Citat:
Ursprungligen postat av
Korder
Pavey är så jävla korkad. Vad fan ska han in där och göra? Må så vara att Solheim skulle haft rött även han, men det är så urbota jävla korkat att sätta sitt lag i den situationen när så mycket står på spel. Vet inte om det går att räkna bort AIK än dock. De har dem svåraste lagen på hemmaplan, liksom. Örebro borta i sista kan dock bli något att bita i, om Örebro fortsätter på den inslagna vägen.
Norrköping känns å andra sidan oförskämt stabila. Idag visade det tillstymmelse till nerv och guldfrossa emellanåt, men de var ju likförbaskat det bättre laget och fick vinsten de förtjänade. Jag tror det står mellan IFK-klubbarna i slutändan.
Å andra sidan tippar jag alltid AIK sämre än var de faktiskt slutar, så vem fan är jag att säga nått.
Blåvitt måste tappa minst 4 poäng nu, samtidigt som AIK då går rent. De får inte tappa en pinne till. Detta är förvisso inte otänkbart, men det är en jävla uppförsbacke för dom nu.
Norrköping måste också förlita sig på att andra lag spelar bort Blåvitt från guldet, då målskillnaden är så enormt mycket bättre hos Blåvitt. Blåvitt har detta helt i egna händer.
Förhoppningsvis får Norrköping smisk av till exempel Malmö och/eller Elfsborg, då kan Blåvitt tappa 3 poäng utan att för den delen bli omsprungna.