Citat:
Tja, det såg bra mycket bättre ut än tidigare spel. Nu tänker jag främst på Counter-Strike: Source som jag köpte när det såldes av EB Games för ca 349 kr, så jag vet inte hur tidigt jag kom i kontakt med motorn. Jag minns däremot att när jag spelade CSS i början varken frös eller kraschade spelet då jag utförde helt okomplicerade handlingar.
Kortsiktig, ja. Men samtidigt också långsiktigt sett till fördelarna med Dota2 i den tidigare motorn. Det var snabbt, stabilt och det fanns möjligheter att snygga till det. Mer behövdes inte. Menyn var fruktansvärt okomplicerad och de gånger jag "kraschade" medans jag spelade på den här datorn, berodde på min egna uppkoppling. Jag kan inte riktigt komma överens med sådana här buggar lanserade med en "färdig" produkt, som dessutom ersätter en FULLT FUNGERANDE sådan. Det är som om vi agerar beta eller alpha-testare, fast med en "färdig" produkt. Det kommer inte bli bättre med Reborn, det blir bara en plottrig röra som kommer jaga bort spelare.
Kortsiktig, ja. Men samtidigt också långsiktigt sett till fördelarna med Dota2 i den tidigare motorn. Det var snabbt, stabilt och det fanns möjligheter att snygga till det. Mer behövdes inte. Menyn var fruktansvärt okomplicerad och de gånger jag "kraschade" medans jag spelade på den här datorn, berodde på min egna uppkoppling. Jag kan inte riktigt komma överens med sådana här buggar lanserade med en "färdig" produkt, som dessutom ersätter en FULLT FUNGERANDE sådan. Det är som om vi agerar beta eller alpha-testare, fast med en "färdig" produkt. Det kommer inte bli bättre med Reborn, det blir bara en plottrig röra som kommer jaga bort spelare.
Det enda du verkar störa dig på egentligen är menysystemet och att spelet kraschar. Bägge är saker som kommer justeras. Sen tror inte jag du förstås skillnaderna på source 1 och 2 och vilken effekt det kan ha på Dotas gameplay. Av samma anledning som WC3-motorn behövde ersättas av source 1 behöver source 2 ersätta den senare. Glöm inte att source 1 redan var väldigt gammal när Dota konstruerades, annars hade vi säkerligen inte haft detta byte just nu.
Citat:
Tyvärr kommer inte en endaste dollar jag lagt ned på Compendium osv kunna betalas tillbaka, jag stödde Dota2 i den tidigare motorn men den här Reborn-scheissen stödjer jag fan inte. Dessvärre kommer Valve dessutom att fortsätta satsa på den här skräpmotorn.
Som sagt, tänk en aning längre än näsan räcker. Så fort dom ändrar menyerna och den bugg du nu upplever är dina argument emot Reborn helt slut.
Citat:
Exempel: i augusti kunde jag utan problem använda mic ingame för att kommunicera, eller nå options för att ändra en specifik inställning. Med Reborn går det inte och det här tycker jag är handikappande, men ändå är det ett trivialt problem jämfört med många andras.
Tycker det är talande för Reborns uselhet.
Tycker det är talande för Reborns uselhet.
DU har ett specifikt problem just nu. Jag har haft perioder i source 1 när Dota buggat fullständigt och hindrat mig från att spela.