2015-09-23, 10:50
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Om 20 användare kallar dig för säg en unibrow hårig iransk apa så är det för att 20 personer irriterar sig på att du är så dum att de inte kan låta bli att förolämpa dig. Eller så kan de, om de mot förmodan känner för att slösa tid på en iransk apa, på ett mer subtilt sätt totalt krossa din argument så du ballar ur. T80u är en bra moderator som med fakta och gedigen kunskap fått dig att totalt spåra ur. Han har säkert kallat dig för en apa när han blivit förbannad över hur gediget IQ-befriad du verkar vara men det är för att du förlorat debatterna och inte kunnat framföra din propaganda som du tar felaktigt och barnsligt tar fram rasistkortet.

I verkligheten har nog T80u invandrarvänner än vad du har och är mindre rasistisk än en shia-galen iranier.
Ditt inlägg är ett bra exempel på vilka babbel som får stå kvar,när kunniga skribenter raderas.Dina personangrepp är ännu ett patetiskt försök för att du själv möjligen har något med härvan att göra eftersom du nämner den.

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Sker vad varje gång under lång tid? Att moderatorerna är överens om vad som är trams? Eller vad menar du? Återigen så undrar jag hur man kommer till dolda agendor från det faktum att moderatorerna försöker se till att ot/trams bedöms så likvärdigt som möjligt över forumet.
OT är något som inte hör till ämnet.Trams bygger delvis på moderatorns egna värderingar.Likvärdighetsprincipen kan dock ifrågasättas när flera användare anfaller skribenten som skriver adekvat fakta och beter sig resonligt.
Citera
2015-09-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Eller så kan det vara så att den som bemöter "rasismen" går OT när den svarar i tråden.

Ska dra ett exempel på hur det kan se ut.

Vi antar att vi har en tråd om t.ex en gruppvåldtäkt.

En användare skriver.

Ovan är helt ontopic då det spekuleras i vilka som är förövare.

Sen kommer en annan användare och svarar

Detta raderas och moderator beskylls för att vara rasist även om svaret som raderar inte har med trådens ämne att göra.

Och nej, jag stödjer inte SD innan jag beskylld för något sådant.

Nu försöker du göra det så rent som möjligt.

Men majoriteten uttrycker sig inte alls så sakligt som du vill få det att se ut som. Många fler är ärthjärnor (om jag ska vara ärlig) och i inlägget direkt går in på invandringspolitiken.

Skillnaden kring vilka inlägg raderas som OT, kanske finns i vilka inlägg anmäls som OT. Visst finns det användare på fb som är rasister (det är givet), som är säkert "tryck på knappen glada".
Citera
2015-09-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det fiffiga är att "godtyckligheten" (subjektiviteten skulle jag kalla det) är "demokratisk" och slår lika hårt mot alla

Det slår inte lika hårt mot alla.. Först måste ni berätta för användare efter vilken personlig ideologi som inläggen bedöms och vilka ni är, för att vi användare vet vart vi på ett fiffigt sätt blir ihjälslagna pga våra åsikter..

För övrigt ska regler och lagar vara tydliga.. Det finns ingenting som heter subjektivt när forumet utlovar yttrandefrihet.

Citat:
Ursprungligen postat av 7una

Men majoriteten uttrycker sig inte alls så sakligt som du vill få det att se ut som. Många fler är ärthjärnor (om jag ska vara ärlig) och i inlägget direkt går in på invandringspolitiken.

Skillnaden kring vilka inlägg raderas som OT, kanske finns i vilka inlägg anmäls som OT. Visst finns det användare på fb som är rasister (det är givet), som är säkert "tryck på knappen glada".

De är användare som samarbetar med rapporteringsknappen. Vanligen amatörer i internetskrig som inte kan diskutera eller saknar kunskaper. Det är nästan alltid samma taktik, några kommer in överväldigar tråden med lögner, skitsnack och påhitt och så fort vederbörande rättar misstagen kommer moderatoråtgärden..

Användarna går sedan för nästa omgång för Pincer movement..
En moderator klarar inte detta själv, det finns alltid folk som senare skyddar moderatorn.. Dessa känner du igen eftersom deras logik alltid börjar med att anfalla användaren..
Citera
2015-09-23, 13:47
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7una

Det är tillåtet att uttrycka sig som en ärthjörna så länge man håller sig till topic.

Vad gäller RP:s bedöms inte RP:ade inlägg isolerat. När ett inlägg bedöms granskas även föregående och efterföljande inlägg/sidor. Att skapa en obalans genom selektivt RP:ande är därför inte så lätt som du utmålar det.
Citera
2015-09-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är tillåtet att uttrycka sig som en ärthjörna så länge man håller sig till topic.

Vad gäller RP:s bedöms inte RP:ade inlägg isolerat. När ett inlägg bedöms granskas även föregående och efterföljande inlägg/sidor. Att skapa en obalans genom selektivt RP:ande är därför inte så lätt som du utmålar det.

Det är tillåtet att uttrycka sig som en ärthjärna.. Men det är inte tillåtet att flera "ärthjärnor" skriver spammar/flood, tråden med skräp och överlever bra alla dagar i veckan. Dessutom saknar jag en /mod i slutet av ditt inlägg, eftersom det inte alls är på det viset att inläggen innan granskas för i så fall vore det ju nyttigt att väldigt många åker på varningar..
Senast redigerad av IR5 2015-09-23 kl. 14:34.
Citera
2015-09-23, 14:46
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det är tillåtet att uttrycka sig som en ärthjärna.. Men det är inte tillåtet att flera "ärthjärnor" skriver spammar/flood, tråden med skräp och överlever bra alla dagar i veckan. Dessutom saknar jag en /mod i slutet av ditt inlägg, eftersom det inte alls är på det viset att inläggen innan granskas för i så fall vore det ju nyttigt att väldigt många åker på varningar..
Du uttalar dig tvärsäkert om något du inte har det minsta insyn i.
Citera
2015-09-23, 15:17
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Hade det varit förbjudet att spamma som en ärthjärna med samma ordbajseri om och om igen hade du varit borta för länge sedan.
Citera
2015-09-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du uttalar dig tvärsäkert om något du inte har det minsta insyn i.
Jag önskar att jag har fel och att du har rätt.. Men tyvärr ser verkligheten såsom jag ser det inte ut på det viset du skriver..

