2015-09-25, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Egentligen borde jag ignorera kvinnohataren Nandu. Men ju mer jag debatterar mot honom desto fler bisarra grodor hoppar ur käften på honom. De är så överdrivet tokiga att de enbart blir komiska. De visar ju upp en outtömlig källa till humor.

Nu håller jag på att samla ihop hans värsta grodor i ett och samma dokument. Det finns ju en antirasistisk sajt som heter www.interasistmen.se, där man kan läsa drösvis med korkade citat som uttalats av SD och rasister. Det kanske borde skapas en anti-misogyn version som www.intekvinnohataremen.se.

Jag ska fortsätta att dra ut fler pinsamma kommentarer från Nandus tangentslirande. Även från Babianen. Säkert kan jag få ihop tillräckligt många pinsamma grodor att sammanställa till en underhållande bok som kan framkalla många hysteriska skrattanfall.
Allt du skriver är skit mannen. Du är undergiven som fan och det märks på ditt sätt att tänka. Du är en samhällsskav utan reflektion, en människa som man har kopierat fram. Finns inget originellt alls med det du säger och du har fel i allt. På riktigt, du har fel i allt.

Du och Cineasten är två losers som gillar skitsnack, ryggdunkande, trams, hån och verklighetsfrånvänt önskedrömmande.

Jag förvånas över hur fel du har i allt. "Kvinnor kan", vilka då? Kvinnor är lata losers, precis som er. Du och grisen Cineasten tillhör bottenskrapet.
Citera
2015-09-25, 19:16
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mauro
Allt du skriver är skit mannen. Du är undergiven som fan och det märks på ditt sätt att tänka. Du är en samhällsskav utan reflektion, en människa som man har kopierat fram. Finns inget originellt alls med det du säger och du har fel i allt. På riktigt, du har fel i allt.

Du och Cineasten är två losers som gillar skitsnack, ryggdunkande, trams, hån och verklighetsfrånvänt önskedrömmande.

Jag förvånas över hur fel du har i allt. "Kvinnor kan", vilka då? Kvinnor är lata losers, precis som er. Du och grisen Cineasten tillhör bottenskrapet.
Grisen Cineasten?

Skitsnack, ryggdunkande, trams, hån. Var får du alltifrån din äckliga kvinnohatande morsgris. Kvinnor är lata losers? Är alla kvinnor det? Märkligt, på min arbetsplats sliter kvinnorna (och männen) som djur därför att det råder ständig överbelastning. Det skrivs t.o.m om min arbetsplats i media just därföratt den är så tufft belastad. Det finns förmodligen ingen som besöker den som säger "kvinnorna här är lata losers som inte gör någonting".

Stackars lilla morsgris. Dags att klippa navelsträngen...
Citera
2015-09-27, 01:04
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Du sa t.ex. att min bekant får skylla sig själv för att han hade en sex med en upptagen kvinna. Du lägger ansvaret på mannen och rättfärdigar i princip falska våldtäktsanklagelser.
Jag rättfärdigar inte falska våldtäktsanmälningar, men inte heller de våldtäkter som faktiskt begås.

Citat:
Jag har aldrigt hört någon använda termen "normalsex" förut. Jag har lärt mig att att "vaniljsex" är termen för vanligt, normativt sex.
Jag använder bara ordet "sex" när jag menar vanligt sex utan inslag av misshandel och förnedring.

"Normativt sex"? Hmm. En normativ är en fordring om hur något bör vara. Normerande eller normgivande. Det bevisar vilka dina sexuella preferenser du har. Inte är det "vaniljsex" utan roughsex med grova vålds- och förnedringsinslag.

Citat:
Hur vet du att de blir avtända?
Ja man kan t.ex. örfila en kvinna föra att sätta henne på plats.
Om dina örfilar är en del av en systematisk och upprepad misshandel, då är du otvivelaktigt en kvinnomisshandlare. Förr eller senare kommer din kvinna att polisanmäla dig och lämna dig. Ingen vettig kvinna blir tänd av att bli slagen. Däremot går hon med på sex efteråt för att blidka mannen, för hon vill få stopp på misshandeln. Det är det som kallas försoningssex. Egentligen är det våldtäkt.

http://www.varningstecken.n.nu/misshandlaren
"Misshandlaren har snarare problem med kvinnans ilska och aggressivitet. Han klarar inte att hon blir arg på honom, står upp emot honom, säger emot honom eller visar tecken på självständighet, oberoende och autenticitet. En misshandlare har ofta en dubbel standard; han kan allmänt tycka att det är fel med kvinnomisshandel, men om hans partner skulle provocera honom så anser han sig att ha rätt att "ge igen"/ "sätta henne på plats"/ "försvara sig" osv.

En rättighet som misshandlaren tar ifrån kvinnan är alltså rätten att bli arg på honom när han behandlar henne illa. Blir hon arg kommer han att ge igen, och han kommer förmodligen att dra nytta av det faktum att hon blir upprörd som ett "bevis" på att hon är knäpp, sjuk, galen eller irrationell. Skulle det behövas kan han använda detta bevis inför omgivningen, vilket stärker hans egen fläckfria image och ger kvinnan mindre trovärdighet om hon skulle berätta vad som sker inom förhållandet.

En misshandlare vänder ofta saker och ting till sin motsats. Han förvrider i efterhand det kvinnan har sagt och det han själv har gjort. En del misshandlare spelar gärna offerrollen. Om kvinnan försöker försvara sig mot honom, tar han det som en attack gentemot honom, och får henne att betala för det på ett eller annat sätt.
"

Det finns liknande artiklar på engelska som handlar om. Du får googla själv.

Citat:
Om du blir provocerad av ditt barns gnäll och tjat, lämnar du dem då?
Du kan inte jämföra en vuxen kvinna med ett barn. Vad gör du själv med barnet? Örfilar det och ruskar det hårt för att sätta det på plats?

Citat:
Men du sa ju att det var min bekants fel att han hade sex med en upptagen kvinna. Är det den upptagne som har ansvaret för att hon är otrogen eller är det mannen som ska ta ansvaret och kolla upp det?
Jag kan inte kommentera detta fall för jag känner inte din bekant. Antingen är han en våldtäktsman eller så är han falskeligen anklagad för våldtäkt. Det får polisutredningen visa.

