2015-09-28, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Jamen vad är det för jävla idiot som står och är näbbig i nästan en timme mot en full kvinna?

Hämta telefonen för fan och sköt ditt servicejobb.

Men svinet fick ju som han ville till slut och lyckades provocera fram ett grip.

Nu skiter jag i den här tråden som blivit en mongoparad av vaktkramande dumskallar med dig, Tanig, som chef.

Men det är ju kvinnan som är näbbig och inte lyssnar i ett läge där hon bara hade kunnat välja att gå därifrån.

Visst, en ordningsvakt kan hjälpa gäster med saker och ting, men det i begränsad omfattning eftersom OV:s huvudsakliga arbetsuppgifter består i att hålla efter ordningen. Det är inte OV:s fel att hon slarvat bort sin telefon och det funkar inte att OV skall vara någon serviceverksamhet åt fulla människor som inte kan hålla reda på sina saker. Det förstår du väl?

Tappar man något så kan man fråga OV om telefonen hittats, troligen får man då komma åter då stället stängt eller så kommer man åter nästa dag. Hittar man inte det man tappat får man anmäla det som förlorat gods hos polisen vid tillfälle.
Citera
2015-09-28, 17:21
Medlem
Citat:
Jamen vad är det för jävla idiot som står och är näbbig i nästan en timme mot en full kvinna?

Men svinet fick ju som han ville till slut och lyckades provocera fram ett grip.

Nu skiter jag i den här tråden som blivit en mongoparad av vaktkramande dumskallar med dig, Tanig, som chef.

Ha ha ha,, absolut.. Första gången ever jag blivit kallad vaktkramare´. Men kan det reta en rasistälskare som dig så bjuder jag gärna på det.
Citera
2015-09-28, 17:25
Medlem
Maymons avatar
Citat:

Det är alltså, bara så att du vet, personer som du som ska vara glada att krogar vaktas av vakter.
Citera
2015-09-28, 17:27
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maymon
Det är alltså, bara så att du vet, personer som du som ska vara glada att krogar vaktas av vakter.

Hur tänker du nu?
Citera
2015-09-28, 17:31
Medlem
Citat:
Hur tänker du nu?

Förmodligen att utan vakter på krogarna skulle det sopas upp utslitna ögonglober efter stängningsdags, och normala människor skulle inte våga gå ut. Visst behöver många vakter bytas ut, men om alla arbetar som den vakten i filmen gjorde vid det tillfället skulle jag inte ha nåt emot nån av dem. Vakter behövs, men frågan är om det är rätt folk som har det jobbet nu..
Citera
2015-09-28, 17:36
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Krogen måste vara Engelen eller Medusa Rock bar i Gamla Stan Stockholm finns ingen annan krog som ligger nära platsen de står på.

https://www.google.se/maps/@59.3223552,18.0723588,3a,75y,44.47h,86.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sewD6xAl_vfL8IFyEmyqnSA!2e0!7i1 3312!8i6656!6m1!1e1

Får hon inte sparken så är Sverige sjukare än vad jag någonsin hade trott.

Bara en tidsfråga innan namnet på "fyllkärringen" kommer fram.

Klippet är ett exempel på ett samhälle som alltmer slits isär av sekterism, hyckleri, missbruk och misslyckad multikulti-experiment

Lojaliteter finns knappt med yrket, familjen eller nationen längre utan bara till egot. Falskhet och naivism belönas.

Kan slå vad om att soctanten känner sig tvungen att spela PK på jobbet och som feg hon är tar ut allt på en vakt som bara gör sitt jobb.

Säkert har hon fått ta mkt skit själv i sitt jobb och då snällism är ledord byggt upp en frustration eftersom alla är konflikträdda och i princip saknar ryggrad. Kärringvälde. Vilket leder till en ofattbar cynism tillslut

Kulturmarxism skapar sådan här splittring och ställer grupper mot grupper. Man tjänar på att hålla käften utåt och "back stabba " i smyg.... Lovar att hon aldrig skulle våga säga detta nykter till vakten.

