2015-09-27, 10:13
Medlem
maniacmans avatar
Vid närmare kontroll ser jag att det är många som verkar diskvalificera sig själva. De som svarar "ingen förändring från idag" vågar ju inte ta ställning pga att det politiska förtrycket i sverige. Det roliga är att Wolodarski mer än gjärna räknar in dem i den "goda majoriteten" som i själva verket bör ligga på 26% lattesippande östermalmsbor.
Citera
2015-09-27, 10:13
Medlem
Glauciuss avatar
Det är slående att det är så många som en tredjedel av svenska som kan tänka sig ta emot en flykting i sitt hem. Vad är det som hindrar dem? Gå iväg till Migrationsverket och säg att du erbjuder ditt hem för en flykting.

Migrationsverket har för närvarande stora problem med att hitta tillräckligt många boenden för samtliga flyktingar så man bör givetvis uppskatta att privatpersoner upplåter sina hem åt flyktingarna.
Men givetvis kommer det aldrig hända. Vad man påstår sig vilja göra, speciellt i en telefonintervju, och vad man gör i verkligheten är det stora skillnader i.

Men visst, jag kan också tänka mig att ta emot en flykting i mitt hem. Blir jag kompenserad några miljoner om året så kan jag till och med köpa mig ett nytt hem så kan flyktingen ta mitt gamla.
Senast redigerad av Glaucius 2015-09-27 kl. 10:27.
Citera
2015-09-27, 10:14
Medlem
OM folk verkligen släpper in flyktingar i sina hem så skulle vi få den optimala integrationen. Då kan detta historiskt exempellösa experiment som kallas massinvandring lyckas. Detta förutsatt att familjerna och flyktingarna bor tillsammans så länge att flyktingarna hinner lära sig vårt gemensamma språk, svenska, vår gemensamma kultur, den svenska, våra svenska värderingar som gjort oss globalt framgångsrika, mm.

OM flyktingarna istället bosätter sig i enklaver där imamerna styr, är i princip hoppet ute för Sverige. Går inte att jämföra med svenskarnas utvandring till Amerika på 1800-talet. Skalan är helt annorlunda och de kulturella skillnaderna idag gigantiska. Parallella samhällen där den ena halvan försörjer den andra, där den ena begår brott och den andra blir brottsoffer, där extrem fattigdom frodas och hopplöshet sprider sig i båda läger, ja det är det vi provat hittills med bedrövligt resultat.

Time for change.
Citera
2015-09-27, 10:17
Medlem
Skulle vara intressant att ha en egen omröstning här på fb, i form av en poll.

Hade även varit intressant att haft en opinionsundersökning här.

Det känns iofs som om att 9/10 personer här är SDare och är emot invandring, så kanske inte blir så rättvisa omröstningar då :P
Citera
2015-09-27, 10:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Verkar helt enkelt som att det verkliga folket i Sverige vill se mer flyktingar eller hålla det på samma nivå som idag. Det är snarare en stor splittring i opinionen där konflikterna stärks och SD går framåt men den stora majoriteten av Sverige går åt precis andra hållet.

Ser ut som att SD aldrig kommer uppnå några resultat utan bara är där för att tjäna ryssarnas intressen i delad ideologi med ryssen och för att tjäna näringslivets intressen i att gå deras ärenden efter att SD fått lite fina middagar. Helt värdelösa ser SD ut att vara just nu.

Kommer splittringen fortsätta att utökas och kommer SD inse att de inte företräder "den tysta majoriteten"?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kraftig-forandring-fler-vill-se-okat-flyktingmottagande/

Ja,ja,ja. Vill man få fram det budskapet i Medier så ser man till att få fram det också.
Skulle medierna vara raka och ärliga och ställa frågan. Är du beredd att betala kalaset?
Då skulle det bli annat ljud i källan.
Lögner alltså och som vanligt i det maffiastyrda dysfunktionella landet SWEDEN....
Citera
2015-09-27, 10:18
Medlem
Bo-Charlies avatar
Jag tror inte heller att det är sant.