Citat:
Det kan jag inte vara helt säker på men jag känner mig ganska säker på det av flera anledningar.
Vilka anledningar då? Även s k hyggliga och trevliga män är kapabla att både våldta och misshandla.

Citat:
Du väljer ut citat som som stämmer överens med din kvinnoreligion.
Jag har ingen kvinnoreligion. Du sätter gärna kvinnor på plats genom att örfila dem. Det är ett säkert tecken på din taskiga kvinnosyn.

Citat:
Helst inte. Det hade väl varit skönt om man slapp göra det men det fungerar inte så i verkligheten.
Så resonerar en klassisk kvinnomisshandlare. De ser sig själva inte som sådana.

Citat:
En riktig man kuvar sig för kvinnan? Det finns inga jämställda förhållanden, antingen så bestämmer kvinnan över mannen eller så bestämmer mannen över kvinnan. Det vore ju bara dumt av en man att inte bestämma när han har möjligheten.
Sök hjälp för din aggressivitet och sjuka kvinnosyn.

Citat:
Citat:
....väldigt många män begår våld mot kvinnor (36.000 våldtäkter och 100.000-200.000 misshandelsfall per år)..

Citat:
Förstår du inte hur ovanliga våra resonemang är i Sverige? De flesta män här är kuvade och skulle aldrig tänka tanken att "höja handen" mot en kvinna som du säger.
Jag har inte spekulerat i att 98% av våldtäktsanmälningarna är falska, det är är Babianen som gjort det.
Jag skrev faktiskt "36.000 våldtäkter och 100.000-200.000 misshandelsfall per år", inte antalet män. Din läsförmåga är under all kritik. Det finns män som blir polisanmälda flera gånger under ett och samma år för misshandel av sina kvinnor. Och även män som våldtar fler än en kvinna (t ex serievåldtäktsmän). De allra flesta männen är inte "kuvade" utan skötsamma, ordentliga, medkännande och empatiska män som inte slår kvinnor. Det är bara fega kräk som ger sig på de som är fysiskt svagare än dem själva.

Så bra då att du håller med mig om att bara en liten del av våldtäktsanmälningarna som är falska. 2-8%.

Citat:
Jag vet att du skäms över att vara man. Du kan trösta dig med att du inte är mycket till en sådan. Jag föraktar inte kvinnor men jag förhåller mig till hur saker och ting fungerar i verkligheten. Jag föraktar heller inte barn för att de ibland beter sig barnsligt och behöver uppfostran, tvärtom så älskar jag både barn och kvinnor.
Du däremot föraktar kvinnors mindre smickrande sidor och därför förnekar du dem.
Du föraktar kvinnor eftersom du jämställer dem med olydiga och gnälliga barn som behöver uppfostras och sättas på plats. Om du ger ett litet barn en örfil eller ruskar om det hårt, då är det barnmisshandel. Det är mycket värre än att slå en vuxen kvinna. Du vet väl att barnaga också är förbjuden.

Även kvinnomisshandlare säger att de älskar kvinnor och barn.

Jag förnekar inte att det kan finnas mindre smickrande sidor hos både män och kvinnor. Jag är stolt över att vara en riktig man som aldrig höjer handen mot barn och kvinnor. Däremot borde du skämmas för att du inte drar dig för att ge din kvinna en lavett eller två för att "sätta henne på plats" och "uppfostra" henne. Du är inte mycket till man som rättfärdigar dina medbröders våld mot kvinnor.
Citera
2015-09-27, 07:06
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Jag rättfärdigar inte falska våldtäktsanmälningar, men inte heller de våldtäkter som faktiskt begås.

Citat:
Risken är mycket mindre. I synnerhet tillsammans med en kvinna som inte är upptagen av en annan man. Var trogen mot din flickvän, möt henne med respekt samt överös med ömhetsbetygelser och kärlek. Då slipper du risken att hon falskanmäler dig för våldtäkt

(FB) När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?

Om en man hade skrivit så här så hade du inte hållit med:

Risken är mycket mindre. I synnerhet om hon inte springer runt lättklädd i sällskap med män som inte är hennes släktingar. Var trogen mot din man, möt honom med respekt samt överös med ömhetsbetygelser och kärlek. Då slipper du risken att bli slagen.

Citat:
Jag har ingen kvinnoreligion.

Det har du ju uppenbarligen då du inte ens klarar att säga emot när kvinnor gör något uppenbart fel som att falskanmäla våldtäkter. Du tycker även att män har en skyldighet att överösa kvinnor med "ömhetsbetygelser och kärlek" för att inte kvinnan ska flippa ur och gå och falskanmäla en. Kvinnor gillar för övrigt inte när män överöser dem med beundran och beröm, de brukar till och med kalla sådana män för "creeps".
Citera
2015-09-27, 11:39
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Om dina örfilar är en del av en systematisk och upprepad misshandel, då är du otvivelaktigt en kvinnomisshandlare. Förr eller senare kommer din kvinna att polisanmäla dig och lämna dig. Ingen vettig kvinna blir tänd av att bli slagen. Däremot går hon med på sex efteråt för att blidka mannen, för hon vill få stopp på misshandeln. Det är det som kallas försoningssex. Egentligen är det våldtäkt.

Enligt vem? Har du något som styrker att "vettiga" kvinnor skulle ha annorlunda sexuella begär än "ovettiga" sådana?

Det är inget annat än tomt moraliserande från din sida.
Citera
2015-09-27, 12:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Hur vet du det?

2) Att man blir tänd efter att man har blivit slagen är en automatisk reaktion. Jag kan garantera att 100% av kvinnorna reagerar på det sättet.

3) Kvinnor vill ha försoningssex för att de blir mer attraherade av mannen efer att han har slagit dem.
Citera
2015-09-28, 00:39
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Har du källa på det?
Japp!
http://tyngre.se/artiklar/har-kvinnor-baettre-uthaallighet-aen-maen/
http://www.livestrong.com/article/286883-muscular-endurance-men-vs-women/

Citat:
Det är bara för att de ska kunna hålla reda på flera barn...
På en arbetsplats är det faktiskt bättre att utföra en uppgift i taget och fokusera till 100% på den. Dessutom är det omöjligt att klara fler uppgifter än två.
http://www.metrojobb.se/artikel/5912-s%C3%A5-m%C3%A5nga-bollar-kan-du-h%C3%A5lla-i-luften
Då är det idealt med två barn. Det är ju helt omöjligt att hålla reda på fler än två ungar.

