2015-07-08, 13:51
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Som jag sa ska man hjälpa utsatta kvinnor som försöker ta sig ur detta, men kvinnor som gång på gång återfaller till dessa idioter bör man strama åt hjälpen till eftersom de uppenbarligen inte vill ha hjälp att bli av med idioterna.
Jo blir lätt så när killarna inte är idioter fullt ut och har något som inte andra har. Man kanske tycker att de flesta människorna är psykiskt sjuk och vill inte samarbeta med de, även om de är "snälla" och väljer det minst sämsta.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-07-08 kl. 13:55.
Citera
2015-07-08, 14:06
Medlem
vasaduellers avatar
Håller med Ts om att det kan röra sig om komplicerade psykologiska mönster, där BO medvetet eller omedvetet söker efter destruktiva situationer.

Men ingen man kan någonsin försvara misshandel eller våldtäkt av kvinnor. Analogt med hur du nämner att man som kund kan välja att sluta handla i en affär där man inte är nöjd med servicen, så kan man som man välja att sluta umgås med kvinnor som är oerhört provocerande och försöker trigga fram misshandel och andra övergrepp. Du och din logik faller på eget grepp.

Kostnadsproblematiken som du nämner, skulle för övrigt kunna lösas effektivt, genom ett reformerat medborgarskapssystem.
Citera
2015-07-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det beror väl oftast på att männen blir förälskad och sen blir arg och våldsamm när inte kvinnorna blir med barn och bestämmer sig att leva med dem.

Känner du till ett enda sådant fall?
I fall en man "förföljer" kvinnan, tror jag snarare att han "förföljer" sina barn. Självklart vill han inte låta ett psykfall ta hand om barnen. Där är det sjukt att INTE göra allt i sin makt.
Senast redigerad av ManManne 2015-07-08 kl. 14:13.
Citera
2015-07-08, 14:15
Medlem
"Det finns inga butiksägare som medvetet försöker bli rånade och skjutna. Det finns inga killar som har "kompisar" som slår dem och de väljer att fortsätta umgås med. Det finns inga... ja, jag kommer inte på fler exempel för beteendet är så absurt."

totalt blåst TS utan förmåga till rationellt hållbart resonemang.

jag nöjer mig med att kontra en liten vital del.

enligt ditt eget resonemang så borde det heller inte finnas män som "medvetet" ingår partnerskap och stannar kvar i förhållande med kvinna som kommer reta upp dem så mycket så de måste slå dem på "plats".

eller hur?
Citera
2015-07-08, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

enligt ditt eget resonemang så borde det heller inte finnas män som "medvetet" ingår partnerskap och stannar kvar i förhållande med kvinna som kommer reta upp dem så mycket så de måste slå dem på "plats".

Nej. Inte medvetet, men du förutsätter att det inte skulle fungera att sätta en sådan kvinna på plats. Din världsbild stämmer inte här heller. Det fungerar. Att inte sätta henne på plats, är det som inte fungerar.
Senast redigerad av ManManne 2015-07-08 kl. 14:27.
Citera
2015-07-08, 15:49
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
"Det finns inga butiksägare som medvetet försöker bli rånade och skjutna. Det finns inga killar som har "kompisar" som slår dem och de väljer att fortsätta umgås med. Det finns inga... ja, jag kommer inte på fler exempel för beteendet är så absurt."

totalt blåst TS utan förmåga till rationellt hållbart resonemang.

jag nöjer mig med att kontra en liten vital del.

eller hur?

Männen som misshandlar är blott en bricka i kvinnans spel. Det verkliga offret är tredje part, det vill säga samhället. En kvinna beslutar sig för att hon vill ha en man som misshandlar och våldtar henne, efter ett tag är det inte roligt längre och då ska polis rädda henne, rättsväsendet straffa mannen, hon får skadestånd och sedan får hon gå ut i media och få en massa sympatier från både män och kvinnor som inte ser igenom henne.

Här är en annan analogi;

Ragnar gillar våldsamma hundar och älskar när de sliter andra hundar i stycken, han läser på nätet vilken som är den våldsammaste hundraser och köper därefter 3 stycken. När de visar aggressivitet belönar han dem, när de visar sig passiva och icke-aggressiva straffar han dem. Efter 1 år har två av de tre hundarna blivit mycket aggressiva, den tredje är mindre aggressiv, därför säljer Ragnar den. En månad senare så attackerar Ragnars hundar ett oskyldigt barn och Ragnar går ut i media och beklagar sig och säger "jag vet inte vad som hände, det kom så plötsligt, jag ska aldrig mer ha hund".

Det ironiska i sammanhanget är att moderna män ändå blivit så icke-våldsamma att kvinnorna har mycket svårt att hitta en misshandlande och våldtagande man. Det har gått så långt att kvinnorna i sin desperation tvingas leta i fängelser och dessutom tävla med massor av andra kvinnor om de få män som fortfarande är villiga att spela rollen av hustrumisshandlare/våldtäktsman.
Citera
2015-07-08, 16:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Männen som misshandlar är blott en bricka i kvinnans spel. Det verkliga offret är tredje part, det vill säga samhället. En kvinna beslutar sig för att hon vill ha en man som misshandlar och våldtar henne, efter ett tag är det inte roligt längre och då ska polis rädda henne, rättsväsendet straffa mannen, hon får skadestånd och sedan får hon gå ut i media och få en massa sympatier från både män och kvinnor som inte ser igenom henne.

