2015-09-16, 11:18
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundlejon
Tja, det såg bra mycket bättre ut än tidigare spel. Nu tänker jag främst på Counter-Strike: Source som jag köpte när det såldes av EB Games för ca 349 kr, så jag vet inte hur tidigt jag kom i kontakt med motorn. Jag minns däremot att när jag spelade CSS i början varken frös eller kraschade spelet då jag utförde helt okomplicerade handlingar.

Kortsiktig, ja. Men samtidigt också långsiktigt sett till fördelarna med Dota2 i den tidigare motorn. Det var snabbt, stabilt och det fanns möjligheter att snygga till det. Mer behövdes inte. Menyn var fruktansvärt okomplicerad och de gånger jag "kraschade" medans jag spelade på den här datorn, berodde på min egna uppkoppling. Jag kan inte riktigt komma överens med sådana här buggar lanserade med en "färdig" produkt, som dessutom ersätter en FULLT FUNGERANDE sådan. Det är som om vi agerar beta eller alpha-testare, fast med en "färdig" produkt. Det kommer inte bli bättre med Reborn, det blir bara en plottrig röra som kommer jaga bort spelare.

Det enda du verkar störa dig på egentligen är menysystemet och att spelet kraschar. Bägge är saker som kommer justeras. Sen tror inte jag du förstås skillnaderna på source 1 och 2 och vilken effekt det kan ha på Dotas gameplay. Av samma anledning som WC3-motorn behövde ersättas av source 1 behöver source 2 ersätta den senare. Glöm inte att source 1 redan var väldigt gammal när Dota konstruerades, annars hade vi säkerligen inte haft detta byte just nu.

Citat:
Tyvärr kommer inte en endaste dollar jag lagt ned på Compendium osv kunna betalas tillbaka, jag stödde Dota2 i den tidigare motorn men den här Reborn-scheissen stödjer jag fan inte. Dessvärre kommer Valve dessutom att fortsätta satsa på den här skräpmotorn.

Som sagt, tänk en aning längre än näsan räcker. Så fort dom ändrar menyerna och den bugg du nu upplever är dina argument emot Reborn helt slut.

Citat:
Exempel: i augusti kunde jag utan problem använda mic ingame för att kommunicera, eller nå options för att ändra en specifik inställning. Med Reborn går det inte och det här tycker jag är handikappande, men ändå är det ett trivialt problem jämfört med många andras.

Tycker det är talande för Reborns uselhet.

DU har ett specifikt problem just nu. Jag har haft perioder i source 1 när Dota buggat fullständigt och hindrat mig från att spela.
Citera
2015-09-16, 12:10
Medlem
Gravers avatar
Felet Valve gjorde med Reborn var att de tvingar lag att spela på en buggig och ostabil motor i competative.
De hade kunnat köra vidare på source 1 motorn tills dess att Reborn testats tillräckligt länge av oss "vanliga" och alla spelförstörande buggar hade blivit åtgärdade.
Citera
2015-09-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Felet Valve gjorde med Reborn var att de tvingar lag att spela på en buggig och ostabil motor i competative.
De hade kunnat köra vidare på source 1 motorn tills dess att Reborn testats tillräckligt länge av oss "vanliga" och alla spelförstörande buggar hade blivit åtgärdade.

De har väl fixat de flesta grejerna nu? Jag har i alla fall inte upplevt några buggar (förutom Dire ancient som stackade sig själv under en kort period) så länge jag har spelat Reborn, dvs sedan source 1 försvann. Det känns som att det enklaste sättet att hitta ALLA buggar är att öka spelarbasen, tror att stabiliteten i Reborn kommer att öka markant mycket snabbare nu än innan pga all data som Valve samlar.

Har fortfarande inte vant mig vid hur menyerna sitter och hur allt fungerar, men det släpper väl snart antar jag. Det är alltid såhär när det släpps något "större", folk gnäller på allt möjligt i början.
Citera
2015-09-16, 12:31
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Det enda du verkar störa dig på egentligen är menysystemet och att spelet kraschar. Bägge är saker som kommer justeras. Sen tror inte jag du förstås skillnaderna på source 1 och 2 och vilken effekt det kan ha på Dotas gameplay. Av samma anledning som WC3-motorn behövde ersättas av source 1 behöver source 2 ersätta den senare. Glöm inte att source 1 redan var väldigt gammal när Dota konstruerades, annars hade vi säkerligen inte haft detta byte just nu.

Som sagt, tänk en aning längre än näsan räcker. Så fort dom ändrar menyerna och den bugg du nu upplever är dina argument emot Reborn helt slut.

