Citat:
Varför hävdar du att han bör skylla sig själv? Kom igen nu, erkänn att du hade fel.
Citat:
Okej.
Jag använder bara ordet "sex" när jag menar vanligt sex utan inslag av misshandel och förnedring.
Citat:
Jag har aldrig outat mina preferenser så du kan sluta anta. Det enda det bevisar är du inte vet vad bevis är.
"Normativt sex"? Hmm. En normativ är en fordring om hur något bör vara. Normerande eller normgivande. Det bevisar vilka dina sexuella preferenser du har. Inte är det "vaniljsex" utan roughsex med grova vålds- och förnedringsinslag.
Citat:
1. Jag har aldrig slagit en kvinna, inte ens utdelat en örfil.
Om dina örfilar är en del av en systematisk och upprepad misshandel, då är du otvivelaktigt en kvinnomisshandlare. Förr eller senare kommer din kvinna att polisanmäla dig och lämna dig. Ingen vettig kvinna blir tänd av att bli slagen. Däremot går hon med på sex efteråt för att blidka mannen, för hon vill få stopp på misshandeln. Det är det som kallas försoningssex. Egentligen är det våldtäkt.
2. Vilken? Jag har aldrig sagt att jag har nån. Du antar massa saker.
Citat:
Lol, du har kopierat samma text typ tusen ggr.
http://www.varningstecken.n.nu/misshandlaren
"Misshandlaren har snarare problem med kvinnans ilska och aggressivitet. Han klarar inte att hon blir arg på honom, står upp emot honom, säger emot honom eller visar tecken på självständighet, oberoende och autenticitet. En misshandlare har ofta en dubbel standard; han kan allmänt tycka att det är fel med kvinnomisshandel, men om hans partner skulle provocera honom så anser han sig att ha rätt att "ge igen"/ "sätta henne på plats"/ "försvara sig" osv.
"Misshandlaren har snarare problem med kvinnans ilska och aggressivitet. Han klarar inte att hon blir arg på honom, står upp emot honom, säger emot honom eller visar tecken på självständighet, oberoende och autenticitet. En misshandlare har ofta en dubbel standard; han kan allmänt tycka att det är fel med kvinnomisshandel, men om hans partner skulle provocera honom så anser han sig att ha rätt att "ge igen"/ "sätta henne på plats"/ "försvara sig" osv.
Citat:
När en man blir arg så bestraffar kvinnan honom, detta ses som normalt. När en kvinna blir arg så ska man suck it up? Makes sense...
En rättighet som misshandlaren tar ifrån kvinnan är alltså rätten att bli arg på honom när han behandlar henne illa. Blir hon arg kommer han att ge igen, och han kommer förmodligen att dra nytta av det faktum att hon blir upprörd som ett "bevis" på att hon är knäpp, sjuk, galen eller irrationell. Skulle det behövas kan han använda detta bevis inför omgivningen, vilket stärker hans egen fläckfria image och ger kvinnan mindre trovärdighet om hon skulle berätta vad som sker inom förhållandet.
Citat:
"
En misshandlare vänder ofta saker och ting till sin motsats. Han förvrider i efterhand det kvinnan har sagt och det han själv har gjort. En del misshandlare spelar gärna offerrollen. Om kvinnan försöker försvara sig mot honom, tar han det som en attack gentemot honom, och får henne att betala för det på ett eller annat sätt.
Det kanske är så i vissa fall, i andra inte.
Citat:
Nej om barnet är litet så tar man upp det i famnen och går (om barnet t.ex. inte vill gå hem). Man kan inte slå ett litet barn de tål inte det och det är inte heller nödvändigt.
Du kan inte jämföra en vuxen kvinna med ett barn. Vad gör du själv med barnet? Örfilar det och ruskar det hårt för att sätta det på plats?
Det är principen som är densamma.
Citat:
Hon erkände att hon ljög så det blev ingen
Jag kan inte kommentera detta fall för jag känner inte din bekant. Antingen är han en våldtäktsman eller så är han falskeligen anklagad för våldtäkt. Det får polisutredningen visa.
Citat:
.
Vilka anledningar då? Även s k hyggliga och trevliga män är kapabla att både våldta och misshandla
^
Citat:
Jo det har du, du tycker att man kan örfila män men inte kvinnor? Det är inte logiskt utan det är religiöst. Vuxna kvinnor tar inte skada av en örfil.
Jag har ingen kvinnoreligion. Du sätter gärna kvinnor på plats genom att örfila dem. Det är ett säkert tecken på din taskiga kvinnosyn.
Citat:
Jag är ju ingen då jag aldrig misshandlat en kvinna.
Så resonerar en klassisk kvinnomisshandlare. De ser sig själva inte som sådana.
Citat:
1. Jo de är kuvade för de får inte tillrättavisa kvinnor. Kvinnor får dock tillrättavisa män. Det handlar inte om att skada allvarligt?!
De allra flesta männen är inte "kuvade" utan skötsamma, ordentliga, medkännande och empatiska män som inte slår kvinnor. Det är bara fega kräk som ger sig på de som är fysiskt svagare än dem själva.
2. Det är lika fegt att ge sig på en fysiskt svagare man och skada honom, men det tycker många är manligt. Faktum är att ingen ger sig på nån som de tror kan spöa dem i en life or death-situation t e x ett krogslagsmål.
Citat:
Men inse att det här är trams.
Så bra då att du håller med mig om att bara en liten del av våldtäktsanmälningarna som är falska. 2-8%.
Citat:
.
Du föraktar kvinnor eftersom du jämställer dem med olydiga och gnälliga barn som behöver uppfostras och sättas på plats. Om du ger ett litet barn en örfil eller ruskar om det hårt, då är det barnmisshandel. Det är mycket värre än att slå en vuxen kvinna. Du vet väl att barnaga också är förbjuden
En tonåring tål garanterat en örfil och det tycker jag att man ska få göra. Jag tycker att vissa vuxna män också behöver uppfostras/tillrättavisas men det är inte riktigt relevant för tråden.
Citat:
Men du skulle våga höja handen mot en svagare man, eller hur fegis?
Jag förnekar inte att det kan finnas mindre smickrande sidor hos både män och kvinnor. Jag är stolt över att vara en riktig man som aldrig höjer handen mot barn och kvinnor. Däremot borde du skämmas för att du inte drar dig för att ge din kvinna en lavett eller två för att "sätta henne på plats" och "uppfostra" henne. Du är inte mycket till man som rättfärdigar dina medbröders våld mot kvinnor.
Senast redigerad av zuluwanker 2015-09-29 kl. 01:53.
Senast redigerad av zuluwanker 2015-09-29 kl. 01:53.