2015-09-29, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det där stämmer inte. Jag har fått massor av inlägg raderade med motiveringen "trams och off topic", och de har inte handlat om rasfrågor överhuvudtaget. Det har varit sådant som att i en tråd om EN kunglighet får man inte dra upp den kunglighetens mamma eller syster...
du känner inte dig drabbad. Så bra för dig då. Vi pratar inte om den typen av trådar.
Citera
2015-09-29, 19:52
Medlem
Citat:
Fast jag har aldrig förstått vad det är som ÄR så farligt med OT, för även i ett samtal IRL blir det ju så att man associerar vidare och samtalet fortsätter i en ny riktning... Eller att någon blir påmind om någon personlig händelse han varit med om, och vill berätta om... Jag ser inget konstigt i det, det blir snarare ett väldigt stelt samtal om man hela tiden måste tänka efter om man är tillräckligt on topic för att det ska vara OK här.

Sedan menar inte jag heller att man ska börja prata silikonbröst i trådar om allt från bilar till matematiska ekvationer - men det behövs inte mycket ALLS för att det ska dömas som off topic här. I en tråd om EN drunkningsolycka får man inte dra upp en ANNAN drunkningsolycka (samma sommar och med ett barn i samma ålder) o.s.v..

Värre än så..
I en tråd där det diskuteras om Irans militär, med frågeställning om deras missiler av TS, blir man dömd och raderad för att man diskuterat missilteknologi.
Citera
2015-09-29, 19:54
Medlem
Citat:
Fast det där stämmer inte. Jag har fått massor av inlägg raderade med motiveringen "trams och off topic", och de har inte handlat om rasfrågor överhuvudtaget. Det har varit sådant som att i en tråd om EN kunglighet får man inte dra upp den kunglighetens mamma eller syster...
Behöver inte handla om rasfrågor alls..
Det är inte ämnet som är intressant utan vilka inlägg och användare som censureras.
Citera
2015-09-29, 19:56
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuget
En moderator med humor. Ska du verkligen hänga i denna tråden. Trodde ni hade gjort klart att ni bara ville vara i trådar ni behärskade. Precis som min kollega sa så är ju detta en del av er utnötningstaktik. Vi kommer ingen vart. Vi vet allihop att vi aldrig kommer att få rätt mot er oavsett eller hur? Svara istället på varför ni låter hets mot folkgrupp pågå i alla trådar. Ni kan väl radera saker utan att någon har anmält? Fast just det har ni inte tid med. Ni gör ju detta gratis. Ja vi vet det. Ibland har ni dock jättemycket tid.

Vi hinner inte läsa allt, men då är det desto viktigare att medlemmarna gør moderatorerna uppmärksamma på att det finns ett møjligt regelbrott - ett system som fungerat ganska bra hittills.

Hur var det før dig att rapportera førsta gången? Var det svårt? Är det något som kan førenklas?

---

Edit: Ser av din statistik att väldigt många av din 17 RPs har varit korrekta, såpass att de åtgärdats i enlighet med ditt førslag. Du ser, det funkar ju.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-09-29 kl. 20:02.
Citera
2015-09-29, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Vi hinner inte läsa allt, men då är det desto viktigare att medlemmarna gør moderatorerna uppmärksamma på att det finns ett møjligt regelbrott - ett system som fungerat ganska bra hittills.

Hur var det før dig att rapportera førsta gången? Var det svårt? Är det något som kan førenklas?
Ett system som fungerat hittills? Men alla trådar likt denna då? De hade väl inte funnits om det hade fungerat hittills. Jag vet att du gör dig löjlig. Hade inte förväntat mig något annat. Det enda som hade förenklat var att ni följde regelverket eller gjorde om det så att det blev tydligt. Så att godtyckligheten försvann.
Citera
2015-09-29, 20:11
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ett system som fungerat hittills? Men alla trådar likt denna då? De hade väl inte funnits om det hade fungerat hittills. Jag vet att du gör dig löjlig. Hade inte förväntat mig något annat. Det enda som hade förenklat var att ni följde regelverket eller gjorde om det så att det blev tydligt. Så att godtyckligheten försvann.

Det finns alltid plats før førbättringar och detta är underforumet før att ventilera dessa. Syftet med underforumet är också att ge plats før metadiskussioner så man håller dessa från det egentliga forumet.

