Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Som DIF sett ut de senaste omgångarna bör det vara en drömmotståndare för samtliga lag just nu! Och ja, jag hatar Pelle Olssons jävla hortaktik! Vi dominerar totalt i första för att sen göra en Gefle (när PO var där) och ställer 10 man i straffområdet för att skydda oss. Och vafan gör Sebbe på en Allsvensk fotbollsplan? Jag tål honom inte! Inte ett jävla rätt! Å andra sidan får man kolla vad vi har för alternativ och då kanske han ändå är det bästa vi kan ställa upp med (dock tror jag tillomed Jawo är bättre!)?
Sen Haris försvann är DIF i år ett gäng som bör fajtas om plats 14 i årets Allsvenska. Helt galet vad en person kan göra för ett lag.

Det är bara att kolla på poängfördelningen på spelarna i de lag PO har tränat för att förstå vad som måste funka för att hans spel ska ge utdelning. Ytterbackar/mittfältare står för många assist på en anfallare som gör många mål. Därefter är det ganska skralt.
Nu har Radetinac varit skadad ett tag och Mush är åtminstone borta tillfälligt (om inte permanent) samtidigt som Berntsen och Arvidsson (sistnämnde har väl fått sitta på bänken på sistone?) inte heller presterat lika bra.
Blir oerhört intressant att se om PO lyckas utveckla sin fotbollsfilosofi från att minimera riskerna bakåt, komma runt på kanterna och slå inlägg på en stark anfallare.