DU har ett specifikt problem just nu. Jag har haft perioder i source 1 när Dota buggat fullständigt och hindrat mig från att spela.

Jodå, det stämmer. När det körs i x64 flyter det på helt annorlunda, det känns som rena Nascar-Dotes. Du har rätt i att jag inte förstår skillnaderna, har du lust att sammanfatta för en okunnig så att jag bättre kan förstå?

Troligtvis är de det ja, men tills dess tycker jag att det är berättigad kritik.

Hur har det buggat då?
Citera
2015-09-16, 12:46
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
De har väl fixat de flesta grejerna nu? Jag har i alla fall inte upplevt några buggar (förutom Dire ancient som stackade sig själv under en kort period) så länge jag har spelat Reborn, dvs sedan source 1 försvann. Det känns som att det enklaste sättet att hitta ALLA buggar är att öka spelarbasen, tror att stabiliteten i Reborn kommer att öka markant mycket snabbare nu än innan pga all data som Valve samlar.

Har fortfarande inte vant mig vid hur menyerna sitter och hur allt fungerar, men det släpper väl snart antar jag. Det är alltid såhär när det släpps något "större", folk gnäller på allt möjligt i början.
Nej, det har de verkligen inte gjort, jag har t ex fortfarande stora problem med FPS drops i vissa games vilket jag inte hade med source 1!

Jag ser dock inga större problem i att de släppte Reborn för oss lekmän, men förstår inte varför de tvingade proffsen att spela viktiga matcher med en ostabil motor.
Citera
2015-09-16, 21:13
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Det är precis släppt, minns ni har source 1 såg ut de första 2-3 åren? Är ni så fruktansvärt kortsiktiga att ni kan leva med buggar ett tag för att det ska bli bättre? Den nya motorn kommer bli oerhört bättre på sikt.

Och till dig JuristGross, "Play" finns tydligt nere i högra hörnet, där gäller bara CM, AP eller vad du nu väljer för game modes till Dota.
Nej det minns jag inte. Aldrig lirat source.

Var hittar du att jag är missnöjd med gamemodes? Är mest irriterad att jag spelade med puckon till 60%, och valves försök till att skapa en ribba.
Citera
2015-09-17, 16:34
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Det är precis släppt, minns ni har source 1 såg ut de första 2-3 åren? Är ni så fruktansvärt kortsiktiga att ni kan leva med buggar ett tag för att det ska bli bättre? Den nya motorn kommer bli oerhört bättre på sikt.
PS: det är precis det beta-testning är till för. Nu buggar dota2 ur utan att något paket skickas efter kraschen.
Mvh
Citera
2015-09-21, 17:24
Medlem
Pshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Bara jag som får extremnoobs alltså vi pratar Basher första item på PL i mina ranked matcher efter reborn gick live?
Allt som vanligt för mig iallafall, du kanske har låg rating?
Citera
2015-09-22, 05:06
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Bara jag som får extremnoobs alltså vi pratar Basher första item på PL i mina ranked matcher efter reborn gick live?

Efter reborn har jag inte haft en kompetent spelare i ett enda game som spelat carry, i varken mitt lag eller andra laget. alla spelare är ok, utom just carryn som är mentalt efterbliven i varenda game. ~4.5k mmr. Antar att rollen lockar idioterna, men endå.

Finns det någon bra mod som är aktiv som är som trolls vs elves?
Senast redigerad av wastaah 2015-09-22 kl. 05:46.
Citera
2015-09-24, 14:41
Medlem
Vart får man arcana items? Är det bara som drop efter matcher? Har sett många som har de där svärden till PA, men har själv aldrig sett något sånt droppa.
Citera
2015-09-25, 09:23
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breadfan
Vart får man arcana items? Är det bara som drop efter matcher? Har sett många som har de där svärden till PA, men har själv aldrig sett något sånt droppa.

Det är EXTREMT sällsynt att de droppar, annars måste man köpa dom. Kostar typ 25euro+ eller så
Citera
2015-09-26, 12:19
Medlem
För oss som spelar med custom commands via autoexec måste man trixa lite för att de ska fungera med Reborn.

Först: Flytta din gamla autoexec från
GAMLA: Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\dota 2 beta\dota\cfg
NYA: Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\dota 2 beta\game\dota\cfg

I den nya mappen hittar du även en fil som heter game_convars_vcfg
Öppna den (med notepad) och ta bort allt, kopiera sedan in detta:

[PHP]"config"
{
"convars"
{
"mat_motion_blur_enabled" "0"
"snd_foliage_db_loss" "0"
"snd_ducktovolume" "1"