2015-09-24, 10:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnitine
Vår värd har ett informationshäfte där exakta klockslag och regler står angivna. En i Sverige större kommunal värd. Så vissa sätter den regeln, jo.

Tror inte toaspolningar är vad som avses direkt. Fester- nja. Stör de så är det inte okej. Sedan accepterar nog de flesta ett par fester, det är när det är återkommande flera gånger i veckan och kanske i flera års tid man får lust att mörda grannen.

Edit: Musik med två vuxna och två barn sker ju sällan efter 22.00.

Som du ser i min text du citerade skrev jag 'generella'. Självklart kan lokala regler förekomma.

Om du läst i tråden så kan toalettspolningar uppfattas som störande.

Musik innan 22:00 kan också störa.
Citera
2015-09-24, 11:24
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperiorCreeper
Okej, jag har ett problem.

Jag flyttade in i en ny lägenhet för ca 2 månader sen, märkte ganska direkt att grabben under mig gillar att dunka musik. Kände att det var rätt fine, för från början var det bara under dagarna och störde inte så mycket eftersom jag oftast har hörlurar på mig.
Men sen började det eskalera, och nu är det duns i princip dygnet runt. Jag kan vakna 4 på morgonen av hans jävla musik, och idag fick jag nog när han väckte mig halv 8. Har sagt till otaliga gånger och bett honom sänka, han sänker lite och 5 minuter senare är han igång igen.

Jag ringde till honom nu på morgonen och frågade hur det kan vara möjligt att spela musik 24/7, hans svar var att "han spelar ju typ aldrig musik, han är aldrig hemma". När jag då frågade vem som är där och dunkar när han inte är hemma vill han inte svara på, antagligen för att han är ALLTID hemma. Sen tyckte han att eftersom han ska åka bort så borde han ju förtjäna att lyssna på musik såhär på morgonkvisten, varav jag sa att absolut, men kanske inte så man väcker alla andra i huset. Hans svar på det var att slänga på luren i örat på mig och fortsätta sin jävla skitmusik.

Jag vet inte vad jag ska göra, ska jag hota med mord eller hur gör man? Kanske värt att nämna att jag har rätt grova sömnproblem, och det är ett mirakel att jag lyckas sova några timmar utan att bli väckt, så att bli väckt att techno varje morgon är inte nåt som gör mig glad. Och kom på att inkludera att min hyresvärd är inte ett alternativ, han svarar aldrig i telefon, sms eller mail och han kommer aldrig förbi bara för att kolla läget, så jag tvivlar på att han kommer lösa det här.
Kolla om värden är ansluten till störningsjouren.
Citera
2015-09-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Kolla om värden är ansluten till störningsjouren.

Har försökt ringa min hyresvärd flera gånger, han svarar som vanligt inte. Störningsjouren?
Citera
2015-09-24, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperiorCreeper
Okej, jag har ett problem.

Jag flyttade in i en ny lägenhet för ca 2 månader sen, märkte ganska direkt att grabben under mig gillar att dunka musik. Kände att det var rätt fine, för från början var det bara under dagarna och störde inte så mycket eftersom jag oftast har hörlurar på mig.
Men sen började det eskalera, och nu är det duns i princip dygnet runt. Jag kan vakna 4 på morgonen av hans jävla musik, och idag fick jag nog när han väckte mig halv 8. Har sagt till otaliga gånger och bett honom sänka, han sänker lite och 5 minuter senare är han igång igen.

Jag ringde till honom nu på morgonen och frågade hur det kan vara möjligt att spela musik 24/7, hans svar var att "han spelar ju typ aldrig musik, han är aldrig hemma". När jag då frågade vem som är där och dunkar när han inte är hemma vill han inte svara på, antagligen för att han är ALLTID hemma. Sen tyckte han att eftersom han ska åka bort så borde han ju förtjäna att lyssna på musik såhär på morgonkvisten, varav jag sa att absolut, men kanske inte så man väcker alla andra i huset. Hans svar på det var att slänga på luren i örat på mig och fortsätta sin jävla skitmusik.

Jag vet inte vad jag ska göra, ska jag hota med mord eller hur gör man? Kanske värt att nämna att jag har rätt grova sömnproblem, och det är ett mirakel att jag lyckas sova några timmar utan att bli väckt, så att bli väckt att techno varje morgon är inte nåt som gör mig glad. Och kom på att inkludera att min hyresvärd är inte ett alternativ, han svarar aldrig i telefon, sms eller mail och han kommer aldrig förbi bara för att kolla läget, så jag tvivlar på att han kommer lösa det här.

Finns väl bara tre alternativ. Störningsjour (securitas) om det finns anslutet?, ryta ifrån så in i helvete öga mot öga, flytta.
Citera
2015-09-26, 23:32
Medlem
grannarna har fest

som titeln säger men de har ej informerat oss (som de måste göra enligt reglerna i vår byggnad) det är andra gången på två månader och senast höll de på till tre. vad ska jag göra?
Citera
2015-09-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paffiserad
Andra gången på Två månader?

Sluta lipa.
skulle ej lipa men har en 5-10 årig syster
Citera
2015-09-26, 23:36
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynyrdskynyrd
som titeln säger men de har ej informerat oss (som de måste göra enligt reglerna i vår byggnad) det är andra gången på två månader och senast höll de på till tre. vad ska jag göra?

Kontakta störningsjouren.
Citera
2015-09-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Kontakta störningsjouren.
ok men jag är inte direkt medveten om vad det är.
Citera
2015-09-26, 23:39
Medlem
INNAN du kontaktar störningsjouren kan du väl knacka på och fråga om de kan sänka sig lite. onödigt att skapa dålig stämning grannar emellan liksom. eller har du ingen stake alls?
Citera
2015-09-26, 23:42
Medlem
Scarabeos avatar
De e väl bara att gå dit och prata med dom? Sitt inte och göm dig som kvarterets surfitta.
Förklara reglerna, lyssnar dom inte, DÅ kan du ringa störningsjouren.
Citera
2015-09-26, 23:43
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mdealer
INNAN du kontaktar störningsjouren kan du väl knacka på och fråga om de kan sänka sig lite. onödigt att skapa dålig stämning grannar emellan liksom. eller har du ingen stake alls?

Vadå ingen stake? Folk ska ha vett nog att förstå att volymen ska hållas nere tillräckligt mycket för att grannarna inte ska behöva klä på sig och ränna i trapphuset mitt i natten.

Fattar man inte det får man fan skylla sig själv.
Citera
2015-09-26, 23:50
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Vadå ingen stake? Folk ska ha vett nog att förstå att volymen ska hållas nere tillräckligt mycket för att grannarna inte ska behöva klä på sig och ränna i trapphuset mitt i natten.

Fattar man inte det får man fan skylla sig själv.
Någon anledning finns det säkert till att störningsjourerna har som krav ibland att man åteminstone ska ha försökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in