Citat:
Har du källa på det? Här är mina källor som motsätter sig denna idén:

Citat:
Millennial women are the slowest of any generation to have children, with birth rates declining more than 15 percent between 2007 and 2012,

http://www.forbes.com/sites/millenni...er-above-kids/
...
Du missade att ta med texten som kom efter ditt utklippta citat.

Citat:
The report noted a similar trend in the early 1930s and late 1970s, periods which both coincide with economic downturns.

Det föddes alltså inte många barn under depressionsåren på 1930-talet och inte heller i slutet av 1970-talet. Det var inte så vanligt med förvärvsarbetande kvinnor under den stora depressionen.

Förresten glömde du att klicka på länken till Urban Institute. Läs artikeln så får du reda på att det är främst fattiga lågutbildade hispanics kvinnor som är de "millennial women" som ligger bakom den största nativitetsnedgången. Det är faktiskt lite skillnad på välutbildade karriärkvinnor och fattiga lågutbildade hispanics kvinnor. Fy fan vad du har gjort bort dig nu.
http://www.urban.org/sites/default/files/alfresco/publication-pdfs/2000203-Millennial-Childbearing-and-the-Recession.pdf

Sveriges nativitet 1.88 barn är inte alltför dåligt, nästan 2 barn. Bygger man ut barnomsorgen, förbättrar föräldraförsäkringssystemen och inför avdrag för hushållsnära tjänster kommer nativiteten att öka. Sedan är det också viktigt att få män och kvinnor att dela mer på ansvaret för familjen.

De högsta nativitetstalen finns i tredje världen (Södra Asien, Afrika och Sydamerika), men det är där de har de lägsta BNP per capita. Barnadödligheten är högre och fler kvinnor dör i samband med förlossningen.

Citat:
Som Gud ämnat.
Absolut, för Gud har humor. Din mamma nr 2 tar hand om dig, pysslar om dig och curlar dig.

Citat:
Är det 75 % nu, innan var det 77 %. Nej, kvinnor tjänar sämre för mindre arbete. Här är min källa:
https://www.youtube.com/watch?v=F30lWAiD_3A
Jag skrev ca 75%. Det är inte lika med 75%. Det kan lika gärna vara 74% eller 76, 77%. Dessutom varierar procenttalen från år till år.

Det var inte något nytt du kom med. Svenska källor tar upp samma orsaker till oförklarliga löneskillnader mellan män och kvinnor. Det står ingenting om att kvinnor tjänar sämre för att de arbetar sämre än män.
http://www.dn.se/ekonomi/man-har-ett-hogre-marknadsvarde-an-kvinnor/
"Den oförklarliga löneskillnaden innebär när man tar hänsyn till skillnader i yrke, utbildning, ålder, sektor och om man arbetar deltid eller heltid. Då låg löneskillnaden mellan kvinnor och män på 6,1 procent förra året" (2012)

Sedan är ju män generellt mer drivna och överskattar sin kompetens vid löneförhandlingsbordet. Sådant ger mer i lönekuvertet. Kvinnor är på grund av stereotypa könsroller inte tillräckligt tuffa under löneförhandlingen.
http://www.metrojobb.se/artikel/7738-s%C3%A5-missgynnas-kvinnor-i-l%C3%B6nef%C3%B6rhandlingen

http://www.dn.se/ekonomi/kvinnor-varda-hogre-lon-an-man/
Enligt ILO har män sämre utbildning, mindre erfarenhet och lägre produktivitet. Alltså är kvinnor värda högre lön än män.

Citat:
Jag har aldrig hävdat att hon är död vikt. Det är upp till mig som man att kräva tillräckligt mycket i gengäld av ...
Så då är hon en oavlönad slavinna.

Citat:
Så samhället ska kunna ta mer skatt av mig än...:

...http://www.consumerfed.org/pdfs/Wome...tudy120606.pdf

För de som inte vet så innebär subprimelån att banken ger en reducerad ränta ett visst antal år och efter dessa år har gått...

Jag vet vad subprimelån är. Artikeln bevisar inte att kvinnor inte förstår sig på ekonomi. Du läser inte de bakomliggande faktorerna till att kvinnor tar ofördelaktiga lån, bara lösryckta meningar som stödjer dina tramsiga hypoteser. Kvinnorna har generellt lägre löner än män. När det saknas säkerhet för lånen betyder en lägre lön en högre risk för kreditgivaren som då tar ut en högre ränta.
Även manliga låginkomsttagare får räkna med att betala högre ränta, inte bara kvinnor. Det har ingenting med ekonomiskt sinne att göra. Högutbildade och välavlönade kvinnor har generellt inte sämre ekonomiskt sinne än sina manliga motsvarigheter.

http://thenew.imow.org/economica/property-and-wealth/women-subprime-crunch

Citat:
Idealet är självklart att de har någon form av kontorsjobb som både är säkert och tillför ekonomiskt värde...
Det märks att du aldrig har arbetat på ett större företag som har en HR-avdelning och inte heller i den offentliga sektorn. Det enda företag som du eventuellt kan ha erfarenhet av är din egen lilla firma med ett fåtal anställda. Kanske en liten kinarestaurang med fem sittplatser i en bonnhåla. Enligt dig för det samhället framåt och ger ett kulturellt värde.

Citat:
Det är trams. Det hämmar ekonomisk tillväxt och kostar massor att sköta världens mest extrema byggregler.
Gå in på Boverkets hemsida. Där kan du läsa följande:
"Boverkets byggregler, BBR, gäller både när man uppför och ändrar en byggnad. BBR innehåller föreskrifter och allmänna råd om tillgänglighet, bostadsutformning, rumshöjd, driftutrymmen, brandskydd, hygien, hälsa och miljö, bullerskydd, säkerhet vid användning och energihushållning."

Vill du bo i ett hus som brinner lika lätt som fnöske, slukar en massa energi och där det är för lågt i tak? Eller i en skyskrapa som saknar nödutgångar eller som inte står emot den minsta lilla vindpust utan rasar lätt ner som ett korthus. Inga byggregler - större risk för byggfusk. Följden kan bli gigantiska kostnader det innebär att riva husruinerna och bygga nya hus.

Citat:
Jaha, så inte nog med att hela ditt inlägg hittills inte har innehållit en enda källa på allt trams du hävdar, nu ska jag dessutom googla själv. Gissa vad?...