Citat:
Hade det varit förbjudet att spamma som en ärthjärna med samma ordbajseri om och om igen hade du varit borta för länge sedan.
Tvärtom, då hade du varit borta eftersom du systematiskt spammar med falska påståenden om användare i andra trådar. Beviset är dina inlägg gentemot mig i detta delforum..

Frågan är varför du bryr dig om trådar där jag diskuterar medan man aldrig ser dig där? Varför ifrågasätter du mina inlägg i andra trådar just här men aldrig där?
Tror du att du gör FB eller den där moderatorn en tjänst?
Citera
2015-09-23, 16:36
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Definiera gärna vad du menar med "skräp" och vilka regler du anser att de bryter mot så att vi har en utgångspunkt i diskussionen.
Citera
2015-09-23, 17:12
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Tvärtom, då hade du varit borta eftersom du systematiskt spammar med falska påståenden om användare i andra trådar. Beviset är dina inlägg gentemot mig i detta delforum..

Frågan är varför du bryr dig om trådar där jag diskuterar medan man aldrig ser dig där? Varför ifrågasätter du mina inlägg i andra trådar just här men aldrig där?
Tror du att du gör FB eller den där moderatorn en tjänst?
Du har skrivit tusentals sidor med rent skräp där du motiverat varför Iran skulle kunna sänka ett amerikanskt hangarfartyg, en hel del av motiveringarna har varit rent idiotiskt religiöst trams.
Det är för övrigt ett problem när den svenska kulturen av evidensbaserade påståenden möter mellanösterns mystik och fabler som du står för men du får helt enkelt anpassa dig. Moderatorer som t80u är helt enkelt svensk, korrekt och vetenskaplig och när du drömmer och fantiserar så anser vi svenskar att du tramsar och du blir bestraffad. Det är inte för att vi är rasister utan att du har svårt förstå vad trams är.
Citera
2015-09-24, 11:47
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Definiera gärna vad du menar med "skräp" och vilka regler du anser att de bryter mot så att vi har en utgångspunkt i diskussionen.
XELIOUS inlägg är skräp och lögner om en användare.När 10 andra användare gör detta,leder det till att den utpekade utsätts för andras missaktning.
Citat:
Du har skrivit tusentals sidor med rent skräp där du motiverat varför Iran skulle kunna sänka ett amerikanskt hangarfartyg, en hel del av motiveringarna har varit rent idiotiskt religiöst trams.
Det är för övrigt ett problem när den svenska kulturen av evidensbaserade påståenden möter mellanösterns mystik och fabler som du står för men du får helt enkelt anpassa dig. Moderatorer som t80u är helt enkelt svensk, korrekt och vetenskaplig och när du drömmer och fantiserar så anser vi svenskar att du tramsar och du blir bestraffad. Det är inte för att vi är rasister utan att du har svårt förstå vad trams är.
Babbel!
Begriper sannerligen inte av vilken anledning FB:s moderatorer som 'ser allt' låter dig sprida myter om IR5:s inlägg och komma undan med det?
Minns att du fick chansen att bevisa babbeln om hans religiösa tramsande i den militära tråden.Dock inga svar!
Nä,IR5 är insatt i ämnen han diskuterar.Tycker att du förväxlat hans diskussioner på V&M med religiösa diskussioner på Religion där han med all rätt diskuterar religion och faktiskt avhandlat intressanta inlägg.
Citera
2015-09-24, 13:40
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
XELIOUS inlägg är skräp och lögner om en användare.När 10 andra användare gör detta,leder det till att den utpekade utsätts för andras missaktning.

Babbel!
Begriper sannerligen inte av vilken anledning FB:s moderatorer som 'ser allt' låter dig sprida myter om IR5:s inlägg och komma undan med det?
Minns att du fick chansen att bevisa babbeln om hans religiösa tramsande i den militära tråden.Dock inga svar!
Nä,IR5 är insatt i ämnen han diskuterar.Tycker att du förväxlat hans diskussioner på V&M med religiösa diskussioner på Religion där han med all rätt diskuterar religion och faktiskt avhandlat intressanta inlägg.
Ni är två iranier som tror ni ska kunna nöta på med ert trams för er nationalisms skull så det ska bli troligt att Iran ska kunna sänka ett amerikanskt hangarfartyg. Rätt lustigt hur anala ni är, speciellt roande med de utdrag ur koranen token IR5 gjort som bevis för att Iran kan sänka ett hangarfartyg... Ni är helt enkelt i en fantasivärld som när den möter vår högstående kultur av sanning och evidens självklart förklaras vara trams, och självklart har ni svårt förstå varför vi anser det vara trams. Det flesta svenskar ser koranen som en sagobok vet du.

Att moderatorer straffar er för trams beror på att ni måste klimatisera er och om möjligt undvika att hänvisa till sagor när man snackar vetenskapliga saker som om missiler och stridsförmåga. Det beror inte på att moderator är rasist. Om moderator kallar er för idioter beror det inte på att han är rasist heller, utan för att han tycker ni är idioter som inte verkar lära er regler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in