2015-09-26, 12:44
Medlem
svartpavitts avatar
Jag tror inte att detta kommer sluta så bra ens för ordningsvakten i och med att han hånar henne och faktiskt inte kan hålla käften när han bör göra det. Så det kommer nog inte helt gå vägen för honom heller om detta går vidare.
Det bästa vore väl att en ordningsvakt faktiskt håller käften när det gått så långt att man gripit en person och polisen är på väg?

Sen vet jag inte om det gör någon skillnad att han själv spridit detta, gjort subs och skriver i klippet om vad som händer när vi inte ser om det faktiskt händer och även klippt bort material som kanske till och med kunde användas mot honom? Vi vet ju inte mer än vad vi ser (och hör). Kanske han förstört detta "bevis" genom att göra så? Någon som vet hur det fungerar? Det kommer väl troligen bara gå att avgöra via vittnesmål och skaderapporter och filmen i viss mån.
Som någon sa tidigare - De kanske kommer träffas på arbetsförmedlingen båda två efter detta.

Detta blir trots allt intressant att följa.
Citera
2015-09-26, 12:46
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartpavitt
Jag tror inte att detta kommer sluta så bra ens för ordningsvakten i och med att han hånar henne och faktiskt inte kan hålla käften när han bör göra det. Så det kommer nog inte helt gå vägen för honom heller om detta går vidare.
Det bästa vore väl att en ordningsvakt faktiskt håller käften när det gått så långt att man gripit en person och polisen är på väg?

Sen vet jag inte om det gör någon skillnad att han själv spridit detta, gjort subs och skriver i klippet om vad som händer när vi inte ser om det faktiskt händer och även klippt bort material som kanske till och med kunde användas mot honom? Vi vet ju inte mer än vad vi ser (och hör). Kanske han förstört detta "bevis" genom att göra så? Någon som vet hur det fungerar? Det kommer väl troligen bara gå att avgöra via vittnesmål och skaderapporter och filmen i viss mån.
Som någon sa tidigare - De kanske kommer träffas på arbetsförmedlingen båda två efter detta.

Detta blir trots allt intressant att följa.
Tyvärr är han ju OV och därför kommer rätten att gå helt på hans linje. Hon är dock kvinna vilket böjer rättens åsikter mot hennes, men vet inte om det räcker i det här fallet.
Citera
2015-09-26, 12:51
Medlem
grimass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Tyvärr är han ju OV och därför kommer rätten att gå helt på hans linje. Hon är dock kvinna vilket böjer rättens åsikter mot hennes, men vet inte om det räcker i det här fallet.
Jag tror inte det kommer spela någon roll alls att hon är kvinna när det handlar om OV. Det märks ju redan på att han känner sig trygg att släppa videoklippet där han otvunget står och skrattar och skämtar direkt efter att han utsatts för "våldet" att han vet att han kan komma undan med vad som helst. Praxis är att alltid gå 100% på OVs utsaga i såna här fall OV ser i princip på anmälningar om våld mot tjänsteman som en tjänsteförmån
Citera
2015-09-26, 12:51
Medlem
tuffkatts avatar
"See you in court", säger hon.

Med den där filmen som bevismaterial så är ju hon minst sagt körd.
Citera
2015-09-26, 12:54
Medlem
RedSavinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mista.mista
"Detta videoklipp är privat"

Länk värdelös= tråd tråkig.

Testa denna

https://www.youtube.com/watch?v=mkWfnRcWUHk
Citera
2015-09-26, 12:54
Medlem
Sunimods avatar
Precis i början av filmen står detta:

"Kvinna som blir avvisad från krogen försöker ta sig in igen via rökrutan där jag står, jag har ingen aning om varför hon blivit avvisad.."

Vakten säger i början av filmen:
"Åter igen, gå prata med dom som tog ut dig"

Alltså har hon redan varit inne på krogen och troligen uppfört sig på fel sätt. Onykter och troligen uppträtt olämpligt och därför har redan andra vakter plockat ut henne.

Kul för henne att gå till jobbet på måndag
Citera
2015-09-26, 13:03
Medlem
svartpavitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus

Kanske.. jag hoppas inte det. För han är inte helt oskyldig här. Men naturligtvis ska hon bli fälld - ingen tvekan om den saken.
Citera
2015-09-26, 13:05
Medlem
Till er som har lite juridisk kunskap..
Alla säger att vakten kommer åka dit.
Min fråga är för vad?
Citera
2015-09-26, 13:10
Medlem
talgtrolls avatar
Vaktjäveln provocerade ju kärringen med att inte kunna hålla käften.
Kärringen var ju aggressiv och full och vaktjäveln bör veta att han ska absolut INTE stå och tugga med sådana gäster, han verkade fan i mig vilja få en anledning till att boja fanskapet.
Nja det här blir nog en oviss utgång på.
Citera
2015-09-26, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Sedan kan man ju inte efter att sett en video av en människa på fyllan döma människan helt .Där spriten kommer in kommer vettet ut. Det som inte är ok att hon ger sig på honom fysiskt och skadar honom, fyllesnacket kan man ju skita i , folk som är helt nyktra kan säga värre saker än det där. Sedan är det helt idiotiskt att försöka använda sig av sin yrkesroll i konflikter speciellt om man är berusad , spelar ju ingen roll om man är polis, minister, domare eller läkare ORDNINGSVAKTEN bestämmer inom sitt område. PUNKT.
Det är väl just det som hon säger som är grejjen. Inte att hon ger sig på vakten fysiskt.
Det är inte samma sak som om det hade kommit fram en truckförare, revisor, rörmokare, säljare etc och kallat vakten Negerfitta osv.
Hon påstår sig besitta en viss makt och är beredd att låta hennes privata tankar styra den makten. Hon har nog inte fattat att makten är inte hennes utan statens hon är bara ett verktyg i statens ( kommunens) makt. Med den inställningen så ska den dras in omedelbart. Att hon är på fyllan är naturligtvis ingen förmildrande omständighet, precis som att det inte är det vid vilket annat brott som helst som begås. Hur skulle det se ut om man friade folk som kör ihjäl folk med bilen bara för att de gjorde det på fyllan. En hustrumisshandlare som varje efter några öl piskar upp tanten och gömmer sig bakom alkoholen.
Citera
2015-09-26, 13:15
Medlem
Gillar hur on säger "jag är socionom, 4 års högskola". Wha abo, som om det skulle inbära någon immunitet ā la diplomater, för att man är socionom. Fyfan vilken pinsam tjej asså, hoppas alla i hennes närhet får se detta klipp och att hon blir av med jobbet.
Citera
2015-09-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Varför skulle hon inbringa förtroende i sin tjänstemannaroll?

Antingen sparkas hon eller så kan hon få sjukvård på psyk med dom andra brukarna.

Jag tycker inte folk skall få sparken för vad dom gör på sin fritid.
Undantag finns naturligtvis, men vara full och bete sig som en idiot hör inte till dom. Vakten är närmare att bli av med jobbet än kärringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in