2015-09-27, 02:40
Medlem
[quote=herrtanke|54832042]Män som ljuger om sin vikt? Bilder på sig själv i "normala kroppar", men de har i själva verket en betungande övervikt?[/QUOTE

Du jag har en hel del singel vänner som dejtar och killar är fan inte ärliga. O jag är vältränad !!! Jo men allt är väl relativt, eller hur??? Eller drar av en hel del år på sin ålder eller sättet in bilder på någon helt annan person. Jo visst det ger förtroende...
Så tro inte ni är några oskyldiga änglar för så är det inte.

Och vad är en normal kropp förresten? Det sitter väl ändå i betraktarens ögon?! Eller hur?

Men visst, jag jan inte förstå varför det ska ljugas om något uppenbart som ändå kommer fram.
Citera
2015-09-27, 03:11
Medlem
Splatta-holics avatar
Vetefan vad jag skulle göra om det var jag, älskar tajta tjejer men ogillar tjockisar (rent estetiskt, kan fortfarande vara kompisar med en tjockis) Vill inte heller såra nån så hade nog gjort slut över en middag på mcdonalds. Köp en big mac och nåra ostburgare så kommer hon nog ta det bra att du inte vill ses. Akta bara så hon inte käkar upp dig.
Citera
2015-09-27, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapad
Du jag har en hel del singel vänner som dejtar och killar är fan inte ärliga. O jag är vältränad !!! Jo men allt är väl relativt, eller hur??? Eller drar av en hel del år på sin ålder eller sättet in bilder på någon helt annan person. Jo visst det ger förtroende...
Så tro inte ni är några oskyldiga änglar för så är det inte.

Och vad är en normal kropp förresten? Det sitter väl ändå i betraktarens ögon?! Eller hur?

Men visst, jag jan inte förstå varför det ska ljugas om något uppenbart som ändå kommer fram.

Nu sa jag inte att män är änglar, tvärtom så är jag medveten om att det kryllar av kåta manssvin både här och där. Men lite svårt för mig att veta hur män är på nätet, när jag själv är man och heterosexuell, därför jag undrade ifall män också ljuger/döljer något med sin kropp eller utseende.

En kvinna med en längd på 160-170 cm, en normal kropp är väl runt 45-60 kilo, medan över 70-80 kilo definitivt är övervikt.
Senast redigerad av herrtanke 2015-09-27 kl. 13:34.
Citera
2015-09-27, 15:34
Bannlyst
Ganska typiskt att det ska komma in en eller två tjejer som försöker rättfärdiga idioters beteende med att "andra gör det". Varför uppfostrar vi kvinnor med att det är ok att ha en ursäkt för allt och ständigt komma undan?
Citera
2015-09-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Nu sa jag inte att män är änglar, tvärtom så är jag medveten om att det kryllar av kåta manssvin både här och där. Men lite svårt för mig att veta hur män är på nätet, när jag själv är man och heterosexuell, därför jag undrade ifall män också ljuger/döljer något med sin kropp eller utseende.

En kvinna med en längd på 160-170 cm, en normal kropp är väl runt 45-60 kilo, medan över 70-80 kilo definitivt är övervikt.

En kvinna som väger 45 kg till 160 cm är definitivt väldigt smal och ska vi ta 170 cm och 60 kg så är hon också väldigt smal. Tro mig jag kan kroppar. 70-80 kg på en 170 cm person skulle jag nog inte kalla övervikt. Det handlar nog mer att DU föredrar pinnsmala kvinnor. Men dom är helt normalviktiga till sin längd.
Citera
2015-09-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Ganska typiskt att det ska komma in en eller två tjejer som försöker rättfärdiga idioters beteende med att "andra gör det". Varför uppfostrar vi kvinnor med att det är ok att ha en ursäkt för allt och ständigt komma undan?

Vad fan menar du med det? Det är väl inte att rättfärdiga att någon ljuger om vikt eller utseende. Enbart ett konstaterande att det är ett faktum att män också ljuger om diverse olika saker. Men det är ett sjuhelvetes på hopp på kvinnor och hur feta, äckliga eller fula dom är och då gärna i kombination av dessa tre. Och dom ska minsann skämmas för hur fula dom är och hur fel dom gör. Ja, det är fel att visa falska bilder men dom är inte ensamma om att göra det. Men när killar gör det är det kanske ok?! Men det är alltid ett större påhopp på tjejer än vad det är på killar. Men nej jag rättfärdigare inte inte skitbeteende.
Citera
2015-09-27, 16:29
Medlem
Citat:
En kvinna som väger 45 kg till 160 cm är definitivt väldigt smal och ska vi ta 170 cm och 60 kg så är hon också väldigt smal. Tro mig jag kan kroppar. 70-80 kg på en 170 cm person skulle jag nog inte kalla övervikt. Det handlar nog mer att DU föredrar pinnsmala kvinnor. Men dom är helt normalviktiga till sin längd.

