2016-01-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Kollar man på Atleticos transfer-aktivitet under de senaste fönstren så kan man nästan tro att de var förberedda på det här, jävlar vad bra de varit på att knyta till sig unga spelare och talanger. Får man behålla nyckelspelarna så kan man nog behålla sin plats i topp 3 trots förbudet. Då känns Real Madrid mer oförberett.

Och, detta gick nyss upp för mig, De Gea blir kvar i United! I alla fall fram till 2017-18.

Hehe det är fantastiskt, var en match på hösten efter CL-finalen där de mötte Real som hade 12 spelare i truppen som var styckvis dyrare än hela Atleticos startelva; då startade varken Griezmann eller Mandzukic.
Citera
2016-01-15, 13:41
Medlem
Nu börjar det, i helgen blir det visselorkan på Bernabéu stadion mot Florentino Perez. För att en misstroendeomröstning ska kunna hållas krävs det att minst 210 från generalförsamlingen röstar för. Florentino kommer givetvis aldrig frivilligt att hålla en omröstning, han är ju ofelbar enligt honom själv.

Hur länge tror ni det dröjer innan han blir utröstad från klubben? Att han frivilligt avgår ser jag som helt orealistiskt, hans självbild är så verklighetsfrånvarande att han på riktigt tror sig vara utsatt för en komplott

Vem vill ni ha som ny president i Real Madrid? Kanske Jorge Valdano, han skulle åtminstonde rent sportsligt vara mångdubbelt mer framgångsrik än vad Perez varit, en annan kandidat är Fernando Sanz som iallafall har lite erfarenhet efter tiden i Malaga, jag tror även han skulle asfaltera Perez sportsliga framgångar.

Jag tror att Real Madrid behöver en president som är mer intresserad av att göra sig ett namn än att göra affärer, en ung hungrig karrärklättrare, typ en Laporta, som ser klubben som en språngbräda för sin politiska karriär.

Som det nu ser ut är risken stor att det istället blir en trött gammal gubbe som lever i det förgångna utan visioner och idéer. Real Madrid behöver en nytändning och det kan bara hända med en ung och ambitiös president.
Senast redigerad av Gincan 2016-01-15 kl. 13:44.
Citera
2016-01-15, 15:52
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Manolo Sanchís har ett flertal gånger uttryckt att han en dag skulle kunna tänka sig att ställa upp i ett eventuellt val, och det är ett alternativ som "los socios" ställer sig mycket positiva till. Han är nog den enda ur "La quinta del Buitre" som inte har fått sin legendstatus nersmutsad.

Han skulle nog kunna upprätta en del av hedern och anseendet som klubben har förlorat med FloPer.
Citera
2016-01-15, 16:37
Medlem
NirvanAs avatar
Athletic-Barca i CDR kvarten... 6 gånger på samma säsong, precis som året barca-real spelade 6 clasicos ... visst jag uppskattar Athletic i sig, men tycker dom lirar lite väl fult - likt espanyol senaste gångerna... Så kommer säkert bli nån skada på FCB spelare
Senast redigerad av NirvanA 2016-01-15 kl. 16:40.
Citera
2016-01-15, 17:48
Avslutad
Det ska ju vara lite kamp, för mycket klagande av Barcelona och fler spanska lag och 100tals avblåsningar vid minsta beröring. Matchen blir ju helt trasig då
Citera
2016-01-15, 18:58
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Athletic-Barca i CDR kvarten... 6 gånger på samma säsong, precis som året barca-real spelade 6 clasicos ... visst jag uppskattar Athletic i sig, men tycker dom lirar lite väl fult - likt espanyol senaste gångerna... Så kommer säkert bli nån skada på FCB spelare
Hade faktiskt hellre mött Atletico. Bilbao är jävligt lömska det visade man inte mindre i Supercupen.
Citera
2016-01-15, 19:35
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Hade faktiskt hellre mött Atletico. Bilbao är jävligt lömska det visade man inte mindre i Supercupen.
Precis, Bilbao i copan är inget lätt dubbelmöte.
Citera
2016-01-15, 19:52
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover

Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Precis, Bilbao i copan är inget lätt dubbelmöte.
Skapligt tufft schema resten av Januari

Athletic hemma
Athletic borta
Malaga borta
Athletic borta
Atletico hemma

Målsnåla, kampfyllda matcher, tur man har bra bredd på truppen nu där Sergi Roberto, Vidal, Arda spelar nyckelroller. Alba får lira mycket nu när både Mathieu och Adriano är skadade.
Citera
2016-01-16, 18:59
Medlem
anteri17s avatar
Guidetti med två mål på en halvlek. Dessförinnan några mål i cupen. Nu har han tagit chansen. Våren ska vara hans.
Citera
2016-01-16, 19:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Guidetti med två mål på en halvlek. Dessförinnan några mål i cupen. Nu har han tagit chansen. Våren ska vara hans.
I och för sig mot Segunda B lag och det tveklöst sämsta laget i la liga men.. alltid en start antar jag.
Citera
2016-01-16, 19:09
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
I och för sig mot Segunda B lag och det tveklöst sämsta laget i la liga men.. alltid en start antar jag.

3 La Liga-mål är alltid 3 La Liga-mål. Betänk även den skrala speltiden.

Det var bra att ta chansen just idag. Det visar på att det funkar att Aspas spelar i en friare roll bakom vår supersvensk.
Citera
2016-01-17, 22:28
Medlem
C0ws avatar
Roberto som vänsterback om Alba är skadad vid nästa match? Hellre han än Adriano iallafall. Skulle inte förvåna mig om han gjorde bra ifrån sig där också då han har varit exemplarisk vart han än fått spela. Helt fläckfri. Från högerback, till mittfältare, till ytter, till defensiv mittfältare och fan vet vad mer. Både offensivt och defensivt sett.

Och Neymar vilken lirare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in