2015-09-27, 01:57
Medlem
raxmouses avatar
Fantastiskt att vår kära soctant och snart framtida brukare inom sjukvården fått sin tråd till 110tusen träffar

också fascinerande att se några få tappra minigrisar här på forumet försvara hennes betéende

"Vad har hennes jobb som bedömare av ev kommunala bidrag och hjälpmedel inom statsapparaten för orsak med hennes äckliga människosyn och konsekvenstänk när hon fattar besluten? Hon är ju inte full på jobbet, hon hotar bara i sin förtroendeposition när hon är på gasen chilla nu alla lowlifes som inte har akademisk utbildning"

"Lägg av! Klart man ska få vara full och knäa VÄKTARE i skrevet. Kukhål å fitthål är egentligen inga svordomar, det är kön och således helt naturligt att kalla varandra. Hora är ett yrke, kvinnan yrkade på att VÄKTAREN var en horjävel.

"Ser inget fel i hur hon agerat, tvärtom så har horjäveln inte försökt att lugna ner hon, hans få meningar i det femton minuter långa klippet som hon öser ur sig skit lyser av en självgod mentalitet, det är tur att damen ifråga inte skallade honom i all hast med tanke på hur han självgott påpekade hennes läskunnighet, kvinnan hade iochförsig fel varje gång hon benämnde horjäveln fel, men ingen jävel ska komma och sätta en akademiker på plats- som dessutom studerat i flera år jämfört med det där fitthålet"

skrev tidigare att denna borde flyttats till humor och det ligger fortfarande någonting i det. Det komiska är inte något i mina ironiska inlägg, det komiska är att det faktiskt sitter folk här och resonerar såhär och på toppen av det så tror dom att någon med en normal människosyn ska hålla med?

jag tror många överskattar opinionsbildningen på forumet, vissa saker är inte svartvita, det är ganska solklart i vissa fall.
Senast redigerad av raxmouse 2015-09-27 kl. 02:02.
Citera
2015-09-27, 01:57
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Inget i videoklippet är allvarligt nog för att jag skulle bry mig om att polisanmäla det, nej. Vad var det ovn sa i videon? "ta bort fingret". Efteråt försöker blatten försöka få det till att tjejen avsåg att sticka ut ögat på honom och att han behövde uppsöka akuten. Patetiskt.

Jag jobbade som ov mestadels i Lund samtidigt som jag pluggade för en massa år sedan. Snorfulla akademiker känner jag väl till.

Inte heller tar jag åt mig av dina värdelösa förolämpningar. Man nog att polisanmäla? Är du på riktigt?

Så om någon trycker in sitt finger i ögat på dig skulle du inte agera?
Om någon kör in naglarna i din arm skulle du inte agera?

Säga vad man vill om själva ingripandet - men macho-attityden du försöker framhålla är bara töntig.
Så sjukt trött på den stereotypiske vakten du framställer. "för massa år sen" antar jag att du menar minst 10 år sedan. För det är ju likadant idag som då.. Skärp dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Det var väl tur det i alla fall, att du inte försöker göra reklam, för det hade inte varit så lyckat. Kan däremot inte hålla med om att du ger svar på tal, utan du slänger dig med förolämpningar och billiga härskartekniker. Det kanske funkar i dörren men du vinner inga sympatier här, då du enbart stärker dessa förutfattade meningar du nämner. Sedan vet du som jag att när du har uniformen på dig så är du ett hett villebråd för sturska ungtuppar som fått i sig några glas. En lämplig måltavla som ger vederbörande en chans att visa sig rebellisk och på styva linan. Av de som beter sig som kvinnan i klippet som du stöter på i jobbet: hur många är seriösa kriminella som verkligen skulle kunna göra livet surt för dig, och hur många är vanliga arbetande människor som inte kan hantera spriten?

För min del får ni för övrigt gärna stanna kvar även om folk i utelivet kan skärpa till sig en aning. Det är en fråga om balans. Att ni får ta till fysiska metoder när det krävs har jag heller inget emot, eller att ni inte alltid är jordens trevligaste... Jag har aldrig varit med om att bli utsatt för några övergrepp av ordningsmakten och då har jag ändå blivit gripen ett flertal gånger, dock aldrig av OV. Det ger vid handen att så länge man gör som man blir tillsagd och inte krånglar så är det inga större problem.

