Citat:
Ursprungligen postat av
NorthPort
Inget i videoklippet är allvarligt nog för att jag skulle bry mig om att polisanmäla det, nej. Vad var det ovn sa i videon? "ta bort fingret". Efteråt försöker blatten försöka få det till att tjejen avsåg att sticka ut ögat på honom och att han behövde uppsöka akuten. Patetiskt.
Jag jobbade som ov mestadels i Lund samtidigt som jag pluggade för en massa år sedan. Snorfulla akademiker känner jag väl till.
Inte heller tar jag åt mig av dina värdelösa förolämpningar. Man nog att polisanmäla? Är du på riktigt?
Så om någon trycker in sitt finger i ögat på dig skulle du inte agera?
Om någon kör in naglarna i din arm skulle du inte agera?
Säga vad man vill om själva ingripandet - men macho-attityden du försöker framhålla är bara töntig.
Så sjukt trött på den stereotypiske vakten du framställer. "för massa år sen" antar jag att du menar minst 10 år sedan. För det är ju likadant idag som då.. Skärp dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cimaron
Det var väl tur det i alla fall, att du inte försöker göra reklam, för det hade inte varit så lyckat. Kan däremot inte hålla med om att du ger svar på tal, utan du slänger dig med förolämpningar och billiga härskartekniker. Det kanske funkar i dörren men du vinner inga sympatier här, då du enbart stärker dessa förutfattade meningar du nämner. Sedan vet du som jag att när du har uniformen på dig så är du ett hett villebråd för sturska ungtuppar som fått i sig några glas. En lämplig måltavla som ger vederbörande en chans att visa sig rebellisk och på styva linan. Av de som beter sig som kvinnan i klippet som du stöter på i jobbet: hur många är seriösa kriminella som verkligen skulle kunna göra livet surt för dig, och hur många är vanliga arbetande människor som inte kan hantera spriten?
För min del får ni för övrigt gärna stanna kvar även om folk i utelivet kan skärpa till sig en aning. Det är en fråga om balans. Att ni får ta till fysiska metoder när det krävs har jag heller inget emot, eller att ni inte alltid är jordens trevligaste... Jag har aldrig varit med om att bli utsatt för några övergrepp av ordningsmakten och då har jag ändå blivit gripen ett flertal gånger, dock aldrig av OV. Det ger vid handen att så länge man gör som man blir tillsagd och inte krånglar så är det inga större problem.
Däremot kan ni som yrkesgrupp sluta tycka synd om er själva och grina som småflickor över att folk är otrevliga mot er. Det kommer med yrket, eller trodde du att fyllbultarna lördag kväll skulle behandla dig som om du vore Hans Majestät Konungen? Att du dessutom menar att folk som ser förbi hårda ord och förolämpningar inte är "män nog" att ta tag i det visar att Du är lika olämplig som OV som kvinnan i filmen är som socialsekreterare.
Herregud, hur orkar du.
Vi tänker lika. Så länge man inte beter sig som ett As behöver man som O.V inte bry sig.
Det är faktiskt den stora skillnaden mellan riktiga kriminella jmf med springpojkar och den typiske krogbesökaren.
Den riktigt kriminelle kommer aldrig skapa en scen med vakten som ger dem problem.
De andra gör det.
Förolämpningar? Hårda ord?
Jag pratade enbart om hoten och det våld från kvinnans sida.
Väldigt många vakter spelar stenhårda och tuffa, anmäler aldrig - och det är så töntigt.
En, i mitt tycke, "riktig man" agerar, kan prata med folk, visa sympati och förståelse ("EQ") och vågar anmäla felaktigheter.
Att du dessutom påstår att "an man inte hantera att en liten flicka har ett finger upp i ansiktet på en ska man inte arbeta som ov."
Visar otroligt tydligt att du, antingen inte alls har jobbat som O.V, eller aldrig varit med i ett riktigt ingripande.
Jag hatar att ingripa mot tjejer. Det är fan jobbigt - tjejer rivs, spottas, bits och klöser - men så fort du tar i lite kommer 10 andra grabbar springandes och skriker övervåld och att man inte kan "behandla en tjej sådär".
Kolla bara på videoklippet där två ordningsvakter har bojat en tjej vid tunnelbanan. Väller ju fram folk som hetsar. Hade de agerat lika om det varit en man? Nej.