2015-09-29, 00:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomo172
Bara jag som blåvit som faktiskt hellre ser AIK vinna guld än Norrköping?
Nej min bästa polare som håller på IFK tycker samma sak då Norrköping är alltför oetablerade.

Fyra matcher kvar och känslan att Göteborg tillslut tar det blir bara större och större.
Citera
2015-09-29, 00:30
Medlem
2mass avatar
Citat:

Nej, det finns säkert fler. Ni beundrar ju varandra egentligen. Kommer ihåg när aik lämnade wo för att ni skulle vinna guld 2007. Och att blåvittare sitter och runkar till gnagetfilmer på youtube är allmänt känt. Aiks seger i guldfinalen 2009 lär gjort mången medelålders, tunnhårig blåvit-cuckold våt i byxan.

Kan ge mig fan på att om gnaget inte vinner mot malmö att dom lämnar wo till er igen. Ni verkar njuta av att se varandra ta guld. Inte mycket till rivalitet inte...
Citera
2015-09-29, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Nej, det finns säkert fler. Ni beundrar ju varandra egentligen. Kommer ihåg när aik lämnade wo för att ni skulle vinna guld 2007. Och att blåvittare sitter och runkar till gnagetfilmer på youtube är allmänt känt. Aiks seger i guldfinalen 2009 lär gjort mången medelålders, tunnhårig blåvit-cuckold våt i byxan.

Kan ge mig fan på att om gnaget inte vinner mot malmö att dom lämnar wo till er igen. Ni verkar njuta av att se varandra ta guld. Inte mycket till rivalitet inte...

Nej, dig vill jag inte ha svar från. Gå och gråt till några gamla GAIS matcher, snart åker ni väl ut Superettan. Klart man är bitter om man är GAIS:are.

Dock har du rätt i vad du säger, känner ingen större rivalitet till AIK.
Citera
2015-09-29, 00:45
Medlem
2mass avatar
Citat:
Nej, dig vill jag inte ha svar från. Gå och gråt till några gamla GAIS matcher, snart åker ni väl ut Superettan. Klart man är bitter om man är GAIS:are.

Dock har du rätt i vad du säger, känner ingen större rivalitet till AIK.

Du beundrar dom rentav? Kom igen, erkänn nu..
Citera
2015-09-29, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Du beundrar dom rentav? Kom igen, erkänn nu..

Där har du fel. Känner bara ingen kraftig rivalitet eller hat mot dem, precis som jag inte känner det mot Norrköping, Kalmar etc. Det enda laget jag verkligen ogillar i Allsvenskan är hybris-Malmö.
Senast redigerad av Pomo172 2015-09-29 kl. 01:22.
Citera
2015-09-29, 01:37
Medlem
trattfans avatar
Citat:

Absolut inte.
Däremot kan jag väl köpa att det är bättre för svensk fotboll om AIK vinner än om Norrköping vinner (har dock inget som backar upp detta utan det är bara att jag tror att AIK har större chanser att göra bättre ifrån sig i europa, även fast man inte visat detta).
Citera
2015-09-29, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Halmstad känns körda nu. har både IFK och AIK kvar och möta.

Med tanke på hur bottenlagen spelat mot topplagen är nog risken större för topplagen....
Citera
2015-09-29, 06:49
Medlem
svulles avatar
Vad är det för jävla trams?

Näst efter Dif är det en fullständig katastrof om Göteborg vinner. Skulle vi nu, Gud förbjude, spela bort oss helt från en potentiell guldstrid mot Malmö, så hoppas jag på läggmatch av Malmö i sista, samtidigt som både vi och Dif gör vårt yttersta för att sätta käppar i hjulet mot Göteborg. Även Ellos bör lägga sig, men det är väl att hoppas på för mycket.

Idel läggmatcher de sista 3 omgångarna får man väl anta.
Citera
2015-09-29, 07:27
Medlem
choiz_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Vad är det för jävla trams?

Näst efter Dif är det en fullständig katastrof om Göteborg vinner. Skulle vi nu, Gud förbjude, spela bort oss helt från en potentiell guldstrid mot Malmö, så hoppas jag på läggmatch av Malmö i sista, samtidigt som både vi och Dif gör vårt yttersta för att sätta käppar i hjulet mot Göteborg. Även Ellos bör lägga sig, men det är väl att hoppas på för mycket.

Idel läggmatcher de sista 3 omgångarna får man väl anta.
Håller med !

Det är illa nog om Gnaget eller Dif har chans på guldet.
Det är även klart en stor katastrof om Gbg vinner.

Skulle säga att det är dessa 3 lag som jag hoppas ALDRIG skall vinna.

Norrköping får gärna vinna i år.
Citera
2015-09-29, 07:57
Medlem
4522s avatar
Det är klart att Blåvitts dödgrävarfotboll tilltalar det anglofila Sverige. Det hade varit en seger för svensk fotboll om Norrköping vinner guldet. Den stora andelen hemmasöner i startelvan, den låga medelåldern och förhållandevis lilla budgeten i kombination med att Janne vågat etablera en tydlig spelidé oavsett motstånd. Man vill spela fotboll till sista sekund, samt gör det jävligt bra. Det borde premieras istället för Blåvitts kontringar och konstanta medstuds. Jag lovar att jag är helt objektiv när jag skriver det här.
Citera
2015-09-29, 07:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
1 down, 4 to go. Blev lite för spännande för min smak, men vi vann.

Vinner vi hemmamatcherna har vi 63 poäng. Djurgården och AIK borta blir snäppet svårare. Men vilken match det kan bli på Friends.

Som DIF sett ut de senaste omgångarna bör det vara en drömmotståndare för samtliga lag just nu! Och ja, jag hatar Pelle Olssons jävla hortaktik! Vi dominerar totalt i första för att sen göra en Gefle (när PO var där) och ställer 10 man i straffområdet för att skydda oss. Och vafan gör Sebbe på en Allsvensk fotbollsplan? Jag tål honom inte! Inte ett jävla rätt! Å andra sidan får man kolla vad vi har för alternativ och då kanske han ändå är det bästa vi kan ställa upp med (dock tror jag tillomed Jawo är bättre!)?

Sen Haris försvann är DIF i år ett gäng som bör fajtas om plats 14 i årets Allsvenska. Helt galet vad en person kan göra för ett lag.
Citera
2015-09-29, 08:18
Medlem
choiz_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Som DIF sett ut de senaste omgångarna bör det vara en drömmotståndare för samtliga lag just nu! Och ja, jag hatar Pelle Olssons jävla hortaktik! Vi dominerar totalt i första för att sen göra en Gefle (när PO var där) och ställer 10 man i straffområdet för att skydda oss. Och vafan gör Sebbe på en Allsvensk fotbollsplan? Jag tål honom inte! Inte ett jävla rätt! Å andra sidan får man kolla vad vi har för alternativ och då kanske han ändå är det bästa vi kan ställa upp med (dock tror jag tillomed Jawo är bättre!)?

Sen Haris försvann är DIF i år ett gäng som bör fajtas om plats 14 i årets Allsvenska. Helt galet vad en person kan göra för ett lag.
För eran del så lämnade väl även Mush ett stort tomrum efter sig.

Först Haris skada sedan lämnade Mush.
Nu har ni lika svårt att göra mål som vi har

Våra anfallare i år har verkligen varit under all kritik, chanserna har ju funnits men vad hjälper det när de inte kan göra mål ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in