2015-09-24, 18:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Nolito har själv sagt att det finns endast ett lag som kan få honom att lämna Celta - och det är Barca. Er ledning hade faktiskt chansen att värva honom för €18M enligt hans utköpsklausul men ni tog inte den chansen och klausulen höjdes till €25-30M.

Fast han hade ändå inte kunnat spela förrän 4 januari ändå.

När gick Pedro till Chelsea, var väl bara några dagar kvar av fönstret, antagligen hade man räknat med Pedro, och sen Rafinha som kan hoppa in i anfallet när det behövs, bägge är nu borta.
Citera
2015-09-25, 19:30
Medlem
snillet_1s avatar
Är det inte dags att göra upp med kriminaliteten i Barcelona? Gaymar, Messi, Rosell...

Citat:
A Brazilian court has frozen assets of Barcelona star Neymar, his family and related businesses valued at 188.8m Brazilian reals (£31.3m).

The São Paulo federal court said on Friday that the 23-year-old is alleged to have evaded 63m reals (£10.5m) in Brazil taxes between 2011 and 2013. He moved in 2013 from Brazilian club Santos to Spain’s Barcelona.

In a statement, Judge Carlos Muta said that Neymar only declared assets worth 19.6m reals (£3.2m).

The judge says Neymar “is solely responsible for the income declaration.” The Associated Press reached Neymar’s agent, who promised to comment later.

http://www.theguardian.com/football/2015/sep/25/neymar-assets-frozen-brazil-court?CMP=twt_gu
Citera
2015-09-26, 10:20
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Är det inte dags att göra upp med kriminaliteten i Barcelona? Gaymar, Messi, Rosell...

http://www.theguardian.com/football/2015/sep/25/neymar-assets-frozen-brazil-court?CMP=twt_gu

Gaymar? Det var en smula...patetiskt skrivet av dig.

Sedan handlar väl detta om hans period i Santos och inte Barcelona, eller? Jag kan inte riktigt se vad Barcelona har med det att göra.
Citera
2015-09-26, 14:59
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Gaymar? Det var en smula...patetiskt skrivet av dig.

Sedan handlar väl detta om hans period i Santos och inte Barcelona, eller? Jag kan inte riktigt se vad Barcelona har med det att göra.
Nej, det handlar om overgangen. Hur han blaste sina tidigare investerare och Santos, och dessutom inte betalade skatt pa hans lilla bonus pa 40 milj Eur (denna process). Vilken dalig koll du har, skygglappar?
Citera
2015-09-26, 15:05
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Nej, det handlar om overgangen. Hur han blaste sina tidigare investerare och Santos, och dessutom inte betalade skatt pa hans lilla bonus pa 40 milj Eur (denna process). Vilken dalig koll du har, skygglappar?

Jag upprepar mig, vad har det med Barcelona att göra? Det där är något mellan Neymar och andra, inte mellan Barcelona och någon. Eller hur?

På vilket sätt menar du att Barcelona har något med det att göra?
Citera
2015-09-26, 15:25
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Jag upprepar mig, vad har det med Barcelona att göra? Det där är något mellan Neymar och andra, inte mellan Barcelona och någon. Eller hur?

På vilket sätt menar du att Barcelona har något med det att göra?
Nej, Barca ar i hogsta grad delaktiga genom att kontraktet skrevs sa att man medvetet blaste Neymars investerare och Santos, och Barca kommer fa ta smallen. Det finns tom en klausul specifikt for stammningar runt kontraktet och att Barca far betala. Kontraktet ar kriminellt och det finns just nu minst 5 kriminella processer och stamningar igang pga det. Trodde du hade lite koll pa ditt lag.
Citera
2015-09-26, 15:33
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Nej, Barca ar i hogsta grad delaktiga genom att kontraktet skrevs sa att man medvetet blaste Neymars investerare och Santos, och Barca kommer fa ta smallen. Det finns tom en klausul specifikt for stammningar runt kontraktet och att Barca far betala. Kontraktet ar kriminellt och det finns just nu minst 5 kriminella processer och stamningar igang pga det. Trodde du hade lite koll pa ditt lag.

Då får processerna ha sin gång och vi får se om Barcelona fälls. Är kontraktet kriminellt så lär de fällas, annars kommer de frias och då var kontraktet inte kriminellt.
Citera
2015-09-26, 15:50
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Då får processerna ha sin gång och vi får se om Barcelona fälls. Är kontraktet kriminellt så lär de fällas, annars kommer de frias och då var kontraktet inte kriminellt.
Synd att du bara ar ett blint fanboy. Sa du forsvarar att de 40 milj gar till N&N istallet for Santos och de som satsat pengar pa Neymars karriar? Bra for fotbollen det.
Citera
2015-09-26, 16:00
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Synd att du bara ar ett blint fanboy. Sa du forsvarar att de 40 milj gar till N&N istallet for Santos och de som satsat pengar pa Neymars karriar? Bra for fotbollen det.

Oj, du låter lite sur.

Jag försvarar inget utan jag säger bara att om det är kriminellt så kommer Barcelona åka dit. Är det inte kriminellt så kommer de inte åka dit för det. Det är inte jag som avgör det utan en domstol, så som det ska fungera i en rättssak.

Allt annat är känslor som fans har, dina antipatier för Barcelona är vida kända.
Citera
2015-09-26, 17:32
Medlem
NirvanAs avatar
Snackas om 1-2månader för Messis knäskada... Aja då behöver man inte se Barcelona på ett tag, laget blir genast mycket tråkigare att titta på när inte Messi är med.
Citera
2015-09-26, 17:35
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Snackas om 1-2månader för Messis knäskada... Aja då behöver man inte se Barcelona på ett tag, laget blir genast mycket tråkigare att titta på när inte Messi är med.

Hoppas det går fortare att komma tillbaka för honom. Skademässigt en rutten säsong. Borde han ens ha spelat mot Las Palmas?
Citera
2015-09-26, 17:39
Medlem
Rafinha och messi långtidsskadade då. Skulle inte bli förvånad om Iniesta går sönder snart också .. Ligan blir otroligt svår den här säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in