Citat:
Jag va till psyk en gång pga andra saker, kunde inte sova, slappna av, kunde inte sluta tänka på jobb osv. Bland annat så tog jag upp detta att dom gångerna jag lyckades somna så hände detta.
Psykologen/läkaren sa att såna upplevelser va vanligt bland utbrända,deprimerade, såna som har ångest.. Nu är detta 1,5 år sen jag va dit så minns inte exakt hur samtalet gick. Jag varken gick då eller nu på några mediciner så jag tror det ligger psykiskt. Läkaren sa att jag skulle jobba mindre då. Jag jobbade extra på andra platser hela tiden så under 7 månader va jag inte ledig en enda dag, och jobbade 16-20 timmar om dagen. Och det va efter dom 7 månaderna som det började. Det är ca 2 år sedan nu.. Jag kan fortfarande känna att det är jobbigt att slappna av. I mitt huvud måste jag till jobbet. Detta sker nästan alltid när jag är hemma på ledighet, aldrig när jag ligger borta på jobb.
Så på nåt sätt så tror jag det kan ha något med att jag inte kan slappna av psykiskt, men jag vet inte säkert.
Nu får jag inte panik längre när jag upplever det, men det är obehagligt.
Har aldrig haft det 20 gånger på nätterna men det brukar va mellan 1-5 gånger dom nätterna det sker.
Läs om bieffekterna på dina mediciner, har för mig att SSRI preparat kan spela dig ett spratt.
Psykologen/läkaren sa att såna upplevelser va vanligt bland utbrända,deprimerade, såna som har ångest.. Nu är detta 1,5 år sen jag va dit så minns inte exakt hur samtalet gick. Jag varken gick då eller nu på några mediciner så jag tror det ligger psykiskt. Läkaren sa att jag skulle jobba mindre då. Jag jobbade extra på andra platser hela tiden så under 7 månader va jag inte ledig en enda dag, och jobbade 16-20 timmar om dagen. Och det va efter dom 7 månaderna som det började. Det är ca 2 år sedan nu.. Jag kan fortfarande känna att det är jobbigt att slappna av. I mitt huvud måste jag till jobbet. Detta sker nästan alltid när jag är hemma på ledighet, aldrig när jag ligger borta på jobb.
Så på nåt sätt så tror jag det kan ha något med att jag inte kan slappna av psykiskt, men jag vet inte säkert.
Nu får jag inte panik längre när jag upplever det, men det är obehagligt.
Har aldrig haft det 20 gånger på nätterna men det brukar va mellan 1-5 gånger dom nätterna det sker.
Läs om bieffekterna på dina mediciner, har för mig att SSRI preparat kan spela dig ett spratt.
Tror absolut det kan ha något med ångest att göra. Men ändå känner jag själv mig ganska lugn och fin innan jag ska somna utan ångest och ändå får man dessa ryck åter och åter igen. Och ja SSRI preparat kan spela en ett spratt. Men eftersom jag gått på dom såpass länge så känns det som en liten möjlighet att det skulle vara just medicinerna jag tar.
En viktig sak jag kom att tänka på nu och det är att att jag aldrig haft dessa anfall dom gångerna jag tagit imovane innan jag ska sova då har somnat som ett barn utan några större problem. Så det kan nog ligga något i att det skulle vara någon sorts depression/Ångest eller att man ligger helt spänd i kroppen utan att man kan slappna av och inte tänker på det tills detta händer som sagt.