2015-09-07, 08:06
Medlem
retepm.s avatar
Ja det ska bli intressant att se hur de otroligt goda och stenrika PK:iterna löser det här. Själv får jag jobba hårt för att kunna äta mig mätt för dagen.
Citera
2015-09-07, 08:16
Medlem
wwrs avatar
Men måste man inte stänga gränserna snart? Om 10% av Afrikas befolkning bestämmer sig för att åka till Europa så har vi väl en 100 miljoner till här.
Citera
2015-09-07, 08:19
Medlem
wwrs avatar
Vi har ju mer än en miljard kineser som definitivt lever under starkt odemokratiska förhållanden. Många av dem vill komma till Europa. Varför släpper vi inte in dem också?
Citera
2015-09-07, 11:46
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi har ju mer än en miljard kineser som definitivt lever under starkt odemokratiska förhållanden. Många av dem vill komma till Europa. Varför släpper vi inte in dem också?

Ja du har förstått PK-logiken gör landet obeboligt för de som bor här. Sen då? Fast så långt har de givetvis inte tänkt.

Fina kläder har de iaf. senaste modet vad jag kan se. Och dessa ser folk som flyktingar!? Nä dra åt helvete helt seriöst.
Senast redigerad av retepm. 2015-09-07 kl. 12:02.
Citera
2015-09-07, 12:36
Medlem
Nu har verkligen allt ställts på sin spets. Den ena extremisten efter den andra skriver artiklar i tidningen där man försöker få det att låta som om detta är kampen mellan det onda och det goda.

Artikel idag i Aftonbladet av den notoriske SD-hataren Anders Lindberg.
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article21373202.ab
Han tycker att Europa måste välkomna 1 miljon flyktingar

Stefan Löfven vill öka flyktingmottagandet kraftigt:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21374358.ab

Karin Olsson anser att Europa har misslyckats:
http://www.expressen.se/kultur/karin-olsson/bilden-av-europas-misslyckande/

Stollen Oisin Cantwell är naturligtvis i farten igen. De 1500 som hade kommit till Medborgarplatsen kallar han för verklighetens folk.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article21374991.ab

Jag tror folk har fått nog av detta flera gånger om.
Citera
2015-09-27, 17:38
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det var en djup fråga. Men buddhistiska länder är klart fredligare

Vad tänker du om det jag skrev innan?

(inlägg #24)
Citera
2015-09-28, 14:19
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Jag tycker det är intressant att vissa trådar har hundratusentalsvisningar, till och med miljoner i detta underforumet, men en tråd där lösningar efterfrågas och presenteras förbises.

Vad skulle hända, rent hypotetiskt om alla ni engagerade invandringskritiker VÅGADE släppa det tidigare fokuset och började agera för lösningar för att skapa harmoni inom er själva och som främjandet av permakultur för att aktivt sprida det världen över? Ni är hundratusentals, miljontals. Tror du att DU inte kan göra skillnad för en bättre värld så misstar du dig, för det kan du, men det börjar med dig.

Skulle vi ha fred inom oss själva och ha mat växandes överallt skulle vi se fred på Jorden.

Sprid det uppenbara fredsfrämjande alternativet lokalt odlad mat, genom permakultur, där mat kan odlas i öken och få den att grönska och bevara vatten, skapa överflöd av livsnödvändigheter på plats på alla håll i världen lokalt så att konflikter aldrig behöver uppstå. Fred i samhällen, fred inom oss själva, symbios och harmoni med varandra, naturen och Jordens resurser. Om ni verkligen vill se en fredlig värld, och ett långsiktigt hållbart samhälle kanske man ska börja på hemmaplan och agera för vad man kan göra här och nu...

Och det här låter väl bra, altruism genom en sorts egoism. Ju mer vi älskar oss själva desto mer kärlek och glädje kan vi leva och enkelt sprida i världen. Så om du som läser det här gör något mer för dig själv idag än igår. Och imorgon gör något ännu mer för dig själv än idag, och fortsätter så så kommer vi snabbt se en bättre värld. Tänk mer goda tankar om dig själv idag än någonsin förut, gör mer av vad du älskar att göra idag och fortsätter så varje dag, en dag i taget.

Så hur kan du behandla dig själv bättre och älska dig själv mer idag?
Hur kan du älska dig själv mer just nu?
Citera
2015-09-28, 15:54
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreatheDeeply
Vad tänker du om det jag skrev innan?

(inlägg #24)
Jag tycker det är bra. Hoppas att idéerna får spridning.

...

Men när det gäller alla flyktingarna. Sverige har ett födseltal på 1.9. Då har ändå invandrarna bidragit till att rycka upp det något. (Utrikes födda svenska kvinnor får till 2.17 ungar.)

Det fordras ett födseltal på 2.1 för att folkmängden skall ligga på samma nivå.

Sjuklövern har bjudit in flyktingarna. De vill bara inte medge att socialdemokratisk dagisutbyggnad, feminism, kvoterad föräldraförsäkring, kärnfamiljens upplösning etc etc har gjort att vi struntar i att föda ungar.

Hade vi inte behövt en import av arbetskraft så hade det aldrig funnits en flyktingkris. (Tyskland och en del andra nordeuropeiska länder är nog i samma läge som vi.)
Citera
2015-09-28, 20:43
Medlem
eliminera religion så är vi nog en god bit på väg...
Citera
2015-09-28, 21:16
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Stänga gränserna omedelbart. Absolut bästa lösningen, för ALLA parter, måhända IS undantaget. Idag gick en massa UNCHR-folk med samlarbössorna på Centralen. Till vad då? Dyrare märkeskläder åt "flyktingarna"?
Citera
2015-09-28, 21:23
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Lösningen är naturligtvis en militär intervention i Syrien för att skapa ordning och reda med fredliga zoner i landet.
Citera
2015-09-29, 02:12
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardXXIII
Lösningen är naturligtvis en militär intervention i Syrien för att skapa ordning och reda med fredliga zoner i landet.
Det håller jag helt med om. Ingen större diskussion sker om vad man kan göra för att folk inte skall behöva fly, den uppenbara och mest humana lösningen på problemet.

Men jag tror som sagt det beror på att många politiker anser det nödvändigt att förhindra att folkmängden sjunker. Alla svenskar är inte glada över den stora invandringen. Frågan är känslig. Därför kallar man invandringen för flyktingmottagning medan det egentligen handlar om att undvika att folkmängden blir för låg.
Senast redigerad av wwr 2015-09-29 kl. 02:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in