2015-09-26, 11:32
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mista.mista
"Detta videoklipp är privat"

Länk värdelös= tråd tråkig.

Det finns klipp i kommentarer, du har inte läst tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Dessutom har filmen på något Youtubeställe lagts ut av någon som kallar sig för "OV-gruppen" (dvs ordningsvaktgruppen), vilket kan indikera att någon/några avser att frekvent filma och lägga upp stupfulla kroggäster på nätet, vilket känns väldigt tveksamt. Som ordningsvakt på en krog måste man inse att folk kan få snedfyllor och att man inte kan "uppfostra" kroggäster på nätet att under berusning bete sig korrekt mot alla krogvakter som t ex kastar ut dem ifrån krogen.

Helt ovesäntligt i sammanhanget. Jag kan skapa en kanal med vad som helst och associera vad som helst, en tredjepart i detta fall är irrelevant för någonting gällande detta.
Citera
2015-09-26, 11:35
Medlem
Doc.Kleins avatar
Citat:

Skulle gissa på att det har laddats upp på flera olika sidor vid det här laget.
Igår när jag startade tråden hade det funnits på Facebook i knappt 20 timmar och det hade delats av 900 användare.

Citat:

Genialiskt.
Citera
2015-09-26, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse

Helt ovesäntligt i sammanhanget. Jag kan skapa en kanal med vad som helst och associera vad som helst, en tredjepart i detta fall är irrelevant för någonting gällande detta.

Länka gärna url:en, vi är flertalet som inte hittar.

MVH
Citera
2015-09-26, 11:36
Medlem
Citat:

Naturligtvis, men nu handlar det inte om vad man kan göra, utan vad man bör göra. Det finns ju hur många udda personer som helst i vårt samhälle. Men nyttan av att t ex snabbköpskassörskorna börjar smygfilma dryga och otrevliga kunder har jag svårt att se. Folk med störningar och/eller snedfyllor kommer inte att kunna förhindra sina impulsiva snedsteg bara för att folk skrattar eller förfasas åt dem på nätet. Det enda som kan hända är väl att krogen/affären i så fall förlorar minst en gäst/kund som kanske vid 90% a sina besök beter sig bra.
Citera
2015-09-26, 11:37
Medlem
Mer-Pillers avatar
Citat:

Denna funkar...
https://www.youtube.com/watch?v=mkWfnRcWUHk
Citera
2015-09-26, 11:37
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Du är inte rolig och du skriver som en dyslektisk nolla utan grundläggande grammatikkunskaper och en skrämmande brist i ordförrådet.

Är du månne väktare själv?

naaw, en närstående eller arbetskamrat med en känslomässig relation torde du vara då du får hälsa kvinnan att hon kommer må bättre efter hon fått vård och blivit en brukare.

För visst har väl ingen missat att hon mår dåligt? Eller är det där ett vanligt betéende när man är full menar ni? Hon måste få vård eller sparken, ganska enkelt faktiskt. Ska bli intressant att kasta ett öga på det här och se hur rättsapparaten väljer att behandla detta ärende.
Citera
2015-09-26, 11:38
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Någon annan som sitter och hänger på klippet?

https://www.youtube.com/watch?v=mkWfnRcWUHk
Citera
2015-09-26, 11:38
Medlem
Snackss avatar
Bådas beteende är lika förkastligt. Soc-kärringen som raljerar med sin dussin-utbildning och vakten som inte bara lägger upp videon som filmades i tjänsten, han bemödar sig dessutom med att subba den.

Förhoppningsvis kan de två fortsätta diskussionen på arbetsförmedlingen nästa vecka!
Senast redigerad av Snacks 2015-09-26 kl. 11:41.
Citera
2015-09-26, 11:41
Medlem
Doc.Kleins avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Länka gärna url:en, vi är flertalet som inte hittar.

MVH

Jag laddat ned klippet som mp4-fil ifall det skulle råka försvinna helt och hållet.
Citera
2015-09-26, 11:43
Medlem
Den här soctanten är ju totalt bortgjord, förmodar att hon är stöpt i samma form som resten av södermalmspacket i Sthlm som ser som förmer än resten av "pöbeln" i Sverige pga en hittepåutbildning. Om jag fortsätter gissa så är hon säkerligen en s.k "godhjärtad" människa som delar bilder på döda flyktingbarn på Facebook och likear " vi gillar olika" "rättviseförmedligen" "expo" osv.

Men i hemlighet skiter hon högaktningsfullt i flyktingar el tiggare, och med tanke på den översittarattityden hon bär på kommer även hennes innersta tankar ut genom munnen när spriten gjort sitt, rasistiska tillmälen ( fjantigt ord jag vet) , nedlåtande mot människor utan utbildning, maktmissbruk, otaligt mkt könsord vilket inte heller passar sig.

Om det dock skulle visa sig att hon inte är vem hon utgett sig för att vara kan föregivande av allmän ställning tillämpas.

Godhetsvänstern har återigen visat sitt fula tryne.
Citera
2015-09-26, 11:44
Medlem
På basis av det jag ser skulle jag dessutom tro att kvinnan inte är socionom. Förmodligen har hon själv haft kontakt med socialtjänsten pga egna problem och ev sökt utbildningen, men inte kommit in. Alternativt blivit arbetslös efter sin utbildning. Att hon säger att hon pluggat i 4 år, visar att hon inte har riktig koll på utbildningens egentliga längd (3.5 år) alternativt överdriven den lite, fast hon inte ens gått den.

Om min teori stämmer skulle det kvinnan gör kunna förklaras av termen "projicering", dvs att man tillskriver en annan person sina egna tillkortakommanden, vilket ger ångestlindring för stunden. Kanske har kvinnan suttit på krogen, fyllnat till och blivit bitter över att hon inte kommit in på socionomprogrammet och att hon sedan tar ut den ångesten på krogvakten?
Citera
2015-09-26, 11:45
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
naaw, en närstående eller arbetskamrat med en känslomässig relation torde du vara då du får hälsa kvinnan att hon kommer må bättre efter hon fått vård och blivit en brukare.

För visst har väl ingen missat att hon mår dåligt? Eller är det där ett vanligt betéende när man är full menar ni? Hon måste få vård eller sparken, ganska enkelt faktiskt. Ska bli intressant att kasta ett öga på det här och se hur rättsapparaten väljer att behandla detta ärende.

OV-hjärna!

Lär dig skriva eller strunta i det.

OnT: Din kollega lär få sparken, kvinnan får kämpa på med samhällets olycksbarn, som parkerar precis utanför entrén med handikapptillstånd och jobbar svart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in