2015-09-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
samtidigt som Paveys dårskap som vanligt är solklart..

exakt. han tänker ju fan mindre än den hjärndöde wernbloom i var och varenda landskamp han drar på sig kort. "alright lads lets have a go", springer in och kör en tvåfotare i knähöjd inom en kvart. jamendåså.
Citera
2015-09-27, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Skitsnack att vi har det lättaste spelschemat kvar för övrigt, på pappret kanske men i realiteten icke. Hela fotbollssverige har kollektivt runkstånd när ett lantislag har chans på guldet (lex Kalmar 2008). Storstadslagen kommer gå halvdant in i matcherna mot Norrköping och spela för kung och fosterland mot oss medan jordbruksföreningarna har kompisband med Peking och därför kommer att agera likadant.

Det är därför, på ett sätt, värre för oss om AIK försvinner från guldstriden

Vilket idot inlägg, Storstadslagen går halvdant in mot Norrköping.. Det är för att dom aldrig gör det mot oss som vi har det svårare än bonkargängen säsonger när det går tungt på planen.

Jämförelsen oss Kalmar är lika bra som Jämföra er med Häcken.
Citera
2015-09-27, 19:55
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Vilket idot inlägg, Storstadslagen går halvdant in mot Norrköping.. Det är för att dom aldrig gör det mot oss som vi har det svårare än bonkargängen säsonger när det går tungt på planen.

Jämförelsen oss Kalmar är lika bra som Jämföra er med Häcken.

Ja, du har givetvis rätt. Samtliga ser ju hellre att guldet går till Blåvitt snarare än till "Peking"
Citera
2015-09-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ja, du har givetvis rätt. Samtliga ser ju hellre att guldet går till Blåvitt snarare än till "Peking"

nej, det är nog inte många som gör, men att tro att folk kommer spela halva läggmatcher emot norrköping är ju självklart bara rent påhitt från din sida. är du typ 17 år eller? annars bör du väl minnas 2004 när IFK spelade bort bondelaget HBK till malmös fördel. mycket konstigt om nu storlagen minsann lägger sig när nåt nytt circlejerk-lag är i toppen ett år.
Citera
2015-09-27, 19:59
Medlem
Citat:

Är det den poäng du ville får fram med förra inlägget så är den en annan 5a, troligtvis så att antagonismen mellan Sthlm,GBG,Malmö gör att det hålls tummar bland vissa för att blåvitt ska bryta benet, där säger ja inte emot.
Citera
2015-09-27, 20:02
Avslutad
Tre vinster och en lika på fem derbyn i år är riktigt bra för att vara en nykomling. Hade jag inte vågat hoppas på. Säsongen känns därför räddad.

Aik såg verkligen inte ut som en guldkandidat idag för en gångs skull fick man inte med sig resultatet.

Pavey är en jävla fitta. Att spela oförstående till säsongens rödaste kort borde nästan rendera i ytterligare en match avstängning. Aik klackens ramsor när Israelsson ligger livlös var inte annat än osmakligt.
Senast redigerad av se_där... 2015-09-27 kl. 20:57.
Citera
2015-09-27, 20:05
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
samtidigt som Paveys dårskap som vanligt är solklart.
Undrar lite hur Alm tänkte när han släpper in en övertänd Pavey i ett derby...det där hade väl till och med blivit ett rött kort om han spelat i Millwall.

Jag hade ju trott att Etuhu skulle balla ur men han var riktigt lugn idag, nästan lite beskedlig.

Men Goitom, vilken fotbollsspelare! Synd bara för er att han slutat göra mål.
Senast redigerad av gato12 2015-09-27 kl. 20:08.
Citera
2015-09-27, 20:35
Medlem
simonvps avatar
Usch, aldrig varit så här lack på aik som förening som efter idag, men JÄVLAR vad skönt att vi kanske har spelat bort den där föreningen från guldet samt att vi nästintill säkrat kontrakten.

