2015-09-27, 12:03
Medlem
Lawlines avatar
Det går bra tills dom blir drabbade själv av brott som utförs av dessa bidragsparasiter. Vänsterpacket välkomnar detta eftersom dom får mellan 400-600 per dag för att hysa in en egen husneger. Dvs. 12-18000:- per månad. Gratis negerkuk till gamla vänster haggor. Dom måste göra något med sina siffror för att det ska se ut som att opinionen har vänt. Det finns ingen med vettet i behåll som tror på dessa siffror.
Citera
2015-09-27, 12:05
Medlem
Opinionsundersökningar är och har alltid varit ett propagandaredskap.
Även den kände flyktingprofitören Bert Karlsson och hans Ny Demokrati på sin tid , tog ju till en fejkad opinionsundersökning , när det gällde att visa att en röst på ND inte var en bortkastad röst.
Citera
2015-09-27, 12:06
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Ju starkare hatet mot icke vita på det svenska internet blir desto starkare blir motpolen.

Så tror jag.
Jag ser det inte som hat. Detta har du blivit hypnotiserad att tro.
Sunt förnuft att inte släppa in hela stan i lägenheten och ge bort allt man har med orden åååå vad snäll jag är.
Det är inte hat. Du måste nog ta och släppa hypnosen du är under.
Fråga Svensken öppet och ärligt: Vad tycker du om detta? Vad är du rädd för att skall hända? Vad ser du att har hänt?
Och att det har med invandraren själv att göra är ej problemet utan vad den sjuka och dysfunktionelle regeringen tror sig hålla på med.
Det du kallar som hat mot ickevita är helt åt helvetet fel. Du har fördomar.
Det är sunt och friskt att vilja sitt lands ve och väl.
Många andra länder skiter ju i sina invånare därav deras besök här i Sverige hos oss hatiska nu då enligt dig.
Jag ser hatet i länderna de kommer ifrån klarat och tydligt. Inte alls här i Sverige.
Citera
2015-09-27, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det är glädjande att den flyktingvänliga opinionen stärkts. Är det en ny folkrörelse vi ser?

Jag tror den senaste tidens flyktingkris stärker det svenska folket i sin gemensamma vilja att hjälpa.

japp, nu tycker jag vi alla utan betalning ska hysa rum åt minst en flykting i varje hem
Citera
2015-09-27, 12:13
Medlem
Ta undersökningar som den här med en REJÄL nypa salt. Finns en hel del felkällor.
Senast redigerad av KTBFFH 2015-09-27 kl. 12:26.
Citera
2015-09-27, 12:28
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
japp, nu tycker jag vi alla utan betalning ska hysa rum åt minst en flykting i varje hem
Jag vet en familj som gjorde det. Som tack fick de höra att de var orena. Men det gör väl inget du bortskämde Svennepluttilutt
Men vi vill ju det enligt denna kraftiga förändring (inte jag då) men ja
Ge bort hela landet halelujah!!!!!
Citera
2015-09-27, 12:32
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Frågan är vad opinionen säger när regeringen sätter detta i verket:

”Utredningsmannen föreslår vidare att en fastighet eller del av fastighet som tillhör annan än staten genom rekvisition får tas i anspråk för att tillgodose behovet av lämpligt belägna och utformade lokaler för utredning och inkvartering. En sådan rekvisition förutsätter att regeringen gett tillstånd till den.

Utredningsförslaget har remissbehandlats och ärendet bereds för närvarande inom regeringskansliet.” SOU: 1993:89

http://ledarsidorna.se/2015/09/handlingsalternativ-i-folkvandringens-tidevarv/

Opinionen kommer att jaga politikerna och journalistkåren från Sverige med högafflar och spadar. Det kommer att bli en fröjd för ögat. Det finns inte en chans att dessa as kommer att komma undan med något sådant
Citera
2015-09-27, 12:33
Medlem
Steinarrs avatar
Självklart är detta propaganda. Det fattar ju vem som helst.

Tex så försökte ju Jönköping få folk att öppna sina hem för inte så länge sedan.

NOLL personer var villiga. NOLL.

Alltså så är denna undersökning 110% propaganda.
Citera
2015-09-27, 12:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTBFFH
Ta undersökningar som den här med en REJÄL nypa salt. Finns en hel del felkällor.

Exempelvis...

Hur stort är bortfallet?

Om obs! OM man frågat 6.000 personer och 4.800 inte velat svara, så är de 1.200 som svarat inte något "representativt urval", om det inte finns en analys av bortfallet som visar, att så är fallet.

