2014-08-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
eftersom Securitas har konstaterat att du inte stör borde de som ringt få räknungen. så brukar det vara uoplagt för att folk inte ska okynnesringa.

Men som jag kan utläsa har du ju inget att oroa dig över. Du stör ju ingen utom några som borde kamma sig och skaffa sig ett jobb.

Skönt att höra att jag inte är en självisk bitch i alla fall. Har två andra grannar varsin sida bredvid mig och vi är hejisar i trappuppgången, till och med småpratar en massa ibland. Så jag passade på att fråga dem en dag ifall de tyckte att min musik hördes in till dem, men de sa att det hördes ytterst lite isåfall, och absolut ingenting de störde sig på. För jag sa det, att det är bara att säga till mig isåfall.

Detta gjorde jag också bara för att jämföra vad som är överdrift och inte. Och det är bara det unga paret som har stora problem med det.
Citera
2014-08-16, 14:13
Medlem
Spelar faktiskt roll om ljudet är ständigt även om det är relativt lågt. Du får väl skaffa trådlösa hörlurar om du ska spela musik varje vaken timme du är hemma. Självklart ska man kunna spela musik då och då men du verkar spela ofta eller alltid och jag hade själv aldrig i h-vete stått ut med en sån granne. Det är ju som kinesisk vattentortyr.
Citera
2014-08-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Spelar faktiskt roll om ljudet är ständigt även om det är relativt lågt. Du får väl skaffa trådlösa hörlurar om du ska spela musik varje vaken timme du är hemma. Självklart ska man kunna spela musik då och då men du verkar spela ofta eller alltid och jag hade själv aldrig i h-vete stått ut med en sån granne. Det är ju som kinesisk vattentortyr.

Nej, jag spelar max runt 2-2½ timme per gång, och inte ens alla dagar i veckan, utan kanske 3 eller 4. Till saken är att de ringt nästan varje gång jag spelat... känns det som iaf.
Citera
2014-08-16, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackDanielsKeps
Nästa gång om dom kommer och klagar så har du kvar på samma volym går upp till deras lägenhet och plingar på frågar om du kan få komma in, då hör du själv hur det låter och ni kan ta en disskution face to face.

Låter resonligt, och jag kommer defenitivt göra det.
Citera
2014-08-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvakarn
Nej, jag spelar max runt 2-2½ timme per gång, och inte ens alla dagar i veckan, utan kanske 3 eller 4. Till saken är att de ringt nästan varje gång jag spelat...

Jag säger inte att du utan tvekan är den som "gör fel" men om du nu spelat så pass ofta att du lyckats störa vissa grannar så är det ju så att de blir hyperkänsliga......-nu spelar h*n igen....osv.
Alternativt så har du grannar som är pantade och behöver en tillsägelse själva. Men fundera mer på om det faktiskt är så att det är du som stör irriterande ofta.
Citera
2014-08-16, 14:31
Medlem
Reggaemans avatar
Om det du skriver är sant så har du som sagt inte gjort något fel överhuvudtaget, nästa gång de klagar så gå ner och ring på och säg det öga mot öga bestämt

"Jag har inte gjort något fel, fråga vem fan du vill för alla kan bekräfta det jag säger, stoppa öronproppar i öronen och håll käften"

Förvisso är jag ibland en "regelryttare" men så länge en person inte har brutit mot någon regel så får alla andra hålla käften och tiga, besvärliga ungjävlar verkar de vara.
Citera
2014-08-16, 14:34
Medlem
Lydans avatar
De gillar tydligen att sova på dagarna och kollar på TV sent på nätterna kanske framåt 3 eller 4.

När jag läste det där antog jag att de också störde dig, men ju mer jag tänker på det verkar jag ha fel. Du har alltså aldrig blivit störd ovanifrån?

Ju mer jag tänker på din trådstart, ju mer imponerad blir jag av den. Du öppnar otroligt bra genom att få åhörarna (de som läser) att direkt sucka åt dina nya grannar, och sen är det "gratis" att fortsätta förklara hur dom stör.

Tar jag bort min egen "suck" över unga grannar (som jag själv lider av) så är ju dock faktan i det här fallet ganska enkelt.

Dina grannar störs av ditt musikspelande. Du gör absolut inget fel och du verkar hantera situationen ansvarsfullt (med mätare och allt), men du vet ju även också om att dom här inte klagar för att jävlas med dig. Uppenbarligen stör musiken deras lägenhet, även om en vanlig person kanske hade tyckt att det var förumbart.

Du har ju 2 val, antingen fortsätter du som du alltid har gjort då du har lagen på din sida, eller så är du en snäll medmänniska och granne och sänker volymen, alternativt köper ett par hörlurar.

Jag förespråkar inget val, jag hade antagligen fortsatt som du gör idag, men om du tycker att det är obehagligt att de är sura och skickar personer på dig (vilket du uppenbarligen tycker eftersom du skapat tråden) så är det ju ett problem du enkelt kan lösa.

Att du anser att de inte borde störas är ju inte samma sak som att de faktiskt inte störs, oavsett decibel-nivå.
Citera
2014-08-16, 14:35
Medlem
Chics avatar
Citat:
Jag säger inte att du utan tvekan är den som "gör fel" men om du nu spelat så pass ofta att du lyckats störa vissa grannar så är det ju så att de blir hyperkänsliga......-nu spelar h*n igen....osv.
Alternativt så har du grannar som är pantade och behöver en tillsägelse själva. Men fundera mer på om det faktiskt är så att det är du som stör irriterande ofta.

Utifrån TS text känns det snarare som att det handlar om lättväckta typer som vill sova fram till 16 på eftermiddagen.
Citera
2014-08-16, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Utifrån TS text känns det snarare som att det handlar om lättväckta typer som vill sova fram till 16 på eftermiddagen.

Precis vad jag tänkte, jävla parasiter skulle jag kalla dom iofs!
Citera
2014-08-16, 14:38
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Eftersom ts säger att han bott 11år i lägenheten och ingen annan har klagat så tyder det ju på att det är paret ovanför som är bäng i huvet.
Citera
2014-08-16, 14:43
Bannlyst
Om det är någon som är "no-life" så är det du TS.
Citera
2014-08-16, 14:53
Medlem
Keihs avatar
Haha, trodde faktiskt att det skulle vara en tråd där TS klagade på no-life grannarna som var uppe sent på natten och väsnades men här var det ju tydligen tvärtom.

Jag tycker dina grannar verkar oerhört känsliga då jag brukar spela högre musik än 60-70db och jag har flera gånger frågat mina grannar om jag stör men de är helt okej med det.

Ärligt talat hade jag ignorerat dem och fortsatt spela musik, de får väl flytta till ett hus på landet om de är så känsliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in