Citat: Enligt en redovisning från Regeringens utredningstjänst lyckas Arbetsförmedlingen endast förmedla ett jobb per handledare och år.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10794042.ab
Jag påstår inte att AF är duktiga på förmedling av jobb till arbetssökanden. Brist på konkurrens från privata aktörer är en bidragande faktor till att det förmedlas för få arbetstillfällen. Jag kommenterade bara att AF har flera varierande uppgifter. Arbetsmarknadsutbildningar (Lernia) är ett exempel. De som har fått sådana utbildningar har större chans på arbetsmarknaden.

http://www.lernia.se/utbildning/utbildningstyper/arbetsmarknadsutbildning/

Citat:
Det är i kvinnans natur att vilja ta hand om sin familj. Kvinnor som står och stångas på arbetsmarknaden med män mår psykiskt sämre.
http://www.su.se/om-oss/press-media-nyheter/pressmeddelande-arkiv/brist-p%C3%A5-j%C3%A4mst%C3%A4lldhet-i-hush%C3%A5llsarbetet-bidrar-till-att-kvinnor-m%C3%A5r-s%C3%A4 mre-%C3%A4n-m%C3%A4n-1.7095

Det är bristen på jämställdhet i hushållsarbetet som gör att kvinnor mår sämre än män. Dålig arbetsmiljö och stress på arbetsplatserna bidrar också till kvinnors psykiska ohälsa.

Citat:
Detta tramset kommer debatteras i evigheter tills folk inser att offentlig vård och dagis inte fungerar. Det enda som fungerar är att familjer...
Då behövs inte skolor heller. Ungarna kan ges hemundervisning istället.

Citat:
Inte än, men det kommer. Vad är bäst tror du, en läkare per 100 gamlingar som har kunskap om en massa sjukdomar och hur man behandlar dem, eller en kvinna per 2 gamlingar som har vett nog att...
Jag garanterar dig att din fru ensam inte orkar klara av två vårdkrävande åldringar med många allvarliga sjukdomar. Det räcker inte med att tvätta sängkläder, mata dem och stödja dem under promenaderna mellan sängen och badrummet. Man måste ha utbildad vårdpersonal som har kunskap om geriatriska sjukdomar (t ex demens, osteoporos, trycksår, hjärtsvikt, lunginflammation, urininkontinens). Du är så naiv som tror att det är lika lätt att sköta om svårt sjuka åldringar som att ta hand om friska småbarn.

Citat:
De är färre, dessutom är de losers som inte får några kvinnor. En kvinna kan missköta sin ekonomi och ändå ha en man och dra med honom ner i fördärvet.
Även fattiga losers får kvinnor. T ex kriminella och våldsamma män som du hävdar att alla kvinnor söker upp och skaffar barn med. Det har du upprepat som ett mantra genom hela din tråd.

Citat:
Läser du ens dina egna länkar ditt spån?
....Det är dem 3 översta på din lista av rikaste kvinnor. Fy fan vad du har gjort bort dig nu.

Du påstod ju att alla de rikaste personerna är män, dvs att det inte finns några kvinnor alls. "...1 826 dollarmiljardärer är 197 kvinnor. Av dessa har 29 själva jobbat ihop sina miljarder, övriga har ärvt förmögenheter". 197 kvinnor är fler än 3. Det är du som inte kan läsa. Jag skrev också att det är färre kvinnor än män på Forbeslistan, så jag har inte förnekat detta faktum.

Förresten är det 6 kvinnor på Forbes topplista.

Dessutom förklarade jag för dig i mitt tidigare inlägg varför det finns färre rika kvinnor än män. Och ha i minnet att allt fler kvinnor blir dollarmiljardärer och antalet ökar med stormsteg i förhållande till männen.
Citera
2015-09-28, 00:53
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Min idéer är testade i millennium, dina idéer knakar i fogarna. Ironiskt också att du hotar med äldreboenden av låg kvalité, enligt dina åsikter kommer väl det inte finnas så fort lite småproblem i vården är lösta.
"Testade i millenium"? Ändå har du fel i precis allting. Dina idéer är knasiga och orealistiska.

Det går naturligtvis inte att lösa alla problem i ett samhälle, bara i en fantasivärld där allting är perfekt och inga brister finns. Även solen har sina fläckar.

Citat:
Jag har varit hemma hos tillräckligt många för att se mönster.
"Tillräckligt många"? Ger alltför snävt statistiskt underlag. Var det etniskt svenska par eller var allihopa kineser? Man måste göra objektiva observationer vilket du inte gör. Du observerar endast det som matchar dina fördomar och vanföreställningar och ignorerar det som inte stödjer dina teorier.

Citat:
Du är en så sjukt självhatande man. Hade 2 % av kvinnor blivit våldtagna eller slagna så hade du sagt att det är helt förfärligt. Till och med hur du uttrycker det visar att stort självhat; "vet vem som är deras biologiska fäder" du tänker direkt på barnets rätt att veta vad som är dennes biologiska fader, inte det faktum att 2 % av män slösar bort hela sina liv med att försörja en annan mans barn.
Du överdriver genom att säga att kvinnor springer omkring halvnakna och skaffar barn med våldsamma män och sedan "letar upp" "mesiga män" som de lurar i att de är biologiska fäder till hennes barn. Låter det realistiskt?

Har du glömt att det finns män som har okända barn lite varstans i Sverige?

Oavsett procenttal är det alltid förfärligt med misshandlade och våldtagna kvinnor. Även med barn som inte vet vem som är deras biologiska fäder.

Barnen har också rätt att få veta om de har halvsyskon som deras otrogna biologiska pappor har avlat bakom ryggen på dem och deras mor.

Citat:
De stannar dock när det blir jobbigt.
Det gör kvinnliga poliser också. En del vidareutbildar sig och får nya och mer betalda befattningar. Likadant med männen. Alla stannar inte kvar i yttre tjänst.

Citat:
Du fattar inte min poäng. Att få ett högt betalt jobb är inte samma sak som att bli framgångsrik. Det handlar om vilken respekt man har i samhället.
En VD, statsminister och privatläkare för att nämna ett par exempel är välavlönade, framgångsrika och åtnjuter respekt. Att driva en liten kinarestaurang i en byhåla är varken framgångsrikt eller respektingivande. Det ger heller ingen hög status.

