2015-09-29, 08:33
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det är klart att Blåvitts dödgrävarfotboll tilltalar det anglofila Sverige. Det hade varit en seger för svensk fotboll om Norrköping vinner guldet. Den stora andelen hemmasöner i startelvan, den låga medelåldern och förhållandevis lilla budgeten i kombination med att Janne vågat etablera en tydlig spelidé oavsett motstånd. Man vill spela fotboll till sista sekund, samt gör det jävligt bra. Det borde premieras istället för Blåvitts kontringar och konstanta medstuds. Jag lovar att jag är helt objektiv när jag skriver det här.

Det vettigaste någon skrivit i denna tråd på bra länge!
Brottning, rensningar, domarhjälp samt någon legoknekt som vevar in målen. Där har vi blåvitt i år.
Citera
2015-09-29, 08:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choiz_88
För eran del så lämnade väl även Mush ett stort tomrum efter sig.

Först Haris skada sedan lämnade Mush.
Nu har ni lika svårt att göra mål som vi har

Våra anfallare i år har verkligen varit under all kritik, chanserna har ju funnits men vad hjälper det när de inte kan göra mål ?

Faktum är att Mush inte fick de passningar han behövde efter att Haris blev skadad och det märkte man rätt snabbt om man såg matcherna. Mush storhet var att Haris kunde leverera passningarna.
Citera
2015-09-29, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Som DIF sett ut de senaste omgångarna bör det vara en drömmotståndare för samtliga lag just nu! Och ja, jag hatar Pelle Olssons jävla hortaktik! Vi dominerar totalt i första för att sen göra en Gefle (när PO var där) och ställer 10 man i straffområdet för att skydda oss. Och vafan gör Sebbe på en Allsvensk fotbollsplan? Jag tål honom inte! Inte ett jävla rätt! Å andra sidan får man kolla vad vi har för alternativ och då kanske han ändå är det bästa vi kan ställa upp med (dock tror jag tillomed Jawo är bättre!)?

Sen Haris försvann är DIF i år ett gäng som bör fajtas om plats 14 i årets Allsvenska. Helt galet vad en person kan göra för ett lag.
Det är bara att kolla på poängfördelningen på spelarna i de lag PO har tränat för att förstå vad som måste funka för att hans spel ska ge utdelning. Ytterbackar/mittfältare står för många assist på en anfallare som gör många mål. Därefter är det ganska skralt.

Nu har Radetinac varit skadad ett tag och Mush är åtminstone borta tillfälligt (om inte permanent) samtidigt som Berntsen och Arvidsson (sistnämnde har väl fått sitta på bänken på sistone?) inte heller presterat lika bra.

Blir oerhört intressant att se om PO lyckas utveckla sin fotbollsfilosofi från att minimera riskerna bakåt, komma runt på kanterna och slå inlägg på en stark anfallare.
Citera
2015-09-29, 08:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Det är bara att kolla på poängfördelningen på spelarna i de lag PO har tränat för att förstå vad som måste funka för att hans spel ska ge utdelning. Ytterbackar/mittfältare står för många assist på en anfallare som gör många mål. Därefter är det ganska skralt.

Nu har Radetinac varit skadad ett tag och Mush är åtminstone borta tillfälligt (om inte permanent) samtidigt som Berntsen och Arvidsson (sistnämnde har väl fått sitta på bänken på sistone?) inte heller presterat lika bra.

Blir oerhört intressant att se om PO lyckas utveckla sin fotbollsfilosofi från att minimera riskerna bakåt, komma runt på kanterna och slå inlägg på en stark anfallare.

Citerar en kille från facebook som skriver ungefär som jag tycker:
Pelle är som Hamren, med en dåres envishet startar han med killar som inte levererar och släpper in det lite osäkra o spännande i 78 minuten, när ingen kan göra sig rättvisa...
Citera
2015-09-29, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomo172
Bara jag som blåvit som faktiskt hellre ser AIK vinna guld än Norrköping?

