10-01 kl. 12:46.
Citera
2015-10-01, 12:57
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lopish
Så den här månaden kommer det inte dras förrän 25oktober?

En enkät som tog mig 1minut gav mig 200 poäng, medans en reklam på 20sekunder ger 3 poäng
Då är det väl bara göra enkäter hela tiden?

Sen enkäterna infördes har inte en enda funkat för mig! Så enkäter kan knappast vara nån lösning.

Reklam i mobilnätet ger ju dessutom minuspoäng.
Citera
2015-10-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Sen enkäterna infördes har inte en enda funkat för mig! Så enkäter kan knappast vara nån lösning.

Reklam i mobilnätet ger ju dessutom minuspoäng.

Fungerade inte för mig innan heller, men nu fungerade det, kommer aldrig mer kolla på reklam om det år så här hela tiden, tog mig en minut att får 200poäng, det är ju onekligen väldigt värt
Citera
2015-10-01, 16:11
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
ojoj,är nog slutet på wifog,,har nu laddat på 90 poäng,tog ju en halv timme trycka reklam,,blev nog sista gången,man fick inte ladda på mer än 90 poäng per dag??,det va ju skitkasst,,,,

Man kan alltså bara fylla på maximalt 90 MB (90 poäng) per dag?
Och när du använt upp dem är din telefon död, du kan inte heller ringa eller skicka SMS/MMS??

Ha ha, snacka om att man på Wifog inte vill ha kvar sina kunder..
Citera
2015-10-01, 16:19
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushsweede
Man kan alltså bara fylla på maximalt 90 MB (90 poäng) per dag?
Och när du använt upp dem är din telefon död, du kan inte heller ringa eller skicka SMS/MMS??

Ha ha, snacka om att man på Wifog inte vill ha kvar sina kunder..
Skälet till att det gjorts så svårt att fylla på med enbart reklamklipp är nog att man vill styra över påfyllningen till erbjudanden, som ger i storleksordningen 1000 poäng. Det är nog mer lönsamt för wifog än ren reklam.

Ska det alltså från och med idag vara fritt fram att surfa så länge man har tillräckligt med poäng?
Har omkring 1700 nu, men har lite svårt att komma ut på mobilnätet.
Citera
2015-10-01, 18:10
Medlem
ja,det va ju bra att, man kan fylla på med datorn,bara logga in och se reklamen därifrån,så sparar man ju den datan iaf,,
Citera
2015-10-01, 18:40
Medlem
borguss avatar
Citat:
ja,det va ju bra att, man kan fylla på med datorn,bara logga in och se reklamen därifrån,så sparar man ju den datan iaf,,

Det verkar dessutom som om man går back om man kollar på reklamen i mobilnätet. Det är t.o.m. så att wifog varnar för det, och tycker att man ska använda sig av wifi istället, när man titta på reklamen.
Citera
2015-10-01, 19:44
Medlem
ajdå,får köra med wifin då,men gäller det fasta datorn man har hemma med då?
,,,,laddade in 69 kr för 1000 poäng,,lilltösen får ha det abbet,,
Senast redigerad av gassarn1 2015-10-01 kl. 19:46.
Citera
2015-10-01, 22:42
Medlem
fick en enkät t.o.m,,230 poäng direkt,,men dem verkar ju väldigt sällsynta enkäterna,man får hålla abonnemanget vid liv iaf,kostar ca 20 kr mån isf,resten med reklamtid,,om jag inte räknat helt galet,,
Citera
2015-10-01, 22:44
Medlem
borguss avatar
Citat:
ajdå,får köra med wifin då,men gäller det fasta datorn man har hemma med då?

På pcn hemma spelar det ju ingen roll hur du är uppkopplad, så länge du inte är i mobilnätet.
Citera
2015-10-01, 23:11
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Det verkar dessutom som om man går back om man kollar på reklamen i mobilnätet. Det är t.o.m. så att wifog varnar för det, och tycker att man ska använda sig av wifi istället, när man titta på reklamen.
Det begränsar användbarheten rätt ordentligt.

Jag körde 3G via wifog som reserv-uppkoppling i somras, när mitt ADSL-modem hade pajat, genom att ladda på datorn (via bluetooth-delning) samtidigt som jag såg på teve på den uppkopplade mobilen.
Någon har väl använt det här som uppkoppling i stugan på landet på samma sätt. Men då är det slut med det nu då, om man behöver kontinuerlig tillgång till fast lina.
Citera
2015-10-01, 23:19
Medlem
Bob Luntas avatar
Ajajaj, vad dåligt det nya systemet verkar. Gick, precis som tidigare skrivits i tråden, inte att fylla på mer än sammanlagt 96 poäng genom reklamfilmstittande. Det är tydligen deras tak.

Blir nog till att byta innan årsskiftet för mig också, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in