Citat:
För kvinnor vill inte ha dem. De kan tänka sig en dataprogrammerare för försörjning när de är äldre.
Vill kvinnorna hellre ha en 25-åring som äger en liten olönsam kvartersbutik än en 25-årig programmerare som är anställd i ett expansivt IT-företag?

Citat:
De har lätta jobb där de sitter och skruvar ihop småsaker. Det är inte jämförbart med att t.ex. jobba i en gruva.
Du fattar fortfarande ingenting, ditt spån. Om man gör exakt samma rörelse tusentals gånger i 10-12 timmar varje dag får man till slut förslitningsskador. Detsamma gäller övriga industriarbetare, både manliga och kvinnliga.

Som jag nämnt tidigare finns några gruvarbetare i Sverige.
http://www.arbetsmiljoforskning.se/kvinnor/fler-kvinnor-i-gruvarbete-%E2%80%92-det-h%C3%A4nger-p%C3%A5-hur-jobbet-organiseras
"...kvinnor skadas faktiskt mindre i traditionella mansyrken än i traditionella kvinnojobb."
Visst är det bättre att kvinnorna jobbar som gruvarbetare än som vårdbiträden och de med "lätta jobb där de sitter och skruvar ihop småsaker"? Gruvdriften är mer automatiserad och säkrare än för 100 år sedan.
Citera
2015-09-28, 01:10
Medlem
lupacs avatar

Citat:
Det finns alltid lösningar på sådant, så som att gå flera gånger eller använda en vagn. Kvinnor är dock inte intresserade av att göra faktiskt arbete överhuvudtaget.
Ska vårdbiträden skyffla ner patienterna i en vagn och gå runt flera varv med dem?

Citat:
Artikeln bevisar att folk i samhället har en inbyggd bias där de blir mer imponerade när en kvinna har gjort samma arbete. Detta leder till att kvinnor på höga positioner inte förtjänar att sitta där då deras bidrag är övervärderat.
Nej, det bevisar ingenting. Det har jag förklarat tidigare. Är du ens läskunnig?

Citat:
Ännu mer hävdande utan källor.
Det finns vetenskapliga undersökningar som visar att kvinnors texter bedöms som sämre av både män och kvinnor.
http://www.passionforbusiness.se/kvinnors-texter-bedoms-som-samre-av-bade-man-och-kvinnor/
Jag kan ta fram fler källor, men eftersom du ändå inte vill läsa artiklarna jag länkar till så avstår jag.

Citat:
Små företag har inte HR-anställda då de inte har råd med död vikt.
Jag har förklarat för dig varför HR-avdelningar är nödvändiga i större och mer komplexa organisationer. För småföretag räcker det med personalavdelningar.

Citat:
Det som händer är att kvinnor blir ännu mer död vikt. I vården så ger de i alla fall något tillbaka till samhället.
Vad händer med patienterna när det inte finns vårdpersonal? Jo, de blir död vikt. Bokstavligt talat!

Citat:
Nej, det ger intäkter att bygga maglev. Anledningen det måste finansieras av samhället i Sverige är att det är fult att tjäna pengar i detta landet och därför tillåts inte vinstdrivande företag att bygga infrastruktur.
Det finns privata företag som tillverkar tåg, räls (t ex SSAB), lägger asfalt (NCC) och allt annat som ingår i infrastrukturen (system som omfattar vägar och järnvägar, elnät och andra energisystem, telenät och Internet, samt vatten- och avloppsnät).

Förr i tiden hade Sverige blandekonomi och då var det mer "fult att tjäna pengar". Sedan en längre tid tillbaka är det marknadsekonomin som styr - med fler privata aktörer. Det är åtskilliga statliga bolag som sålts ut under de senaste 10-20 åren.

Citat:
Det handlar om att skapa förträfflighet vilket för samhället framåt. En ny snabbmatsrestaurang har noll effekt på samhället. Att skapa sushi i världsklass ökar hela samhällets kulturella värde. I en värld utan Jiro så finns inte sushi av så hög kvalité, taket för vad som är bäst är lägre. I en värld utan mcdonalds finns det fortfarande bättre hamburgare.
Ja, endast i Tokyos gastronomiska värde. Samhället påverkas inte i någon riktning. Bara smaklökarna. Förresten varierar det från år till år vem som koras till tävlingssegraren som gör världens bästa sushi, hamburgare eller något annat ätbart.

Nej du lille man, det som ökar samhällets kulturella värden är konst, musik, litteratur, dans, film och teater. Sådan kultur är tillgängliga för allmänheten och för därmed samhället framåt i form av mer bildade och upplysta människor. Inte världens bästa sushi i Tokyo eller någon annanstans. Det är inte många som åker till Tokyo endast för att äta sushi.

Citat:
Du gräver dig djupare och djupare ner i ett hål. Nej, man sätter inte G på en plagierad uppsats, man sätter IG och tar ett snack med eleven i fråga. Occams rakkniv säger att läraren var lat och glömsk vilket gjorde att plagierandet inte märkes och istället handlar det om att han övervärderade vad en tjej gjorde.
Jag nämnde tidigare att flickors/kvinnors texter bedöms sämre än mäns. Av både män och kvinnor.

Det är helt klart att pojken kopierade sin systers uppsats och lämnade in den som sin egen. Det är fusk, ingenting annat. Han borde ha fått IG och det fick han säkert i slutbetyget.

Har det någonsin slagit dig in att lärare faktiskt kan ha en enorm arbetsbörda med många prov att rätta, obetald arbetstid, planering och förberedelser av lektioner samt problem med störande elever? Då är det inte konstigt om en och annan plagierad uppsats slinker igenom oupptäckt.

Det är du som gräver djupare och djupare ner i ett hål samt målar in dig i ett hörn.

Citat:
Det är därför 80 % av programmerare är män.
20 % kvinnor på IT-utbildningarna -> 20% IT anställda kvinnliga programmerare, ditt nöt!