Många ljuger för att de inte vågar säga vad de egentligen tycker.
Många fler VET inte ens vad de innerst inne tycker för de brukar allmänt följa det som allmänt gäller. De har ingen ambition att tänka själva. Den stora massan är som en skock får.
Sen tror jag också att urvalet för undersökningen inte är representativ samt att frågan förmodligen är vriden till att framkalla ett svar som de flesta med hjärta skulle svara "ja" på...

Oavsett så är det riktigt obehagligt och destruktivt att publicera sånt här.
Citera
2015-09-27, 10:19
Medlem
Finisterres avatar
De kan ta emot denne missnöjde arab som skriker att han ska knulla dem.

http://youtu.be/eYTTnBP0Poo

Han behöver en hel del omsorg.
Citera
2015-09-27, 10:26
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Nära var tredje svensk kan tänka sig att ta emot en flykting i sitt hem.

Kan tänka sig? Vad hindrar de från att slå en signal till Migrationsverket redan idag istället för att dra det i långbänk. Eller var det plötsligt inte så intressant om vi går från ord till handling...
Citera
2015-09-27, 10:27
Medlem
Bo-Charlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yogapants
OM folk verkligen släpper in flyktingar i sina hem så skulle vi få den optimala integrationen. Då kan detta historiskt exempellösa experiment som kallas massinvandring lyckas. Detta förutsatt att familjerna och flyktingarna bor tillsammans så länge att flyktingarna hinner lära sig vårt gemensamma språk, svenska, vår gemensamma kultur, den svenska, våra svenska värderingar som gjort oss globalt framgångsrika, mm.

Det här kan jag hålla med om, för det ger näring till mitt desperat försök att hålla mig hoppfull om att det kanske i slutändan inte är helt kört ändå. En absurd lösning som kanske skulle fungera - OM svenskarna faktiskt menar det de säger. Men gör de det? Det ter sig tyvärr som att de inte har en aaaaaning om vad de pratar om. För det första tror jag att de flesta faktiskt tror (alternativt envist väljer att tro) att det är riktiga flyktingfamiljer som kommer i strömmen nu.
Citera
2015-09-27, 10:38
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bo-Charlie
Det här kan jag hålla med om, för det ger näring till mitt desperat försök att hålla mig hoppfull om att det kanske i slutändan inte är helt kört ändå. En absurd lösning som kanske skulle fungera - OM svenskarna faktiskt menar det de säger. Men gör de det? Det ter sig tyvärr som att de inte har en aaaaaning om vad de pratar om. För det första tror jag att de flesta faktiskt tror (alternativt envist väljer att tro) att det är riktiga flyktingfamiljer som kommer i strömmen nu.
Jag kan tala om för dig att i stort sett alla som påstår sig vara invandrarvänliga, inte umgås mer än med Svenskar.
De är fjollhypnotiserade bara och inprogrammerade robottar: jag är snäll, jag tycker om alla, jag är snäll, jag tycker om alla.....
Jag har tagit diskussionen många gånger med de så att säga invandrar älskande folket. Frågat dem ärligt : men varför umgås du inte med dem då?
Varför har du endast Svenska vänner?
Jag kan tycka att nu jävlar får det vara bra men jag har även vänner från andra kulturer OCH som skriker högre än mig att det får vara nog.
Citera
2015-09-27, 10:44
Medlem
Det är möjligen så att fler vill att samhället skall ta emot fler problemfall
genom att öka azylköret*. Men relativt sett är det färre som vill ta emot
azylinvandrare i sina hem - utan de skall bo genom Bert Karlsson, Leif-Ivan
o andra razzar som ser azylköret som ett sätt att bli ännu rikare.

* men eftersom anti-invandring o anti-azylkör är förbjuda åsikter så
kommer bara motsatta åskådningar att torgföras i allmänmedia.

DESKI vet att kriminaliteten kommer att öka med fler afganer, araber, muzlimer
o andra som levt i länder med krig o laglöshet
Citera
2015-09-27, 10:47
Medlem
Det är glädjande att den flyktingvänliga opinionen stärkts. Är det en ny folkrörelse vi ser?

Jag tror den senaste tidens flyktingkris stärker det svenska folket i sin gemensamma vilja att hjälpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in