2015-09-06, 10:11
Medlem
batakis avatar
Citat:
*Öppna gränserna helt. Låta alla förflytta sig var de vill... "ingen människa är illegal". (Det hjälper ju såklart en hel del flyktingar, men återigen är det de fattigaste som blir kvar runt krisområdet. De har inte råd att ta sig någonstans. Rättvist??)
Betyder att vi får skrota vårt välfärdsystem, kasta fackföreningarna i sjön och var en och får klara sig själv. Är det det samhället vi vill ha?

Citat:
*Stäng gränserna helt. (Går det ens utan att bygga en hög mur runt Europa….? Folk kommer ändå ge sig ut i båtar och försöka ta sig in illegalt.)
Fungerar ihop med att man är stenhård och deponerar alla som befinner sig illegalt i landet.

Citat:
*Låta folk söka asyl på ambassader. (Blir ju mer rättvist för flyktingarna men hur hanterar man anstormningen som troligtvis kommer ske?)
Ambassaden finns ofta i huvudstaden, hur ska någon som tvingas fly för sig liv lyckas ta sig svenska ambassaden? Eller menar du att de som flyr till ett grannland men som inte tycker att den fristaden duger ska kunna gå till vår ambassad i det landet och be om att få komma hit istället?

Citat:
Vad finns det fler för lösningar som är realistiska?
Det finns bara en hållbar lösning och det är att göra det mindre attraktivt att komma hit och bo här som flykting.
Citera
2015-09-06, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det var en djup fråga. Men buddhistiska länder är klart fredligare (jag har bott i Asien i 15 år)

Det var en skönmålning som heter duga.

Axplock av länder med nämnvärt andel buddistisk befolkning.

Sri Lanka, nästan 30 år av inbördeskrig.
Kambodja, krig under merparten av landets existens.
Laos, kommunistiskt enpartistat och krig under merparten av landets existens.
Thailand, militärdiktatur.
Burma, militärdiktatur.
Kina, diktatur.
Citera
2015-09-06, 10:20
Medlem
Det är ingen lösning att flytta hit tredje världen eller till Europa, tror man det är man dum i huvudet och bör hålla sig till sandlådan.

Hoppas flertalet människor nu ser vad det är för svin som sitter och skriver i gammelmedia.
Efter att ha spottat ur sig propaganda i en vecka(eller är det två?) så skriver någon till makten prostituerad kärring i Aftonbladet, att nu har det minsann vänt, majoriteten vill hjälpa! Jo tro fan det efter detta mediadrev. Att folk vill hjälpa till att skänka pengar och kläder betyder inte att de vill ha hit ett par miljoner till.
Citera
2015-09-06, 10:23
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Tror att Danmark är på rätt spår när de halverar bidragen till flyktingar. Inget fel i att ge dem skydd om de flyr från krig och svält, men att hålla på och ge dem PUT och generäsa bidrag i 10 år är inte hållbart i längden, det är sådant som ger SD eld på sin kvarn.

Om bidragen var mer skrala och dessutom sjönk lite till när ländet man flytt från stabiliseras kunde det vara lite motivation för dem att flytta hem igen.

Tills vidare bör man sätta stopp för byggande av nya moskeer och sluta göra eftergifter mot Islam som bara kommer att leda till samma kaos i Sverige som i länderna de flyr från.
Dom skall bo i förläggningar och tältläger där dom får bra mat, vatten och skydd..det vill jag betala för som med människa..men dom skall veta att det är en temp lösning tills läget ordnat upp sig, sen åker man hem och börjar om.

Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Problemet är inte IS. Problemet är islam. Även om du lyckas förgöra IS, så dyker Boko Haram upp istället. Lyckas du förgöra Boko Haram så dyker al-Qaida upp. Lyckas du förgöra al-Qaida så dyker al-Shaabab upp. Etcetera ad infinitum. Och även om du skulle lyckas förgöra alla religiösa terror-organisationer, så kommer det fortfarande finnas sharialagar och hederskultur som folk flyr från. Problemet är i grund och botten islam - en ideologi som har orsakat konflikter, krig och människoflykt i över 1400 år. Du kan inte ens skylla på USA och Israel, för anledningen till att USA och Israel angriper muslimska stater är ju för att muslimska stater angriper dem.
Att skylla allt på Islam är ganska obildat...man använder Islam som motivator för detta, men mycket handlar om okunskap i dessa länder och nån jackass till Imam som lurar i folk (ofta fattiga)lögner och om hur allt borde vara..sen så har denna del av världen varit en kokande gryta långt innan Muhammed äntrade scenen. Tror Muhammed själv hade varit i chock om han sett vad hans ord felaktigt lett till och används till.

Funderar på¨att gå med i Pastafari för övrigt:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Det_flygande_spaghettimonstret

Det går inte att stoppa människoflykt från mellanöstern och nordafrika. Det är omöjligt.
Citera
2015-09-06, 10:26
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Burma, militärdiktatur.
Kina, diktatur.

Visst missbrukas religionen av regeringar för att undertrycka folket i många fall.

Kina har tre religioner. Konfusianismen har förvridits till att motivera översitteri.

Tamilska tigrarna har ingen religion.

Det krig som Kambodja får ta på sig själva var de röda khmerernas. De var inte buddhister.

Man ser inte mycket Buddhistiska tänkande in Laos. Det är ett kommunistland.

Man ser mycket buddhistiska tänkande i Burma. Men religionen används tyvärr av militärjuntan för att passivitera folk.

Samma i Thailand fast mer civiliserat. Kungahuset får nästan en plats vid Buddhas sida. Men nog är Thailand ett fredligt land.

Mycket få krig har utkämpas under den Buddhistiska flaggan.

Edit
Lägga till Japan. (Buddhism o Shinto) maximalt fredligt.
Senast redigerad av wwr 2015-09-06 kl. 10:31.
Citera
2015-09-06, 10:27
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Burma, militärdiktatur.
Kina, diktatur.

Så vad vill du säga?
Du beskriver styret inte hur vida det är lugnt och fredligt..jag har varit och drullat nattetid både i Kina och Thailand och aldrig känt mig hotat på något sätt. Inte på samma sätt som jag skulle gjort i Sverige en nattprommis från T-banan
Citera
2015-09-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Så vad vill du säga?
Du beskriver styret inte hur vida det är lugnt och fredligt..jag har varit och drullat nattetid både i Kina och Thailand och aldrig känt mig hotat på något sätt. Inte på samma sätt som jag skulle gjort i Sverige en nattprommis från T-banan

Frågan är väl snarare vad du vill säga?

Enligt din sjuka logik är Nord Korea som knappt har någon brottslighet det fredligaste landet i världen.
Citera
2015-09-06, 13:04
Medlem
retepm.s avatar
Bogsera tillbaka dom dit där de hör hemma.
Citera
2015-09-06, 13:09
Avslutad
det med kina var en bra tanke.! men Sverige borde lösa hemlösas tillvaro innan man tar in flyktingar. det är vad jag tycker. det är synd om hemlösa oxå
Citera
2015-09-06, 13:11
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
det med kina var en bra tanke.! men Sverige borde lösa hemlösas tillvaro innan man tar in flyktingar. det är vad jag tycker. det är synd om hemlösa oxå

Men det ger inga PK-poäng, ingen bryr sig att lika dig på facebook om du hjälper en svensk hemlös.
Citera
2015-09-07, 07:43
Medlem
wwrs avatar
Nu säger Löfvén "Mitt Europa bygger inga murar".

Enligt mitt förmenande måste man självklart, inom en inte alltför avlägsen framtid, stänga gränserna igen.

Undrar vad Löfvén och Merkel säger då?
Citera
2015-09-07, 08:04
Medlem
Lösningen ligger nog i att åka och hämta flyktingar i båtar. Ingen ska behöva dö på Medelhavet.

Lösningen ligger inte i att bygga murar mot det som skrämmer en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in