Citat:
Varför krävdes det inte för män? Pojkar hade en dator hemma som de experimenterade med samtidigt som deras föräldrar sade att de slösade bort sina liv på trams, ändå blev de programmerare som vuxna.
Det beror helt enkelt på gamla, traditionella könsroller. Flickor uppfostras till att leka med dockor istället för lego och datorer. Både föräldrar och skolor sitter fortfarande fast i stereotypa könsroller. Mina svärföräldrar uppmuntrade sin dotter (min fru) att leka med byggklossar, legobitar och meccano samt plocka isär och montera ihop avlagda tekniska prylar (t ex en gammal radio).

https://www.iis.se/docs/Unga_kvinnor_och_IT.pdf
Läs vad som står på sidan 31: flera olika anledningar till att så få kvinnor arbetar inom IT-branschen:

Tjejer uppmuntras inte till tekniska intressen
  • Det finns för få kvinnliga förebilder inom IT-branschen
  • IT-företag är dåliga på att tilltala kvinnor i sin rekrytering
  • IT-utbildningarna känns inte riktade mot kvinnor
  • Företagskulturen inom IT-branschen är för grabbig.

Citat:
Det är just det som allt handlar om. På jorden finns det material utspridda överallt, träd står i marken, metaller under marken och män plockade upp dessa saker och omorganiserade dem till skepp som kunde segla över haven.
Det blev verkliga konstiga skepp byggda av diverse obearbetade metallbitar och träplankor. T ex Vasaskeppet som sjönk redan på sin jungfruresa. Om kvinnor hade designat skeppet istället för männen skulle Vasa haft en lägre tyngdpunkt - smalare, kortare upptill och bredare nertill. Precis som en päronformad kvinna. Kvinnokroppen har 2 cm lägre tyngdpunkt än mannens.
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/fartyg/article3521205.ece

Citat:
Poängen är att när män satsar på att bli bra på något så jämför de sig med dem bästa. När kvinnor tränar hårt på gym varje dag så jämför de sig med folk som inte ens är med och tävlar.
Menar du att en dåligt tränad manlig styrketränare jämför sig med världens starkaste män och inte med sina likasinnade träningskompisar?

Du har så många förutfattade meningar och fördomar att de skymmer ditt tankesätt.

Citat:
Du menar så här?:

http://www.svd.se/haktesvakt-misshan...ods-i-huddinge
http://www.foxnews.com/story/2008/01...ting-rape.html
https://www.youtube.com/watch?v=OtIh470fQ74

Det finns även manliga poliser som blir svårt skadade eller dödade i tjänsten. Du är bara patetisk när du enbart tar upp kvinnliga poliser. Ca 170 poliser (2011) i USA dog i tjänsten. Var alla dessa dödade poliser kvinnor?

Den kvinnliga häktesvakten var obeväpnad och ensam med en dokumenterat farlig fånge. Hur många häktesvakter finns det i Sverige? Hur många dödas?
Citera
2015-09-28, 01:18
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Du har ingen personlighet, det är därför du drogs till dessa irrläror till en början med och det är därför det enda intressanta du kan göra i livet är att dokumentera vad någon annan gjort.

Jag är en modern man med stark personlighet som inte låter sig påverkas av vanföreställningar, fördomar, stereotypa könsroller och så vidare.

Det är konstruktivt att publicera skrattretande grodor som hoppar ur käften på misogyna män som dras till irrläran patriarkalismen. Vet du vad? Ett gott skratt förlänger livet. Det för samhället framåt i och med att folk får skratta sig friska.
Citera
2015-09-28, 18:18
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Japp!
http://tyngre.se/artiklar/har-kvinnor-baettre-uthaallighet-aen-maen/
http://www.livestrong.com/article/286883-muscular-endurance-men-vs-women/

Kunde du inte länkat direkt till den vetenskapliga artikeln? Här är den (alltså källan som din artikel refererar till):

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24433272

Citat:
Women are usually less fatigable than men for similar intensity isometric fatiguing contractions.

Vet du vad skillnaden på similar och same är? Hade det stått "same" så hade det inneburit att en kvinna vanligtvis kunnat lyfta fler repetitioner av en 50 kg skivstång än en man. Nu står det "similar" vilket innebär att en kvinna vanligtvis kan lyfta en skivstång som har en vikt som motsvarar samma uttröttning hos en man fler gånger än sagda man. Det kan alltså röra sig om att en kvinna kan lyfta en 40 kg skivstång fler gånger än en man kan lyfta en 80 kg skivstånd.

Citat:
På en arbetsplats är det faktiskt bättre att utföra en uppgift i taget och fokusera till 100% på den. Dessutom är det omöjligt att klara fler uppgifter än två.
http://www.metrojobb.se/artikel/5912-s%C3%A5-m%C3%A5nga-bollar-kan-du-h%C3%A5lla-i-luften

Det är därför kvinnor inte hör hemma på arbetsplatser, de klarar inte att fokusera till 100 % på en sak, de gör många saker halvdant.

Citat:
Sveriges nativitet 1.88 barn är inte alltför dåligt, nästan 2 barn. Bygger man ut barnomsorgen, förbättrar föräldraförsäkringssystemen och inför avdrag för hushållsnära tjänster kommer nativiteten att öka. Sedan är det också viktigt att få män och kvinnor att dela mer på ansvaret för familjen.

Bla, bla, bla, "om vi bara fick lite pengar till så blir allting bra". 1.88 innebär att befolkningen är utdöende. Lösningen är inte att satsa på dyra dagisplatser, hemkörning av matvaror och allt annat som ska göra att karriärkvinnor inte ska påverkas av att de skaffat barn. Lösningen är att kvinnor stannar hemma och är hemmafruar.

Citat:
De högsta nativitetstalen finns i tredje världen (Södra Asien, Afrika och Sydamerika), men det är där de har de lägsta BNP per capita. Barnadödligheten är högre och fler kvinnor dör i samband med förlossningen.

BNP är ett mått på lite siffror på diverse bankkonton, de flesta som inte tillhör dig. Nativitet är ett mått på huruvida befolkningen ens kommer existera några generationer fram.

Citat:
Sedan är ju män generellt mer drivna och överskattar sin kompetens vid löneförhandlingsbordet. Sådant ger mer i lönekuvertet. Kvinnor är på grund av stereotypa könsroller inte tillräckligt tuffa under löneförhandlingen.

Att förhandla lön om man är anställd är en del av att vara en ansvarstagande försörjare för sin familj. Har man, likt jag, en egen verksamhet så tar man en större risk i utbyte mot att man får behålla en större del av kakan. En person som inte ens vågar be om en löneökning har ingenting att göra på arbetsmarknaden.

Citat:
http://www.dn.se/ekonomi/kvinnor-varda-hogre-lon-an-man/
Enligt ILO har män sämre utbildning, mindre erfarenhet och lägre produktivitet. Alltså är kvinnor värda högre lön än män.

