Citat:
Ursprungligen postat av
barnet
Hela hypen i Sverige över bröderna Ymer känns enormt överdriven. Jämför bröderna Ymer med typ Alexander Zverev som är nyss fyllda 18. Zverev är etablerad på ATP-touren och ger stabila top 50-spelare rejält med motstånd. Han har fysik, teknik, spelsinne & mentalitet.
Missförstå mig inte, jag vill hemskt gärna se svenska spelare i toppen så att intresset för tennis i Sverige ökar. Men jag tror fortfarande inte att bröderna Ymer blir mer än mediokra.
Ja,men då är Zverev en av dom mest lovande spelarna också, han kommer lätt bli topp 5 om han får va hel.
Han är oerhört mogen i spelet, dom flesta juniorerna spelar ändå väldigt valpigt och ojämnt, Coric ses ju som en av dom kommande stora ,men han är alldeles för ojämn än.
Samma Kyrgios, han hade varit topp 10 nu redan om han varit lika mogen som Zverev.
Sen beror det lite på spelstil också, Mikael och Elias har inte serven som ett vapen på samma sätt som Zverev har, dom måste utveckla andra vapen i spelet vilket kanske tar längre tid.
Men visst ,dom kanke inte blir bra , sverige kanske aldrig någonsin får fram en bra tennisspelare igen ens ha ha.
Men du kanske kan svara på hur många svenskar som varit lika bra som Zverev i 18- års ålder? tvivlar på att det är så många faktiskt, tror inte Söderling var lika bra som Zverev vid 18 års ålder ens.
Inte ranking mässigt iallafall.
edit: Pim Pim låg 240 på rankingen när han var 20 :P