Nu börjar det, i helgen blir det visselorkan på Bernabéu stadion mot Florentino Perez. För att en misstroendeomröstning ska kunna hållas krävs det att minst 210 från generalförsamlingen röstar för. Florentino kommer givetvis aldrig frivilligt att hålla en omröstning, han är ju ofelbar enligt honom själv.
Hur länge tror ni det dröjer innan han blir utröstad från klubben? Att han frivilligt avgår ser jag som helt orealistiskt, hans självbild är så verklighetsfrånvarande att han på riktigt tror sig vara utsatt för en komplott
Vem vill ni ha som ny president i Real Madrid? Kanske Jorge Valdano, han skulle åtminstonde rent sportsligt vara mångdubbelt mer framgångsrik än vad Perez varit, en annan kandidat är Fernando Sanz som iallafall har lite erfarenhet efter tiden i Malaga, jag tror även han skulle asfaltera Perez sportsliga framgångar.
Jag tror att Real Madrid behöver en president som är mer intresserad av att göra sig ett namn än att göra affärer, en ung hungrig karrärklättrare, typ en Laporta, som ser klubben som en språngbräda för sin politiska karriär.
Som det nu ser ut är risken stor att det istället blir en trött gammal gubbe som lever i det förgångna utan visioner och idéer. Real Madrid behöver en nytändning och det kan bara hända med en ung och ambitiös president.