Du kan ju ge bort ännu mer av din lön till kvinnor, utöver den miljonen du under din livstid kommer betala till en kvinna.

Citat:
Jag vet vad subprimelån är. Artikeln bevisar inte att kvinnor inte förstår sig på ekonomi. Du läser inte de bakomliggande faktorerna till att kvinnor tar ofördelaktiga lån, bara lösryckta meningar som stödjer dina tramsiga hypoteser. Kvinnorna har generellt lägre löner än män. När det saknas säkerhet för lånen betyder en lägre lön en högre risk för kreditgivaren som då tar ut en högre ränta.
Även manliga låginkomsttagare får räkna med att betala högre ränta, inte bara kvinnor. Det har ingenting med ekonomiskt sinne att göra.

Jo, artikeln bevisar att kvinnor inte ens fattar att principen bakom ett lån är att man betalar tillbaka det. De trodde att de hyrde pengar och att de kunde fortsätta hyra pengarna på obestämd tid. När väl bankerna stod där och ville ha högre ränta, as per kontraktet de själva skrivit under, så fattade de ingenting.

Citat:
Det märks att du aldrig har arbetat på ett större företag som har en HR-avdelning och inte heller i den offentliga sektorn. Det enda företag som du eventuellt kan ha erfarenhet av är din egen lilla firma med ett fåtal anställda. Kanske en liten kinarestaurang med fem sittplatser i en bonnhåla. Enligt dig för det samhället framåt och ger ett kulturellt värde.

Ja, precis, i stora företag ryms en massa död vikt så som hela hr-avdelningar och folk som är anställda bara för att sköta byråkrati. Dessutom brukar stora företag producera undermåliga produkter som de anlitar marknadsförare för att manipulera allmänheten att köpa ändå. Allt det bästa i världen är producerat i små skala. Den bästa restaurangen är ingen franchise kedja, den bästa kostymskräddaren är ingen megafabrik. För övrigt tycker jag du hängt upp dig på att jag berättade att min släkt var från Kina, jag äger knappast någon kinarestaurang eller liten butik med asiatiska varor om du nu trodde det, jag kommer dock inte berätta vad jag jobbar med.

Citat:
Gå in på Boverkets hemsida. Där kan du läsa följande:
"Boverkets byggregler, BBR, gäller både när man uppför och ändrar en byggnad. BBR innehåller föreskrifter och allmänna råd om tillgänglighet, bostadsutformning, rumshöjd, driftutrymmen, brandskydd, hygien, hälsa och miljö, bullerskydd, säkerhet vid användning och energihushållning."

Vill du bo i ett hus som brinner lika lätt som fnöske, slukar en massa energi och där det är för lågt i tak? Eller i en skyskrapa som saknar nödutgångar eller som inte står emot den minsta lilla vindpust utan rasar lätt ner som ett korthus. Inga byggregler - större risk för byggfusk. Följden kan bli gigantiska kostnader det innebär att riva husruinerna och bygga nya hus.

Det är dina socialdemokratiska vanföreställningar. Du tror att om man inte reglerar varje liten detalj så kommer värsta tänkbara scenario hända. Sverige är fullt med sådana byggnader du beskriver, som t.ex. den byggnaden som discoteksbranden i Göteborg hände i, skillnaden är att dessa byggnader aldrig försvinner i Sverige då det är så svårt att få tag i bygglov att äldre byggnader behålls istället för att bygga nya.

Citat:
Jag påstår inte att AF är duktiga på förmedling av jobb till arbetssökanden. Brist på konkurrens från privata aktörer är en bidragande faktor till att det förmedlas för få arbetstillfällen. Jag kommenterade bara att AF har flera varierande uppgifter. Arbetsmarknadsutbildningar (Lernia) är ett exempel. De som har fått sådana utbildningar har större chans på arbetsmarknaden.

Hela arbetsförmedlingen handlar om att anställa kvinnor som inte har något av värde på den fria marknaden med vill "jobba med människor".

Citat:
Det är bristen på jämställdhet i hushållsarbetet som gör att kvinnor mår sämre än män. Dålig arbetsmiljö och stress på arbetsplatserna bidrar också till kvinnors psykiska ohälsa.

Varför mår då kvinnor idag psykiskt sämre jämfört med kvinnor för i tiden när de utförde mer hushållsarbete?

Citat:
Då behövs inte skolor heller. Ungarna kan ges hemundervisning istället.

Kvinnor besitter inte intelligens nog att lära matematik och naturvetenskapliga ämnen. När ens barn är gamla nog för att börja grundskolan så finns det en anledning att skicka iväg dem. Det finns noll anledning att skicka iväg sina barn för att en 23-åring nyexaminerad förskoles"lärarinna" ska sitta och leka med dem.

Citat:
Jag garanterar dig att din fru ensam inte orkar klara av två vårdkrävande åldringar med många allvarliga sjukdomar. Det räcker inte med att tvätta sängkläder, mata dem och stödja dem under promenaderna mellan sängen och badrummet. Man måste ha utbildad vårdpersonal som har kunskap om geriatriska sjukdomar (t ex demens, osteoporos, trycksår, hjärtsvikt, lunginflammation, urininkontinens). Du är så naiv som tror att det är lika lätt att sköta om svårt sjuka åldringar som att ta hand om friska småbarn.

Uppenbarligen får hon köra dem till vårdcentralen när det behövs. Jag har aldrig sagt att hon ska göra allt, men 9 av 10 saker går att fixa inom släkten. Vad gör t.ex. hemtjänst? De byter sängkläder, kommer med dålig mat (som blir sämre varje år) och sedan åker de iväg.

Citat:
Även fattiga losers får kvinnor. T ex kriminella och våldsamma män som du hävdar att alla kvinnor söker upp och skaffar barn med. Det har du upprepat som ett mantra genom hela din tråd.

I det fallet är det själva våldet och spänningen av hur en kriminell man lever som är det lockade.

Citat:
Du påstod ju att alla de rikaste personerna är män, dvs att det inte finns några kvinnor alls. "...1 826 dollarmiljardärer är 197 kvinnor. Av dessa har 29 själva jobbat ihop sina miljarder, övriga har ärvt förmögenheter". 197 kvinnor är fler än 3. Det är du som inte kan läsa. Jag skrev också att det är färre kvinnor än män på Forbeslistan, så jag har inte förnekat detta faktum.

