Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
"Det finns inga butiksägare som medvetet försöker bli rånade och skjutna. Det finns inga killar som har "kompisar" som slår dem och de väljer att fortsätta umgås med. Det finns inga... ja, jag kommer inte på fler exempel för beteendet är så absurt."
totalt blåst TS utan förmåga till rationellt hållbart resonemang.
jag nöjer mig med att kontra en liten vital del.
enligt ditt eget resonemang så borde det heller inte finnas män som "medvetet" ingår partnerskap och stannar kvar i förhållande med kvinna som kommer reta upp dem så mycket så de måste slå dem på "plats".
eller hur?
Männen som misshandlar är blott en bricka i kvinnans spel. Det verkliga offret är tredje part, det vill säga samhället. En kvinna beslutar sig för att hon vill ha en man som misshandlar och våldtar henne, efter ett tag är det inte roligt längre och då ska polis rädda henne, rättsväsendet straffa mannen, hon får skadestånd och sedan får hon gå ut i media och få en massa sympatier från både män och kvinnor som inte ser igenom henne.
Här är en annan analogi;
Ragnar gillar våldsamma hundar och älskar när de sliter andra hundar i stycken, han läser på nätet vilken som är den våldsammaste hundraser och köper därefter 3 stycken. När de visar aggressivitet belönar han dem, när de visar sig passiva och icke-aggressiva straffar han dem. Efter 1 år har två av de tre hundarna blivit mycket aggressiva, den tredje är mindre aggressiv, därför säljer Ragnar den. En månad senare så attackerar Ragnars hundar ett oskyldigt barn och Ragnar går ut i media och beklagar sig och säger "jag vet inte vad som hände, det kom så plötsligt, jag ska aldrig mer ha hund".
Det ironiska i sammanhanget är att moderna män ändå blivit så icke-våldsamma att kvinnorna har mycket svårt att hitta en misshandlande och våldtagande man. Det har gått så långt att kvinnorna i sin desperation tvingas leta i fängelser och dessutom tävla med massor av andra kvinnor om de få män som fortfarande är villiga att spela rollen av hustrumisshandlare/våldtäktsman.