2015-09-28, 16:57
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hur går det resonemanget egentligen ihop med att den här händelsen inte ens blev frispark.
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/kalmar/tv-pavey-attackerade-malskytten---fordes-till-sjukhus/

Jag har gärna ett rivjärn i truppen, då det i vissa situationer kan vara bra. Problemet med Pavey är ju att han de senaste åren har varit en alldeles för dålig fotbollsspelare. Ska vi ha ett rivjärn så måste ju spelaren utöver att ha de egenskaperna även bidra med någonting rent speltekniskt.

Det är inte heller första gången hans idioti sätter käppar i hjulet för AIK (och andra lag). I år har han enbart spelat när truppen varit skadeskjuten. Och dessa gånger har han väl egentligen bara lyckats bli uppsnurrad på läktaren och dra på sig kort. Knappast något som gynnar laget. Får han ett nytt kontrakt så har svågerpolitiken stigit till helt ofattbara nivåer även inom sporten i AIK.
Citera
2015-09-28, 17:26
Medlem
nu sågade jag själv pavey här i tråden igår, men det är lätt att i stundens hetta glömma av att det var han som kom in i förra derbyt (vid numerärt underläge) och både orsakade det första gula för tönten som därefter blev utvisad, samt frisparken som ledde till målet. men visst, det känns som han allt oftare och oftare endast springer runt och medvetet ska spela fult och jävligt för att leva upp till något jävla rykte.
Citera
2015-09-28, 17:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag har gärna ett rivjärn i truppen, då det i vissa situationer kan vara bra. Problemet med Pavey är ju att han de senaste åren har varit en alldeles för dålig fotbollsspelare. Ska vi ha ett rivjärn så måste ju spelaren utöver att ha de egenskaperna även bidra med någonting rent speltekniskt.

Det är inte heller första gången hans idioti sätter käppar i hjulet för AIK (och andra lag). I år har han enbart spelat när truppen varit skadeskjuten. Och dessa gånger har han väl egentligen bara lyckats bli uppsnurrad på läktaren och dra på sig kort. Knappast något som gynnar laget. Får han ett nytt kontrakt så har svågerpolitiken stigit till helt ofattbara nivåer även inom sporten i AIK.
Kan inte påstå att jag inte håller med men rätt ska va rätt och Pavey var bra mot Djurgården, Kalmar blev han matchens lirare och stått för nåt enstaka bra inhopp men rent sportsligt så håller han inte, är mer eller mindre en älskad truppspelare och har en status däri.

Pavey kommer säkert bli kvar i den sportsliga verksamheten då vi älskar att räcka ut handen till föredettingar men tror knappast på förnyat kontrakt.

-

Med facit i hand borde vi flyttat in Nisse och kört med Pereira på kanten istället för att ta in Pavey och förhoppningsvis blir det så mot Malmö nu när Hooiveld antagligen inte kommer till spel, att Saletros kommer ersätta Ofori känns givet men tror mittfältet kommer bli alltför statiskt, nog för att Saletros har en bra djupledsfot men han är inte i närheten av den kreatör Ofori är.

En annan fråga är om det är till Malmös för eller nackdel att möta Real Madrid på onsdag.
Citera
2015-09-28, 17:56
Medlem
simonvps avatar
Lite nöjd över att Hooiveld blev skadad då han precis innan matchstart gjorde en kyssgest mot långsidan och sen brände av ett hånflin. Karma antar jag
Citera
2015-09-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Lite nöjd över att Hooiveld blev skadad då han precis innan matchstart gjorde en kyssgest mot långsidan och sen brände av ett hånflin. Karma antar jag

"lite nöjd över att "erik" blev skadad. det var nog karma eftersom han gjorde mål emot AIK"
Citera
2015-09-28, 18:20
Medlem
http://www.mrbet.se/bollinnehav-allsvenskan

Den här statistiken rimmar illa med 2mas teorier om "Tjongvitt". Eller kan han få ihop resonemanget på något sätt?
Citera
2015-09-28, 19:16
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Ikväll ska jag spela en hundring på att Sköteborg får straff och ytterligare en hunka för att Giffarna får en utvisning. Känns otänkbart om inget av detta skulle ske!
Om nu tur-Göteborg ges guldet (vilket det verkar som) så är Peking ändå moraliska mästare med sina egna produkter och sin (i sammanhanget) snäva budget.

Bara röda kortet kvar!
Och ja, extremt billig straff vi fick.
Citera
2015-09-28, 19:16
Medlem
CheddarOsts avatar
Fyfan för Göteborg, fyfan säger jag.
Citera
2015-09-28, 19:20
Medlem
ErPupones avatar
Är det ett skämt? Givetvis en Glenn som dömer
Citera
2015-09-28, 19:20
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Ikväll ska jag spela en hundring på att Sköteborg får straff och ytterligare en hunka för att Giffarna får en utvisning. Känns otänkbart om inget av detta skulle ske!
Om nu tur-Göteborg ges guldet (vilket det verkar som) så är Peking ändå moraliska mästare med sina egna produkter och sin (i sammanhanget) snäva budget.

Och där kom straffen!
Citera
2015-09-28, 19:25
Avslutad
Det var korsbandet som var av för Pekalski, riktigt sorgligt. Frågan är om han inte ger upp karriären nu.
Citera
2015-09-28, 20:08
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Inte helt oväntat så saknar asfaltsläggaren självinsikt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article21488252.ab
Men allvarligt talat, hur är karln funtad? Årets mest blodröda kort delades precis ut och han (tillsammans med tränare och lagkamrat försöker snacka bort det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in