Förresten är det 6 kvinnor på Forbes topplista.

Jag läste de tre första och såg att ingen av dem hade tjänat sina egna pengar, jag har inte ork att göra hela ditt jobb och gå igenom alla. Vilka är det då som till 100 % byggt upp sin egen förmögenhet och på vilket sätt har de byggt upp den?
Citera
2015-09-28, 19:17
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ska vårdbiträden skyffla ner patienterna i en vagn och gå runt flera varv med dem?

Ska tio män träna tills de orkar lyfta stenblocken för att bygga pyramiderna? Ska en man lära sig simma så bra att han kan simma över Atlanten? Ska en man lära sig hoppa så högt att han kommer till månen? Nej, precis, man hittar andra tekniska lösningar som är mer realistiska.

Citat:
Nej, det bevisar ingenting. Det har jag förklarat tidigare. Är du ens läskunnig?

Du försöker förneka fakta. Killen fick G och tjejen fick MVG för samma uppsats. Läraren visste inte om att han redan rättat uppsatsen en gång innan.

Citat:
Jag har förklarat för dig varför HR-avdelningar är nödvändiga i större och mer komplexa organisationer. För småföretag räcker det med personalavdelningar.

Det är tvärtom. HR-avdelningar kan inte finnas på små företag då det är omöjligt att motivera något så meningslöst som HR. I större företag kan de gömmas på ett helt annat sätt.

Citat:
Det finns privata företag som tillverkar tåg, räls (t ex SSAB), lägger asfalt (NCC) och allt annat som ingår i infrastrukturen (system som omfattar vägar och järnvägar, elnät och andra energisystem, telenät och Internet, samt vatten- och avloppsnät).

Sverige har upphandlingar med privata företag om beställningar på infrastruktur som staten gör. Det är som uppgjort för korruption. Så fort företagen vunnit upphandlingen behöver de inte oroa sig för kvalitén av sina produkter. Ett privat företag kan inte på eget initiativ bygga en maglevbana från Göteborg till Stockholm och få intäkter från biljetter.

Citat:
Förr i tiden hade Sverige blandekonomi och då var det mer "fult att tjäna pengar". Sedan en längre tid tillbaka är det marknadsekonomin som styr - med fler privata aktörer. Det är åtskilliga statliga bolag som sålts ut under de senaste 10-20 åren.

Det finns många företag som är privatägda men existerar inom den gamla blandekonomin. Vem som helst kan inte köpa en buss och köra runt och tjäna pengar på biljetter.

Citat:
Ja, endast i Tokyos gastronomiska värde. Samhället påverkas inte i någon riktning. Bara smaklökarna. Förresten varierar det från år till år vem som koras till tävlingssegraren som gör världens bästa sushi, hamburgare eller något annat ätbart.

Nej du lille man, det som ökar samhällets kulturella värden är konst, musik, litteratur, dans, film och teater. Sådan kultur är tillgängliga för allmänheten och för därmed samhället framåt i form av mer bildade och upplysta människor. Inte världens bästa sushi i Tokyo eller någon annanstans. Det är inte många som åker till Tokyo endast för att äta sushi.

3 stjärnor i guide Michelin innebär att restaurangen är värd en resa i sig. En tölp som du skulle aldrig kunna göra så bra sushi. Det är betydligt mer kulturellt värdefullt att dedikera hela sitt yrkesliv åt perfekt sushi än att måla någon ful modern konst eller vara hipster-spexare.

Citat:
Jag nämnde tidigare att flickors/kvinnors texter bedöms sämre än mäns. Av både män och kvinnor.

Ja, alla vet innerst inne att en man är mer trovärdig. Det är sedan länge känt att inte ens kvinnor litar på andra kvinnors expertis.

Citat:
Det är helt klart att pojken kopierade sin systers uppsats och lämnade in den som sin egen. Det är fusk, ingenting annat. Han borde ha fått IG och det fick han säkert i slutbetyget.

Det är irrelevant för vad som hänt.

Citat:
Har det någonsin slagit dig in att lärare faktiskt kan ha en enorm arbetsbörda med många prov att rätta, obetald arbetstid, planering och förberedelser av lektioner samt problem med störande elever? Då är det inte konstigt om en och annan plagierad uppsats slinker igenom oupptäckt.

Jag har aldrig klagat på att läraren inte märkte plagiatet. Tvärtemot var det bra att han inte märkte plagiatet för då fick vi se sanningen, att han medvetet övervärderar det kvinnor skriver.

Citat:
Tjejer uppmuntras inte till tekniska intressen
  • Det finns för få kvinnliga förebilder inom IT-branschen
  • IT-företag är dåliga på att tilltala kvinnor i sin rekrytering
  • IT-utbildningarna känns inte riktade mot kvinnor
  • Företagskulturen inom IT-branschen är för grabbig.

1. Killar uppmuntrades inte till tekniska intressen innan tekniska intressen fanns, de uppfann datorn och skapade branschen.
2. Det fanns noll manliga förebilder inom IT-branschen innan IT-branschen fanns.
3. Män var tvungna att starta egna IT-företag för att överhuvudtaget har något företag att jobba på.
4. Det fanns inga IT-utbildningar, unga pojkar satt hemma med primitiva datorer och lärde sig själva.
5. Det fanns ingen IT-branschen överhuvudtaget.

Citat:
Menar du att en dåligt tränad manlig styrketränare jämför sig med världens starkaste män och inte med sina likasinnade träningskompisar?

De tävlar mot de som är en fair fight. Ingen man hade kommit på tanken att säga "jag är i alla fall inte sämst".

Citat:
Det finns även manliga poliser som blir svårt skadade eller dödade i tjänsten. Du är bara patetisk när du enbart tar upp kvinnliga poliser. Ca 170 poliser (2011) i USA dog i tjänsten. Var alla dessa dödade poliser kvinnor?

Väldigt få av dessa manliga poliser som blir dödade blir det av sina egna tjänstevapen när de ska gripa en obeväpnad man.

Citat:
Den kvinnliga häktesvakten var obeväpnad och ensam med en dokumenterat farlig fånge. Hur många häktesvakter finns det i Sverige? Hur många dödas?

Tycker du det är rimligt att fängelser bevakas av kvinnor som har noll förmåga att handskas med farliga fångar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in