(Det är med flit extrema hypotetiska siffror för att illustrera en tyvärr inte ovanlig felkälla, när svenska s.k. journalister ska opinionsbilda mha av "undersökningar".)
Citera
2015-09-27, 12:51
Medlem
Då borde DN lobba för en folkomröstning om invandringen nu, ser fram emot förstasidor och mittuppslag i DN om att vi måste ha en folkomröstning om invandringen.

Eller så är detta bara propaganda från stasimedia
Citera
2015-09-27, 13:05
Medlem
hashish-boys avatar
Skulle bli förvånad om mer än 2-3% av Sveriges befolkning hade kunnat tänka sig att ha en flykting som inneboende om man inte får en VÄLDIGT generös ersättning i still med 10000-15000:-/mån i ersättning per person.

Med det sagt avvaktar jag lite med att dra några större växlar på detta just nu men om detta är siffror från en ärlig undersökning så måste jag medge att jag har haft fel angående vart attityden hos det svenska folket är på väg angående invandring och flyktingmottagandet i Sverige...
Citera
2015-09-27, 13:07
Medlem
tryggtochbras avatar
Låt oss titta på detta ur ett rationellt perspektiv. Händelserna som fått störst genomslag i media har varit kopplade till dödsfallen på Medelhavet, där bilderna på Alan Kurdi utgjorde kulmen. Man kan utgå från att detta spelar en stor roll för svaren folk ger. Så antag att vi vill stoppa döden på Medelhavet, är det då mer rationellt att öppna gränserna till Europa ytterligare eller stänga dem?

Öppnar vi upp gränserna så måste det finnas både en beredskap och en bred acceptans i Europa för att ta emot miljontals människor på kort tid och sannolikt hundratals miljoner på lite längre sikt, då det inte bara är avsaknad av krig som gör Europa mer attraktivt för människor som söker en bättre framtid. Att en sådan beredskap och acceptans saknas är uppenbart, inte minst efter krisen som uppstått redan när ett endast par hundratusen migranter och asylsökande kommit hit de senaste veckorna. Europa är rikt men när bostäder och jobb saknas och främlingsfientliga och invandringskritiska partier växer så kan ingen påstå att det är hållbart eller leder till en önskad samhällsutveckling med större tolerans, solidaritet och jämställdhet.

Gör vi som Australien och stärker gränsskyddet slipper vi döden på Medelhavet, men vi har fortfarande ett solidariskt ansvar att hjälpa människor på flykt från krig och förföljelse. Då måste det bli möjligt att ansöka om både asyl och arbetstillstånd på ambassader, eller andra lokalt inrättade instanser, på plats i närområdet dit majoriteten av människorna flyr. Asylrätten måste därför omprövas och omvärderas där vi måste hitta värdiga alternativa lösningar till dagens system där allt fler söker asyl i avlägsna länder, såväl geografiskt som ur andra aspekter. Där en asylrätt garanterad av Sverige inte nödvändigtvis innebär att man får fulla rättigheter till svensk välfärd i Sverige utan istället garanteras säkerhet, vård och skola på plats i närområdet. Inte av främlingsfientliga skäl, utan för att dagens system inte fungerar ens idag, än mindre i förlängningen.

Förutom att det är ohållbart så anstår det inte en humanitär stormakt att t.ex. spendera 10-15 miljarder på en årskull ensamkommande, mestadels unga män, som kommer till Sverige när samma summa hade gjort en enorm skillnad i det underfinansierade närområdet där miljoner människor befinner sig. Det är varken humanitärt, solidariskt eller ansvarsfullt.

Så man måste fråga sig om svenskarna är särskilt dumma i huvudet eller bara så hjärntvättade av känslopropaganda att de förlorat förmågan att tänka själva? Om vi ökar pull-faktorerna till Sverige ökar vi dem till Europa och vi får fler som riskerar livet för att ta sig hit och göder kriminella nätverk som finansierar sin verksamhet genom människosmuggling, dessutom ökar vi både de sociala och ekonomiska spänningarna i samhället utan utsikter till förbättring. Underlättar vi för migranter att ta sig direkt till Sverige, oaktat det Europeiska gränsskyddet, utgör Sverige en osolidarisk och okontrollerad bakdörr till resten av Europa och alla problem som redan finns växer exponentiellt.

Så hur motiverar man ökat flyktingmottagande ur något perspektiv? Humanitärt, ekonomiskt, socialt, oavsett vilket perspektiv man intar är det sämsta alternativet. Men har största stödet. Bisarrt.
Senast redigerad av tryggtochbra 2015-09-27 kl. 13:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in