Däremot kan ni som yrkesgrupp sluta tycka synd om er själva och grina som småflickor över att folk är otrevliga mot er. Det kommer med yrket, eller trodde du att fyllbultarna lördag kväll skulle behandla dig som om du vore Hans Majestät Konungen? Att du dessutom menar att folk som ser förbi hårda ord och förolämpningar inte är "män nog" att ta tag i det visar att Du är lika olämplig som OV som kvinnan i filmen är som socialsekreterare.

Herregud, hur orkar du.

Vi tänker lika. Så länge man inte beter sig som ett As behöver man som O.V inte bry sig.

Det är faktiskt den stora skillnaden mellan riktiga kriminella jmf med springpojkar och den typiske krogbesökaren.
Den riktigt kriminelle kommer aldrig skapa en scen med vakten som ger dem problem.
De andra gör det.

Förolämpningar? Hårda ord?
Jag pratade enbart om hoten och det våld från kvinnans sida.

Väldigt många vakter spelar stenhårda och tuffa, anmäler aldrig - och det är så töntigt.
En, i mitt tycke, "riktig man" agerar, kan prata med folk, visa sympati och förståelse ("EQ") och vågar anmäla felaktigheter.

Att du dessutom påstår att "an man inte hantera att en liten flicka har ett finger upp i ansiktet på en ska man inte arbeta som ov."
Visar otroligt tydligt att du, antingen inte alls har jobbat som O.V, eller aldrig varit med i ett riktigt ingripande.

Jag hatar att ingripa mot tjejer. Det är fan jobbigt - tjejer rivs, spottas, bits och klöser - men så fort du tar i lite kommer 10 andra grabbar springandes och skriker övervåld och att man inte kan "behandla en tjej sådär".

Kolla bara på videoklippet där två ordningsvakter har bojat en tjej vid tunnelbanan. Väller ju fram folk som hetsar. Hade de agerat lika om det varit en man? Nej.
Senast redigerad av NyttAnonymtKonto 2015-09-27 kl. 02:01.
Citera
2015-09-27, 02:05
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E259
Är det så att hon petat vakten i ögat, klöst honom och även sparkat honom så har hon gjort saker som skall anmälas, och beivras.

Nej man kan inte se på videon att hon är våldsam, men utomstående på plats kan ju ha sett saker som inte går att se på filmen heller hur?

Hantera? Hur menar du nu? Han hanterade henne på det sätt som en ordningsvakt skall hantera personer som beter sig på det där sättet.

Lägga ut klippet var dock dumt det håller jag med om. Vaktens agerande på klippet dock är det inget som helst fel på utefter vad man kan se iaf.

Han hanterar situationen genom att säga att det är synd om henne och att hon antagligen mår dåligt. Det säger ju allt om hur mentalt oförberedd han är för ett arbete som ov. Han tar verkligen åt sig av hennes käbbel. Dessutom filmar fanskapet skiten och lägger ut på internet som om innehållet vore nåt speciellt. Är det blattens första dag på jobbet eller vad?

Du behöver inte påpeka hur illa hon beter sig. Jag sa bara att jag sett mycket värre.

Fan, jag skulle haft en kamera med mig på den tiden jag jobbade och lagt upp videos på en massa dryga fyllkajor i syfte att ödelägga deras yrkeskarriärer och sedan inhämtat en massa ryggdunkar från pöbeln på flashback.

Idioter som sagt.
Citera
2015-09-27, 02:13
Bannlyst
Citat:
Han hanterar situationen genom att säga att det är synd om henne och att hon antagligen mår dåligt. Det säger ju allt om hur mentalt oförberedd han är för ett arbete som ov. Han tar verkligen åt sig av hennes käbbel. Dessutom filmar fanskapet skiten och lägger ut på internet som om innehållet vore nåt speciellt. Är det blattens första dag på jobbet eller vad?

Du behöver inte påpeka hur illa hon beter sig. Jag sa bara att jag sett mycket värre.

Fan, jag skulle haft en kamera med mig på den tiden jag jobbade och lagt upp videos på en massa dryga fyllkajor i syfte att ödelägga deras yrkeskarriärer och sedan inhämtat en massa ryggdunkar från pöbeln på flashback.

Idioter som sagt.