Det är en miljon medlemmar och självklart skall de som har synpunkter - också de allra mest nykomna som du - få uttrycka sina ønskemål där de tycker att saker kan gøras annorlunda, det skapar vitalitet till underforumet. Och om man finner att det inte riktigt stämmer øverens med vad man själv ønskar så finns det ju andra forum att diskutera på som kanske bättre passar de egna preferenserna.
Citera
2015-09-29, 20:15
Bannlyst
Citat:
Det finns alltid plats før førbättringar och detta är underforumet før att ventilera dessa. Syftet med underforumet är också att ge plats før metadiskussioner så man håller dessa från det egentliga forumet.

Det är en miljon medlemmar och självklart skall de som har synpunkter - också de allra mest nykomna som du - få uttrycka sina ønskemål där de tycker att saker kan gøras annorlunda, det skapar vitalitet till underforumet. Och om man finner att det inte riktigt stämmer øverens med vad man själv ønskar så finns det ju andra forum att diskutera på som kanske bättre passar de egna preferenserna.
Jag vet ju att det är ert mål. Försökte starta just den tråden igår men den gick i papperskorgen. Vill ni rasister, SD:are & liknande egentligen ha folk här som tänker och tycker annorlunda?
Citera
2015-09-29, 20:21
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Jag vet ju att det är ert mål. Försökte starta just den tråden igår men den gick i papperskorgen. Vill ni rasister, SD:are & liknande egentligen ha folk här som tänker och tycker annorlunda?

Ja, vi gillar att utveckla forumet så att fler får en åsiktsneutral plattform till sin yttrandefrihet. Hade du tänkt starta en tråd om detta?

Det får du väl fråga de personer som är rasister SD:are eller liknande om, i lämpligt delforum? Det är dock OT/halmgubbe i den här tråden.

---

Jag kan bara svara før modereringen och den är åsiktsneutral, liksom de regler vi har att følja.

Kollade mer på dina RPs; bra motiverat, vilket också återspeglade sig i effekten. Mer sånt. Hade din lilla teori stämt så hade de väl lämnats darhän
Senast redigerad av Gromgutten 2015-09-29 kl. 20:23.
Citera
2015-09-29, 20:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Värre än så..
I en tråd där det diskuteras om Irans militär, med frågeställning om deras missiler av TS, blir man dömd och raderad för att man diskuterat missilteknologi.

Jo, det är sådant som är konstigt. Eller om ett barn har råkat ut för en olyckshändelse då det inte passats, så får man inte diskutera hur långt barn i den åldern vanligen kommit i utvecklingen...
Citera
2015-09-29, 20:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Behöver inte handla om rasfrågor alls..
Det är inte ämnet som är intressant utan vilka inlägg och användare som censureras.

Jag vet, men personen jag svarade påstod att det räcker att vara 25 procent on topic om man är Sd, medan man måste vara 75 procent on topic (för att inte bli raderad) om man är PK.
Citera
2015-09-29, 20:30
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Jo, det är sådant som är konstigt. Eller om ett barn har råkat ut för en olyckshändelse då det inte passats, så får man inte diskutera hur långt barn i den åldern vanligen kommit i utvecklingen...

Men detta är väl mer logiskt att diskutera barns relativa utveckling i en tråd i barn och familj än i olyckor? Alltså om man gør det till huvudsaken i sitt inlägg, det är nog oftast ok att ha en liten passus om detta - trots att det i sig är OT - så länge man i huvudsak håller sig till ämnet och inte leder det på villospår.

Men just detta kan ju diskuteras i en annan tråd, en som tar upp avgränsningar i førhållande till ämnet. Det är nämligen OT också i denna tråd.
Citera
2015-09-29, 20:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Men detta är väl mer logiskt att diskutera barns relativa utveckling i en tråd i barn och familj än i olyckor? Alltså om man gør det till huvudsaken i sitt inlägg, det är nog oftast ok att ha en liten passus om detta - trots att det i sig är OT - så länge man i huvudsak håller sig till ämnet och inte leder det på villospår.

Men just detta kan ju diskuteras i en annan tråd, en som tar upp avgränsningar i førhållande till ämnet. Det är nämligen OT också i denna tråd.

Det kan ju t.ex. vara så, att ett barn har fallit från ett fönster. Och då ÄR det relevant för diskussionen, om barn i den åldern normalt kan klättra själva, eller om det måste vara någon som har lyft upp barnet i fönstret och kanske rentav knuffat det. Då blir det ju konstigt om man måste skriva: "jag har en idé om detta, men ni måste följa med mig till Barn och Familj så kan jag skriva mina funderingar där!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in