Inte alls, pinnsmala kvinnor är inget för mig. Men är en kvinna 165 cm lång, då får hon gärna väga 60 kilo, men det är inte alls ovanligt att kvinnor med den längden väger runt 50, ibland mindre.

Oj kan du kroppar. 70-80 kilo är övervikt, ifall en kvinna är 165 cm lång. Jag som man har emellanåt känt mig lite pluffsig, och tvingat ut mig själv att löpa en runda för att förbränna lite fett. Jag är 175 cm lång, och jag aldrig vägt över 70 kilo.
Citera
2015-09-27, 16:34
Medlem
Citat:
Vad fan menar du med det? Det är väl inte att rättfärdiga att någon ljuger om vikt eller utseende. Enbart ett konstaterande att det är ett faktum att män också ljuger om diverse olika saker. Men det är ett sjuhelvetes på hopp på kvinnor och hur feta, äckliga eller fula dom är och då gärna i kombination av dessa tre. Och dom ska minsann skämmas för hur fula dom är och hur fel dom gör. Ja, det är fel att visa falska bilder men dom är inte ensamma om att göra det. Men när killar gör det är det kanske ok?! Men det är alltid ett större påhopp på tjejer än vad det är på killar. Men nej jag rättfärdigare inte inte skitbeteende.

Vem gör de påhoppen? Personligen tycker jag att övervikt är avtändande, men det finns givetvis de som finner det attraktivt, och det får de gärna göra, jag kan inte bry mig mindre. Men samtidigt är det bra dumt att uppmuntra övervikt, med tanke på att det är dåligt för en människas hälsa. Ökar risken för sjukdomar, cancer, diabetes osv. Men om en man eller kvinna valt att ändå vara fet, då ska de fan kunna stå för det också! Människor som är feta, och inte gör något åt det, de har valt att vara feta, då ska de också kunna visa upp bilder på sina kroppar, ifall de befinner sig ute på dejtingsidor.
Citera
2015-09-27, 17:52
Medlem
di.canios avatar
http://www.returnofkings.com/71115/3...e-fat-and-ugly

Se och sörj.
Citera
2015-09-27, 18:55
Bannlyst
Varför är där inte fler som har bilder uppe där de ser bara lite sämre ut än normalt och sedan när det är datingtime kommer mannen/tjejen bli positivt överraskad? "Wow, hon/han är lite snyggare än vad jag trodde.."
Citera
2015-09-28, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Inte alls, pinnsmala kvinnor är inget för mig. Men är en kvinna 165 cm lång, då får hon gärna väga 60 kilo, men det är inte alls ovanligt att kvinnor med den längden väger runt 50, ibland mindre.

Oj kan du kroppar. 70-80 kilo är övervikt, ifall en kvinna är 165 cm lång. Jag som man har emellanåt känt mig lite pluffsig, och tvingat ut mig själv att löpa en runda för att förbränna lite fett. Jag är 175 cm lång, och jag aldrig vägt över 70 kilo.

Jag skrev 170 cm inte 165 cm. 5 cm i längd gör mycket på en kropp. Dessutom spelar kroppstypen också in hur man ser ut i i formen. Sen tycker jag det är fel att jämföra kvinnor och mäns kroppar och vikt, det går inte som jag ser det. Kvinnor har mer underhudsfett och ska så ha annars fungerar inte våran hormonbalans. Och blanda nu inte ihop det med övervikt för det är inte det jag pratar om.

Ja som kvinna tycker jag nog att jag har ganska god koll på kvinnokroppar det också av olika anledningar som jag inte har lust att gå in på här. Och som man är du en smal man i mina mått mätt men så är du klart inte jättelång heller. Pluffisg kan man ju känna sig utan att vara det, det handlar nog mer om en känsla skulle jag tro. Och att motionera är ju en bra sak och kropp och sinne mår bra av det och ger ett generellt välbefinnande oavsett.
Citera
2015-09-28, 09:37
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellejonson
Hej flashback

Är lite i behov av bra råd så fort som möjligt. Har snackat med en tjej på tinder ett tag nu, det är bra kemi mellan oss och hon verkar vara intresserad av ligg. Idag kl 21:00 ska vi ha vår första dejt.

Nu till saken, på tinderappen har hon tydligen använt sig av gamla bilder, uppskattar de vara runt ~3-4 år gamla. Hon ser riktigt bra ut på dessa, lätt en 9/10.

Fick reda på vad hon hette på instagram idag av en gemensam polare. Fan vad bedragen jag känner mig, hon ser ut som en helt annan människa med den groteska kroppen som visas upp på instaflödet.

Förväntade mig den här kroppstypen från de gamla bilderna, sanningen är närmre såhär.

Hur kan man hålla på och lura folk bara sådär?
Riktigt sugen att ställa in dejten då jag vanligtvis inte dejtar fetton.

Bara så du vet, det där är inget "fetto".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in