Här är en annan analogi;

Ragnar gillar våldsamma hundar och älskar när de sliter andra hundar i stycken, han läser på nätet vilken som är den våldsammaste hundraser och köper därefter 3 stycken. När de visar aggressivitet belönar han dem, när de visar sig passiva och icke-aggressiva straffar han dem. Efter 1 år har två av de tre hundarna blivit mycket aggressiva, den tredje är mindre aggressiv, därför säljer Ragnar den. En månad senare så attackerar Ragnars hundar ett oskyldigt barn och Ragnar går ut i media och beklagar sig och säger "jag vet inte vad som hände, det kom så plötsligt, jag ska aldrig mer ha hund".

Det ironiska i sammanhanget är att moderna män ändå blivit så icke-våldsamma att kvinnorna har mycket svårt att hitta en misshandlande och våldtagande man. Det har gått så långt att kvinnorna i sin desperation tvingas leta i fängelser och dessutom tävla med massor av andra kvinnor om de få män som fortfarande är villiga att spela rollen av hustrumisshandlare/våldtäktsman.

This!

Och hence varför kvinnor försöker importera män som misshandlar och våldtar från MENA.
Citera
2015-07-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Visst. Frågan är hur statestiken ser ut. Av hundra dysfuntionella förhållanden. Hur många beror på mannen? ett? två?

Varför är det relevant för diskussionen? Det är inte olagligt att ha dysfunktionella förhållanden, hur fan skulle det kunna vara det, rent praktiskt? Det är däremot olagligt att utöva fysiskt våld mot andra.

Det är ju rena babberesonemanget, hon drev mig till det, jag var tvungen att slå henne, jag var tvungen att missbruka för hon var så jobbig...Finns det nåt mindre kräkaktigt än att alltid skylla sina dåliga handlingar på andra? Nej, det finns det fan inte.
Citera
2015-07-08, 16:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Varför är det relevant för diskussionen? Det är inte olagligt att ha dysfunktionella förhållanden, hur fan skulle det kunna vara det, rent praktiskt? Det är däremot olagligt att utöva fysiskt våld mot andra.

Det är ju rena babberesonemanget, hon drev mig till det, jag var tvungen att slå henne, jag var tvungen att missbruka för hon var så jobbig...Finns det nåt mindre kräkaktigt än att alltid skylla sina dåliga handlingar på andra? Nej, det finns det fan inte.

Och om man inte vill bli utsatt för fysiskt våld då ska man kanske inte ha sex till exempel "försoningsknull" med män som utövar fysiskt våld mot en? Eller gå tillbaka till sådana män för fler "försoningsknull" efter att man har lämnat dem? Den genomsnittliga kvinnan går tillbaka 6 gånger till en man som har slagit henne enligt en studie.
Citera
2015-07-08, 16:38
Medlem
Babianens avatar
Låt oss titta på några exempel,

https://www.youtube.com/watch?v=XUKSrTqY_0M

https://www.youtube.com/watch?v=gqF8y1WJA7o

https://www.youtube.com/watch?v=aF1TMbwsIr0

https://www.youtube.com/watch?v=ZjjfsxUqTws

https://www.youtube.com/watch?v=nDsllcLdOeM

https://www.youtube.com/watch?v=m0qmHYHMdFc

av allt man kan göra på fritiden väljer de här unga kvinnorna att sitta på youtube och sjunga en cover på låten "kiss with a fist" med refrängen "a kiss with a fist is better than none". Om ni inte fattar att de annonserar efter en man som kan ge dem stryk så finns det inget hopp för er.
Citera
2015-07-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz

Klart att mannen är svag ifall han blir missbrukare av alkohol eller annat. Det som fungerar bäst är att sätta stopp för kvinnliga vansinnigheter direkt och utan att behöva alkohol för det. Dessutom skall man vägra att belöna hennes sjuka beteende med försonings-sex. Det är det viktigaste, eftersom det är vanebildande. Bråkar hon, får hon sova ensam.
Senast redigerad av ManManne 2015-07-08 kl. 16:48.
Citera
2015-07-08, 16:55
Medlem
Håller med ts till viss del.

Kvinnor har i regel ingen aning om hur de själva fungerar rent sexuellt och socialt. Kvinnor får de män som de vill ha. Tycker vi borde sluta dadda kvinnor mer samt gå in hårt för att utbilda kvinnor.

En sak som påminner om det här tycker jag är iden om "delad-föräldraledighet". Kvinnor vill liksom att staten ska komma in och medla i deras sjuka misshandelsrelation de själva valt. Men bara lite grann, kvinnor väljer alltså att i stor uträckning att leva med en så sjuk och dominerade man att de inte förmår att lösa en så enkel sak som vem som ska vara hemma med barnen. Detta kostar samhället onödigt mycket pengar, man borde utbilda kvinnor mer.

Kvinnor måste se över sina relationer, det är sjukt att samhället ska behöva komma in och medla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in