2015-09-28, 01:44
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Blåvitt måste tappa minst 4 poäng nu, samtidigt som AIK då går rent. De får inte tappa en pinne till. Detta är förvisso inte otänkbart, men det är en jävla uppförsbacke för dom nu.

Norrköping måste också förlita sig på att andra lag spelar bort Blåvitt från guldet, då målskillnaden är så enormt mycket bättre hos Blåvitt. Blåvitt har detta helt i egna händer.

Förhoppningsvis får Norrköping smisk av till exempel Malmö, då kan Blåvitt tappa 3 poäng utan att för den delen bli omsprungna.

Vår målskillnad är inte så enormt mycket bättre än Pekins då vi ju knappt gör mål framåt. +8 till fördel för oss gentemot Norrköping. Dags för oss att fixa lite +statistik nu mot Giffers och Halmstad.
Citera
2015-09-28, 01:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Sett om matchen nu och efter en jämn första halvlek borde vi (eller snarare Goitom) gjort åtminstone två mål på lägena som uppstod. Ögmundur agerar klockrent vid friläget och gjorde i övrigt en väldigt bra match. Vårt passningsspel i offensiven var inte okej.

Kändes som att vi höll på att koppla grepp om matchen när Pavey får sitt jävla hjärnsläpp, det är så obeskrivligt onödigt i det där läget att gå in med full kraft och hur konstigt det än må låta har vi spelat bättre med en man mindre på senare tid, som att det ger en extra energiboost och idag var det inget undantag, hade Goitom haft normal utdelning skulle vi ta ledningen men det blev ett bakslag och det är sånt som händer. Solheims spark är brandgul, inte fel att ge gult kort men de skulle inte heller va fel om Jonas visa rött.

Läste att det inte är nåt allvarligt med Israelsson vilket är skönt å höra.

Nog för att jag aldrig riktigt trott på SM-guld och nog för att det inte är uteslutet men nu måste vi gå rent och det är inte sannolikt. 4 matcher kvar och nu på söndag kan i alla fall topp 3 spikas inför landslagsuppehållet.
Citera
2015-09-28, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vår målskillnad är inte så enormt mycket bättre än Pekins då vi ju knappt gör mål framåt. +8 till fördel för oss gentemot Norrköping. Dags för oss att fixa lite +statistik nu mot Giffers och Halmstad.

Ja, jag tog kanske i lite väl mycket där, men jag tycker ändå det är god marginal, de har två tuffa matcher kvar på bortaplan(Malmö och Elfsborg), jag förväntar mig inte utklassningssiffror där(om de nu vinner). Då har de 2 matcher kvar att utradera målskillnaden på, vilket innebär att de måste göra 4 mål mer än oss per match, minst. Givet att vi inte åker på förluster(vilket man inte kan utesluta).

Edit: 6 mål nu, fast vi har då en mindre spelad.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-09-28 kl. 02:10.
Citera
2015-09-28, 03:46
Medlem
trattfans avatar
Fyfan vad tråkigt det hade varit att vinna allsvenskan på målskillnad, har det hänt tidigare?
Citera
2015-09-28, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Fyfan vad tråkigt det hade varit att vinna allsvenskan på målskillnad, har det hänt tidigare?

68 slutade kvartetten Malmö, Öster, Norrköping och Djurgården på 27 poäng. Rätt häftigt. Öster plockade hem det på +16 framför Malmös +15. Det var nog senaste gången, om man inte vill räkna in SM-finaler.

Jag vet inte, egentligen tycker jag att det känns mer trist att komma tvåa på målskillnad.
Senast redigerad av hets! 2015-09-28 kl. 05:32.
Citera
2015-09-28, 10:58
Medlem
Jaxxxs avatar
Nu har Erik Israelssons bror publicerat ett blogginlägg som fått stor spridning på nätet.
Citerar text-tv.

I ett känslosamt blogginlägg har Johan
Israelsson, bror till Erik i Hammarby,
skrivit om den otäcka smällen i derbyt
mot AIK.

"Mitt i allt hör vi en motståndarklack.
Ja en stor del av klacken - som önskar
vår älskade Erik död. "Låt han dö...".
Varför önskar de en ung kille, som bara
gör det han älskar, döden? En klle som
är en bror, en son, en pojkvän",
skriver Johan i bloggen på Barometern.