Inom allt fler sociala sfärer kommer vi få se sådana här mikrokonlikter utspela sig, samtidigt som vi på makronivå tappar förtroendet för myndigheter, rättsväsendet och otdningsmakt då likt en kaskad effekt allt fler saker sluta fungera som de alltid gjort. Människor söker då andra lojaliteter och sammanhang för att få mening i tillvaron.
Citera
2015-09-28, 17:40
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Förmodligen att utan vakter på krogarna skulle det sopas upp utslitna ögonglober efter stängningsdags, och normala människor skulle inte våga gå ut. Visst behöver många vakter bytas ut, men om alla arbetar som den vakten i filmen gjorde vid det tillfället skulle jag inte ha nåt emot nån av dem. Vakter behövs, men frågan är om det är rätt folk som har det jobbet nu..

Ha, ha. Jag är inte särskilt orolig, lillen.

Tydligen är originalet 38 minuter och inte 49 min, jag var felinformerad.

Helt klart är att i alla fall att vakten redigerat bort filmens alla trakasserier och omvända rasism mot en oförvitlig medborgare och bara tagit med det som han lyckats provocera fram från en full och, troligen av vakten själv, bestulen stackars flicka.

Att nötet tycker att han är häftig och lägger upp klippet till allmän beskådan, när det bara kommer att resultera i att han får sparken, är så rättvist.

Over and out.
Citera
2015-09-28, 17:45
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Hur tänker du nu?

Jag tänker att om jag befann mig på en krog som inte vaktades av vakter och du stod vid baren hade jag gått raka vägen fram till dig, klappat dig på axeln och snabbt och lätt planterat en armbåge rakt över din näsa. Rörelseenergin från din vändning skulle vara till min fördel och ditt näsben hade pulveriserats. Och förhoppningsvis hade du spräckt skallen i fallet mot golvet.
Efteråt hade jag kunnat dricka upp min öl lugn och ro istället för att bli utkastad.

Nöjd med svaret?
Citera
2015-09-28, 17:55
Medlem
Måndag och fortsatt ingen följetång hur det har gått för denna kvinna. Vem är hon?

Har hon glidit in på sitt kontor med ett glatt leende med sin romantiserade världsbild hur hon verbalt fick trycka till en ordningsvakt under helgen. Sätter sig vid kontoret och tittar på ärendehögen av ansökningar och suckar och halvhjärtat ger ett par "brukarfittor" avslag på försörjningsstöd innan det är dags för kafferast. Kaffet och bullarna flödar, historierna avlöser varandra vilket gemytlig helg det varit.
Timmen går och fikan är över. Efter fikat kommer en familj in, tankegångarna går på högvarv "hur ska jag sätta dit den könsstympade iranska horan och neka familjen försöjningsstöd?". Ansökningen ej korrekt ifylld, förvaltningsrätt biter inte på denna högutbildade socionom; ännu ett avslag i statens tjänst.
Jessica glider in på kontoret, fnittret över hur de verbalt sänkte "negervakten" var helgens höjdpunkt, de jämför dagens skörd av subjektivt fattade avslag. Sista rycket innan stämpla ut är att göra lite slagningar på ordningsvakten för att se om några avslag kan göras i aktiva ärenden kring familjen.

Klockan går och de stämplar ut och glider ut på Södermalm, dags för AW. Måste ta igen förlorad alkoholtid och karusellen är igång.
Högst lämplig socialsekreterare detta som går att skämta om till absurdum. Borde finnas en egen tråd i humorforumet.
Citera
2015-09-28, 17:56
Medlem
Troians avatar
Jag tycker filmen visar två personer som genom sina yrken har lite för stor makt, son hamnar i konflikt med varandra. Typ som två kriminella.

En väktare som medvetet provocerar en berusad kvinna och skadar hennes liv för lång tid. En socialsekreterare som hotar och har sig.

Usch.
Citera
2015-09-28, 17:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tycker filmen visar två personer som genom sina yrken har lite för stor makt, son hamnar i konflikt med varandra. Typ som två kriminella.

En väktare som medvetet provocerar en berusad kvinna och skadar hennes liv för lång tid. En socialsekreterare som hotar och har sig.

Usch.
På vilket sätt provocerar han henne menar du?
Citera
2015-09-28, 17:58
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På vilket sätt provocerar han henne menar du?

Om du måste fråga så kommer du aldrig att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in