Erik fucking Israelsson, du är säsongens hjälte!! Hoppas du kan återhämta dig och att du kan spela fotboll igen!
Citera
2015-09-27, 20:46
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Tre vinster och en lika på fem derbyn i år är riktigt bra för att vara en nykomling. Hade jag inte vågat hoppas på. Säsongen känns därför räddad.

Aik såg verkligen inte ut som en guldkandidat idag för en gångs skull fick man inte med sig resultatet.

Pavey är en jävla fitta. Att spela oförstående till säsongens röda kort borde nästan rendera i ytterligare en match avstängning. Aik klackens ramsor när Israelsson ligger livlös var inte annat än osmakligt.
Ja, Pavey stod väl för säsongens hjärnsläpp där... Obegripligt.

Oerhört skönt att få skjuta AIK längre från guld och samtidigt ta oss upp på betydligt säkrare mark!

Otäckt med Israelsson, men skönt att han verkar okej! Ja, de som sjöng borde kastas ut, pinsamma jävla avskräde.
Citera
2015-09-27, 20:47
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Undrar lite hur Alm tänkte när han släpper in en övertänd Pavey i ett derby...det där hade väl till och med blivit ett rött kort om han spelat i Millwall.

Jag hade ju trott att Etuhu skulle balla ur men han var riktigt lugn idag, nästan lite beskedlig.

Men Goitom, vilken fotbollsspelare! Synd bara för er att han slutat göra mål.
Han tänkte nog 2009 när han avgjorde densamma
Citera
2015-09-28, 00:23
Medlem
Korders avatar
Pavey är så jävla korkad. Vad fan ska han in där och göra? Må så vara att Solheim skulle haft rött även han, men det är så urbota jävla korkat att sätta sitt lag i den situationen när så mycket står på spel. Vet inte om det går att räkna bort AIK än dock. De har dem svåraste lagen på hemmaplan, liksom. Örebro borta i sista kan dock bli något att bita i, om Örebro fortsätter på den inslagna vägen.

Norrköping känns å andra sidan oförskämt stabila. Idag visade det tillstymmelse till nerv och guldfrossa emellanåt, men de var ju likförbaskat det bättre laget och fick vinsten de förtjänade. Jag tror det står mellan IFK-klubbarna i slutändan.

Å andra sidan tippar jag alltid AIK sämre än var de faktiskt slutar, så vem fan är jag att säga nått.
Citera
2015-09-28, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Pavey är så jävla korkad. Vad fan ska han in där och göra? Må så vara att Solheim skulle haft rött även han, men det är så urbota jävla korkat att sätta sitt lag i den situationen när så mycket står på spel. Vet inte om det går att räkna bort AIK än dock. De har dem svåraste lagen på hemmaplan, liksom. Örebro borta i sista kan dock bli något att bita i, om Örebro fortsätter på den inslagna vägen.

Norrköping känns å andra sidan oförskämt stabila. Idag visade det tillstymmelse till nerv och guldfrossa emellanåt, men de var ju likförbaskat det bättre laget och fick vinsten de förtjänade. Jag tror det står mellan IFK-klubbarna i slutändan.

Å andra sidan tippar jag alltid AIK sämre än var de faktiskt slutar, så vem fan är jag att säga nått.

Blåvitt måste tappa minst 4 poäng nu, samtidigt som AIK då går rent. De får inte tappa en pinne till. Detta är förvisso inte otänkbart, men det är en jävla uppförsbacke för dom nu.

Norrköping måste också förlita sig på att andra lag spelar bort Blåvitt från guldet, då målskillnaden är så enormt mycket bättre hos Blåvitt. Blåvitt har detta helt i egna händer.

Förhoppningsvis får Norrköping smisk av till exempel Malmö och/eller Elfsborg, då kan Blåvitt tappa 3 poäng utan att för den delen bli omsprungna.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-09-28 kl. 01:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in