Det säger han i slutet på filmen ja. En ganska snäll kommentar om man skall jämföra med vad hon vräker ur sig. Sen verkar hon faktiskt inte alls må bra heller. Något är ju inte som det ska med ens mående om man bete sig sådär. Alt är hon bara en människa som inte kan hanterar alkohol.

Nej han tar inte åt sig, han avvisar kvinnan när han skall göra det och han gör det på ett helt korrekt sätt. När det inte hjälper så blir det ju helt i enlighet med lagen ett gripande/omhändertagande istället.

Den som ödelägger sin yrkeskarriär är ju faktiskt ingen annan än hon själv. Du kan näppeligen beskylla andra för hur du själv faktiskt väljer att bete dig.
Citera
2015-09-27, 02:20
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E259
Det säger han i slutet på filmen ja. En ganska snäll kommentar om man skall jämföra med vad hon vräker ur sig. Sen verkar hon faktiskt inte alls må bra heller. Något är ju inte som det ska med ens mående om man bete sig sådär. Alt är hon bara en människa som inte kan hanterar alkohol.

Nej han tar inte åt sig, han avvisar kvinnan när han skall göra det och han gör det på ett helt korrekt sätt. När det inte hjälper så blir det ju helt i enlighet med lagen ett gripande/omhändertagande istället.

Den som ödelägger sin yrkeskarriär är ju faktiskt ingen annan än hon själv. Du kan näppeligen beskylla andra för hur du själv faktiskt väljer att bete dig.

Antingen är du den mest osköna och anala person jag stött på på länge eller så är du för korkad för att förstå vad jag skriver. Oavsett, detta blir mitt mitt sista inlägg till dig.
Citera
2015-09-27, 03:06
Medlem
Citat:
Tragiskt att läsa den här tråden. Den handlar ju i grunden om en svarting som känner sig kränkt precis som alla andra svartingar gör i tid och otid när de luktar sig till skadeståndspengar. Jag har jobbat som dörrvakt och har fått höra och utstå bra mycket värre saker än vad som framgår i filmen. Sånt tjafs åker in i ena örat och ut genom andra. Hur mycket skit har man inte fått från snorfulla socionomer och jurister som man slängt ut från krogen genom åren? Det går inte att ta sånt personligt. När folk blir berusade försvinner förståndet.

Dagens unga som huserar på fb verkar bestå av en massa jävla fittungar som letar efter saker att känna sig kränkta av. Olämplig som socialsekreterare och bör bli avskedad för att hon druckit för mycket på fyllan en gång? Har IOGT-NTO tagit över tråden eller vad är för fel i huvudet på er? Vilken värdelös generation ni är alltså.

Det handlar inte om ordningsvakter här, det handlar om en "kvinna" som säger saker som är uppseendeväckande för alla som någonsin haft med socialtjänsten att höra och alla som felaktigt tror att några barn ska få hjälp där, bland annat när de har föräldrar som beter sig som den
Onyktra rosettbeprydda socionomen här. Det är förstasidesstoff detta, pga hennes uttalanden. Skit i vakten, han är superbra med denna obehagliga människa!
Citera
2015-09-27, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Är man mentalt stabil resonerar man som du gör och då passar man också att vara ordningsvakt.
(resten håller jag också med om).

Du är socionom va? Ni tar ju priset allihop. Skäms. Gå hem och skäms. Nyktra till först.
Citera
2015-09-27, 03:23
Medlem
Citat:
Inget i videoklippet är allvarligt nog för att jag skulle bry mig om att polisanmäla det, nej. Vad var det ovn sa i videon? "ta bort fingret". Efteråt försöker blatten försöka få det till att tjejen avsåg att sticka ut ögat på honom och att han behövde uppsöka akuten. Patetiskt.

Jag jobbade som ov mestadels i Lund samtidigt som jag pluggade för en massa år sedan. Snorfulla akademiker känner jag väl till.

Inte heller tar jag åt mig av dina värdelösa förolämpningar. Man nog att polisanmäla? Är du på riktigt?

Ingenstans framgår det att hon är våldsam förutom genom blattens egna skrivierier. Kan man inte hantera att en liten flicka har ett finger upp i ansiktet på en ska man inte arbeta som ov. Ordningsstörning visst. Lägga upp en ihopklippt video på hela händelsen är så jävla lågt att jag hoppas att någon hämnas rejält på aset.