"Jag vill tro att människan är bättre
än så här. Jag vill tro på humanitet.
På medmänsklighet. Ett samhälle där vi
tar hand om varandra. Där vi älskar."

Alltså är inte detta överdrivet, det skriks så jävla mycket skit på läktarna under varje match.
Domare och spelare är horor, mutade och världens sämsta. Är detta något som man menar och ska ställas till svars för eller är det bara massa känslor man får utlopp för på ett måhända primitivt sätt.
Visst var ramsan osmaklig och opassande men jag tror inte man menade det bokstavligt.
Tycker detta luktar like och dela raket långväg.
Detta säger jag som ickegnagare.
Citera
2015-09-28, 11:08
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Nu har Erik Israelssons bror publicerat ett blogginlägg som fått stor spridning på nätet.
Citerar text-tv.

mot AIK.

Alltså är inte detta överdrivet, det skriks så jävla mycket skit på läktarna under varje match.
Domare och spelare är horor, mutade och världens sämsta. Är detta något som man menar och ska ställas till svars för eller är det bara massa känslor man får utlopp för på ett måhända primitivt sätt.
Visst var ramsan osmaklig och opassande men jag tror inte man menade det bokstavligt.

Ja det är verkligen en enorm skämskudde, herregud vilken pinsamt dikt. Har människan aldrig varit på fotboll tidigare?
Citera
2015-09-28, 11:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Citerar text-tv.

mot AIK.

Det är fantastiskt enkelt att gulla med vissa lag men utmåla andra som djävulen själv. Och självklart är det en våg som många hänger på nu. Det är helt absurt vilken nivå detta får just nu. Säg något Stockholmslag som inte har hat och mord mot de andra lagen i sin sångrepertoar?
Vi har flera sånger att man ska döda gnagare och dom har flera mot oss. Sen att det kanske inte utvecklats lika mycket mot mysbajen har väl med att göra att de varit borta från scenen en bra tid.
Citera
2015-09-28, 11:29
Medlem
Men självklart är det annorlunda när det är killens bror. Oberoende satt och var oroliga som fan under några minuter där igår, hur tror ni då det känns för de anhöriga som satt och var rädda för det värsta?

Är det någon som ska få skriva något så "överdrivet" är det väl familjen till den drabbade som helt visst upplevt situationen mycket starkare än de flesta andra?
Citera
2015-09-28, 11:39
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Men självklart är det annorlunda när det är killens bror. Oberoende satt och var oroliga som fan under några minuter där igår, hur tror ni då det känns för de anhöriga som satt och var rädda för det värsta?

Är det någon som ska få skriva något så "överdrivet" är det väl familjen till den drabbade som helt visst upplevt situationen mycket starkare än de flesta andra?

Visst är det så, samtidigt kan man tycka att han borde anamma ett större perspektiv innan han börjar skriva dikter i tidningar. Inse hur vanligt förekommande denna typ av ramsor är, att de inte är bokstavligt menade och att 99% av oss fotbollssupportrar inte vill ha ihjäl varandra.
Citera
2015-09-28, 11:46
Medlem
Nej, det tycker jag faktiskt inte han behöver. Han är anhörig och skriver krönikor, och har all rätt i världen att ge sin bild av det. Det finns många andra som skriver på ämnet som kan ta det bredare perspektivet. Mycket bättre att han skriver om hur han erfarit det och sett på saken än en tillkrystad "det är klart, dom menade ju ingenting så det kändes ju inte skit när jag trodde att min bror var allvarligt skadad".

Israelssons artikel är bra. Lite klemig, men så är det ju med alla anhörigperspektiv.

Det är först nu när den länkas och hyllas i all annan media som det blir uppförstorad och ganska fånigt, tycker ju jag.
Citera
2015-09-28, 11:58
Medlem
Jaxxxs avatar
Kan hålla med om att som broder till den drabbade skriva det är en sak, men att media sedan väljer att dela det hejdlöst är det irriterande momentet. Återigen får de visa hur "rätt" och "bra" de tänker.

Stör mig mer på det stora hela hur media och framförallt skvallerpressen konstant skriver negativa artiklar om svensk supporterkultur. När det framförallt är den som är fantastisk och lyfter produkten allsvenskan rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in