2015-09-28, 09:47
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Bara så du vet, det där är inget "fetto".

Vad snackar du om? Paddan ser ju ut att väga minst 90 kg på normallängd, vilket uppskattningsvis ger ett BMI på +30. Obese class 1 eller 2.
Citera
2015-09-28, 09:48
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Bara så du vet, det där är inget "fetto".

Bara så DU vet, det där ÄR ett fetto.
Citera
2015-09-28, 09:49
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Vad snackar du om? Paddan ser ju ut att väga minst 90 kg på normallängd, vilket uppskattningsvis ger ett BMI på +30. Obese class 1 eller 2.

Släpp han. Stackarn är förmodligen ledsen då hand fru/tjej ser ut så, så han försöker intala andra att det inte är ett "fetto"
Citera
2015-09-28, 10:03
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Släpp han. Stackarn är förmodligen ledsen då hand fru/tjej ser ut så, så han försöker intala andra att det inte är ett "fetto"

Haha, ja, troligen!
Citera
2015-09-28, 10:05
Medlem
Soluss avatar
Hehe, verkar som att ingen här sett en riktigt tjock tjej någon gång. Kollade upp det där med BMI och det stämde rätt bra, haha. Hade jag ingen aning om. Kanske bara är jag då som inte föredrar benrangel. :P
Citera
2015-09-28, 14:32
Medlem
Citat:

Det där med BMI är inte alltid tillförlitligt mer en riktlinje. Om en person är väldigt vältränad kommer den per automatik väga mer eftersom muskler väger mer än fett. Så risken är stor att om man både är lång och vältränad att man hamnar i kategorin med högt BMI men är ändå smal. Man får gå på helheten istället för att fokusera på BMI. Dessutom så har man olika kroppsform och det spelar också in.

Sluta kalla människor för paddor! Att vara överviktig är inte sämre än att vara ett benrangel. Ytterligheter är aldrig bra på något håll.
Citera
2015-09-28, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapad
Jag skrev 170 cm inte 165 cm. 5 cm i längd gör mycket på en kropp. Dessutom spelar kroppstypen också in hur man ser ut i i formen. Sen tycker jag det är fel att jämföra kvinnor och mäns kroppar och vikt, det går inte som jag ser det. Kvinnor har mer underhudsfett och ska så ha annars fungerar inte våran hormonbalans. Och blanda nu inte ihop det med övervikt för det är inte det jag pratar om.

Ja som kvinna tycker jag nog att jag har ganska god koll på kvinnokroppar det också av olika anledningar som jag inte har lust att gå in på här. Och som man är du en smal man i mina mått mätt men så är du klart inte jättelång heller. Pluffisg kan man ju känna sig utan att vara det, det handlar nog mer om en känsla skulle jag tro. Och att motionera är ju en bra sak och kropp och sinne mår bra av det och ger ett generellt välbefinnande oavsett.

Jo det är sant. Är en kvinna 170 cm lång, då är det inget konstigt ifall hon väger närmare 65 kilo. Beror ju lite också på hur kroppen är formad, om det är muskler eller fett.

Nej smal är jag inte, snarare normalviktig utan muskelmassa. Ja och motionera är sunt att göra ifall man är fet eller känner sig fet. Men för att åter fokusera på topic så är det fan vidrigt med människor som låtsas ha en normal figur på dejtingsidor, men som visar sig vara överviktiga. Sådana människor förtjänar något form av straff.
Citera
2015-09-28, 15:14
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Vad fan menar du med det? Det är väl inte att rättfärdiga att någon ljuger om vikt eller utseende. Enbart ett konstaterande att det är ett faktum att män också ljuger om diverse olika saker. Men det är ett sjuhelvetes på hopp på kvinnor och hur feta, äckliga eller fula dom är och då gärna i kombination av dessa tre. Och dom ska minsann skämmas för hur fula dom är och hur fel dom gör. Ja, det är fel att visa falska bilder men dom är inte ensamma om att göra det. Men när killar gör det är det kanske ok?! Men det är alltid ett större påhopp på tjejer än vad det är på killar. Men nej jag rättfärdigare inte inte skitbeteende.

Nu handlar tråden om en brud som ljuger om sin vikt, sluta vända det till din fördel och skriva "killar ljuger också", ja det gör dom säkert men ointressant för tråden, det är väl ingen heterokille som drabbas om killar ljuger i dejtingsyfte? när vi heterokillar intresserar oss för tjejer och inte killar förstås. Och jag tror inte det hör till vanligheterna att män ljuger om sin vikt, dom gillar liksom läget istället medans vikt för en tjej är känslig, så de ljuger istället.

Har själv också råkat ut för en skitläcker tjej (enligt bilderna) och bilderna var tagna till hennes fördel + att de hade garanterat ett år på nacken. Låt oss säga att de var 2-3 år gamla så kan hon lätt gått upp 20kg i bara fett.

När jag träffade henne var hon en stor, äcklig, fet jävla gris, kunde se valkarna genom hennes topp. Att hon var tjock är inte problemet utan att hon LJUGER, tar bilder som inte visar sanningen utan gör allt för att dölja det. Hur dum får man bli om man som tjej inte förstår att sanningen visar sig när träffen blir av?
Citera
2015-09-28, 15:54
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Det där med BMI är inte alltid tillförlitligt mer en riktlinje. Om en person är väldigt vältränad kommer den per automatik väga mer eftersom muskler väger mer än fett. Så risken är stor att om man både är lång och vältränad att man hamnar i kategorin med högt BMI men är ändå smal. Man får gå på helheten istället för att fokusera på BMI. Dessutom så har man olika kroppsform och det spelar också in.

Sluta kalla människor för paddor! Att vara överviktig är inte sämre än att vara ett benrangel. Ytterligheter är aldrig bra på något håll.

Ser paddan ut av vara väldigt vältränad?
Citera
2015-09-30, 11:54
Medlem
Citat:
Ser paddan ut av vara väldigt vältränad?

Nu pratade jag i generella termer om du nu inte uppfattade det. Och sluta kalla människor för paddor
Citera
2015-09-30, 12:42
Medlem
Det är bara mer att älska

Sen så vet du ju att det finns potential och att du har något att jobba med haha!
Citera
2015-09-30, 12:58
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Nu handlar tråden om en brud som ljuger om sin vikt, sluta vända det till din fördel och skriva "killar ljuger också", ja det gör dom säkert men ointressant för tråden, det är väl ingen heterokille som drabbas om killar ljuger i dejtingsyfte? när vi heterokillar intresserar oss för tjejer och inte killar förstås. Och jag tror inte det hör till vanligheterna att män ljuger om sin vikt, dom gillar liksom läget istället medans vikt för en tjej är känslig, så de ljuger istället.

Har själv också råkat ut för en skitläcker tjej (enligt bilderna) och bilderna var tagna till hennes fördel + att de hade garanterat ett år på nacken. Låt oss säga att de var 2-3 år gamla så kan hon lätt gått upp 20kg i bara fett.

När jag träffade henne var hon en stor, äcklig, fet jävla gris, kunde se valkarna genom hennes topp. Att hon var tjock är inte problemet utan att hon LJUGER, tar bilder som inte visar sanningen utan gör allt för att dölja det. Hur dum får man bli om man som tjej inte förstår att sanningen visar sig när träffen blir av?

Har du märkt en till sak. Paddorna brukar oftast också ha en tendens att ta selfies uppifrån, så deras kropp ser mindre ut i jämförelse med deras huvud (som för övrigt också ser ut som en melon)...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in