Tyst nu. Du har fel.
Tanten i filmen är något av det värsta jag sett på flera år. Hon visar på en sån ruskig människosyn, som hon visst har men antagligen förmår dölja till viss del utåt när hon är nykter. Hennes egna barn måste ha det fruktansvärt hemma, möjligen om hon nu får några kanske de borde omhändertas redan på BB som soc brukar göra med Bla de som har diagnoser typ ADHD, hon har ju uppenbart en värre diagnos som kan skada barn för livet, maktgalenhet. Hennes fitta och neger och iransk hora till morsa och allt skit hon vräker ut ur sig gör att hon borde jobba bakom kulisserna resten av livet. Människosynen hon har speglar sig såklart på jobbet där hon straffar de hon inte gillar.
Det är vad hon säger som är uppseendeväckande, inte hur hårt hon körde fingret i ögat på honom.
Socionomer- tummen ner.
Socionomer som går in i tråden och försvarar hennes beteende, -ni är lika illa, sök er ett annat jobb!
Socionomer som ärligt anser hon bör sparkas, all heder till er, ni är de Svenska folket behöver, inte dessa patetiska maktgalna fyllkajor.
Citera
2015-09-27, 03:47
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av primu[s]®
Men varför filmade vakten en aspackad kvinna som är byggd som en sparris? Var han rädd för fysiska represalier av henne? Att han håller på filmen i två månader, bemödar sig att texta filmen bevisar nog att det här var inte första gången vakten smygfilmade berusade gäster på Engelen. Eftersom filmen är klippt värre än vad Sigvard Marjasin skulle ha gjort så borde det finnas mer som han anser att det inte gagnar honom heller. Det ska bli intressant att läsa FU och hoppas att OV skickat den oredigerade filmen till polisen.

Jag tror jag sparade några skärmdumpar av vaktens Facebooksida där han delade filmen, han gjorde förvisso posten av filmen "publik" så att alla kunde se den, men jag vet inte om det är okej att lägga ut dom här? Även om vakten också borde tålas att läggas ut. (Visserligen så har en del av hans polare kommenterat filmen inklusive någon "Jimmy" som är misstänkt likt (till förnamn i alla fall) den person som la upp den första filmen på Youtube i tråden. (Jag ska kolla på jobbet på måndag).

Bra synpunkter. En fulklippt film som OV lägger upp offentligt. Riktigt omdömeslöst. Är det bekräftat att det handlar om Engelen? Namn på väktaren?
Citera
2015-09-27, 04:34
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Läst säkert minst 20 inlägg om att hon är olämplig som socialarbetare för de åsikter hon uttrycker i det 15 minuter långa klippet. Varför?

Jag tycker det är ytterst olämpligt att det enbart sitter godhetsknarkande "humanister" och beslutar vart mina skattepengar skall ta vägen. De är precis som alla andra människor känslostyrda och slänger ut bidrag till höger och vänster efter att ha hört en snyfthistoria. Om nu denna person är olämplig är de flesta på den andra sidan skalan det också.

Citat:

Ingenstans framgår det att hon är våldsam förutom genom blattens egna skrivierier. Kan man inte hantera att en liten flicka har ett finger upp i ansiktet på en ska man inte arbeta som ov. Ordningsstörning visst. Lägga upp en ihopklippt video på hela händelsen är så jävla lågt att jag hoppas att någon hämnas rejält på aset.

Mycket klartänkt och välskrivet. Pinsam primadonna och tjuv som provocerar en hederlig skattebetalare och sedan redigerar ihop en förljugen video. Han bör bli av med förordnandet samtidigt som stället blir av med alkoholtillståndet.
Citera
2015-09-27, 05:14
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Bra synpunkter. En fulklippt film som OV lägger upp offentligt. Riktigt omdömeslöst. Är det bekräftat att det handlar om Engelen? Namn på väktaren?
Vilken väktare? Ser ingen väktare på filmen.
Citera
2015-09-27, 05:16
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirose
Någon som har en aning vilken etnicitet ordningsvakten kan ha? Samt vem ordningsvakten i klippet är.

En vild gissning är väl att han är arabisk/nordafrikansk till utseendet, med tanke på att ludret yrar om iranier (som du nämner) och negrer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in