Finns väl någon till... men inte många.

Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Halmstad känns körda nu. har både IFK och AIK kvar och möta.

Ja, det ser inte ljust ut. Det har ju varit på håret några gånger, trenden har ju inte varit så positiv, men jag trodde faktiskt inte HBK skulle flyga, de kändes bättre än vad tabellen visade när Blåvitt spelade mot dom borta.
Citera
2015-09-29, 10:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Där har du fel. Känner bara ingen kraftig rivalitet eller hat mot dem, precis som jag inte känner det mot Norrköping, Kalmar etc. Det enda laget jag verkligen ogillar i Allsvenskan är hybris-Malmö.

Jag ogillar inget lag, bara deras underlag. Det är av den anledningen jag hoppas att Göteborg vinner.
Jag kan tillägga att jag är MFF:are sedan 1962.
Citera
2015-09-29, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det är klart att Blåvitts dödgrävarfotboll tilltalar det anglofila Sverige. Det hade varit en seger för svensk fotboll om Norrköping vinner guldet. Den stora andelen hemmasöner i startelvan, den låga medelåldern och förhållandevis lilla budgeten i kombination med att Janne vågat etablera en tydlig spelidé oavsett motstånd. Man vill spela fotboll till sista sekund, samt gör det jävligt bra. Det borde premieras istället för Blåvitts kontringar och konstanta medstuds. Jag lovar att jag är helt objektiv när jag skriver det här.

Kontringar?

http://www.mrbet.se/bollinnehav-allsvenskan

Högst bollinnehav i AS.
Citera
2015-09-29, 13:58
Medlem
trattfans avatar
Dags att lämna forumet ett par månader nu. Pajkastningen mot oss börjar ju bli lite väl pinsam.
Citera
2015-09-29, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Som DIF sett ut de senaste omgångarna bör det vara en drömmotståndare för samtliga lag just nu! Och ja, jag hatar Pelle Olssons jävla hortaktik! Vi dominerar totalt i första för att sen göra en Gefle (när PO var där) och ställer 10 man i straffområdet för att skydda oss. Och vafan gör Sebbe på en Allsvensk fotbollsplan? Jag tål honom inte! Inte ett jävla rätt! Å andra sidan får man kolla vad vi har för alternativ och då kanske han ändå är det bästa vi kan ställa upp med (dock tror jag tillomed Jawo är bättre!)?

Sen Haris försvann är DIF i år ett gäng som bör fajtas om plats 14 i årets Allsvenska. Helt galet vad en person kan göra för ett lag.

haha, det är möjligt, har inte sett era matcher(man kan ju inte se varenda match...), men plastskit+bortaplan är inte världens bästa förutsättningar, förhoppningsvis blir det dock en överkörning.
Citera
2015-09-29, 15:49
Medlem
nygards avatar
Citat:
Där har du fel. Känner bara ingen kraftig rivalitet eller hat mot dem, precis som jag inte känner det mot Norrköping, Kalmar etc. Det enda laget jag verkligen ogillar i Allsvenskan är hybris-Malmö.

Vad gör oss till "hybris-Malmö"?
Det är inte hybris om man har något att backa upp det med. Nu har vi gått dåligt i serien i år, men snälla, vi har vunnit 3 guld på 5 år och gått till två raka CL-gruppspel. Vad har ni andra åstadkommit?
Citera
2015-09-29, 15:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Det är inte hybris om man har något att backa upp det med. Nu har vi gått dåligt i serien i år, men snälla, vi har vunnit 3 guld på 5 år och gått till två raka CL-gruppspel. Vad har ni andra åstadkommit?

Vi har Sebbe Andersson i laget! Det är fan i nivå med att Carola tar in 5 flyktingar i sitt hem, så godhjärtade är vi! Sug på den karamellen en stund!!1!
Citera
2015-09-29, 17:35
Medlem
cooldogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard

2 Europaguld, ganska bra för att vara ett deltagarlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in