2015-09-25, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Du måste lära dig skillnad på svordomar och förolämpningar.
Att svära får du göra hur jävla mycket du vill, det skiter väl för fan alla i. Du kan fan svära tills öronen ramlar ur dina ögonhelveten. Men att förolämpa någon är aldrig tillåtet.

Var går gränsen för förolämpning? Din mamma är en hora? Jag fattar inte. Man kan ju bli förolämpad av vad som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nu är det ju inte därför hon fängslas, hon fängslas för att hon knäar OV mellan benen. Sedan fortsätter subban skämma ut sig verbalt.

Ja dåså. Hon grips pga misshandel. Case closed. Klart som fan man får skrika fitta åt människor, det gör ju folk hela tiden. Annars skulle 50% av befolkningen sitta bakom galler
Citera
2015-09-25, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Var går gränsen för förolämpning? Din mamma är en hora? Jag fattar inte. Man kan ju bli förolämpad av vad som helst.

Ja dåså. Hon grips pga misshandel. Case closed. Klart som fan man får skrika fitta åt människor, det gör ju folk hela tiden. Annars skulle 50% av befolkningen sitta bakom galler

Hon grips för våld mot tjänsteman, men sedan uppvisar hon ett beteende som är helt oförenligt med hennes yrke. "Brukarfitta", "Negerfitta" "Jag ska se till att du aldrig får försörjningsstöd" o.s.v. Denna förvirrade F!-subba förtjänar definitivt att hängas ut så det blir omöjligt för henne att behålla sitt jobb.
Citera
2015-09-25, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Så 4 års högskolestudier är i princip helt bortkastade efter en utekväll, för jag antar att hon får sparken och aldrig mer på att få arbeta som socionom.

Fy fan vad hon gjorde bort sig. Där visade hon sitt rätta jag för världen. En rasist är hon minsann, hatar lågutbildade, gillar och hota folk, våldsbenägen också mm. Det är liksom åsikter som hon bär inom sig, men som alkoholen släppt lös.
Citera
2015-09-25, 20:21
Medlem
c.showalters avatar
Fan kan man inte få ta sig en fylla längre utan att nån ska filma en och lägga upp skiten på nätet.
Citera
2015-09-25, 20:25
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:

Men sluta då spela dum och ta reda på istället, så kan du kanske – men bara kanske – diskutera saken seriöst här. Bara en googling bort hittar man följande från fackfolk.
Citat:
Förolämpning
För att brottet förolämpning ska falla under allmänt åtal, dvs. kan åtalas av åklagare, krävs för vuxna personer att det för det första är fråga om någon av tre specifika situationer:

- förolämpning mot en person i samband med hans eller hennes myndighetsutövning,
- förolämpning mot någon med anspelning på hans eller hennes ras, hudfärg, nationella eller etniska ursprung eller trosbekännelse, eller
- förolämpning mot någon med anspelning på hans eller hennes sexuella läggning.
Därutöver krävs i princip att det varit fråga om återkommande förolämpningar under en viss tid eller att någon utsatts för allvarliga förolämpningar på exempelvis sin arbetsplats eller i sitt bostadsområde. Enstaka uttalade grova skällsord är i allmänhet inte tillräckliga för att åklagare ska kunna väcka åtal.

Kan det vara fråga om andra brott?
Vissa fall av förtal och förolämpningar skulle också kunna bedömas som andra typer av brott. Exempel på sådana brott är falsk tillvitelse, hets mot folkgrupp och ofredande (se förklaringar i högerspalten). I sådana fall får åklagaren bedöma om det finns skäl att åtala för antingen förtal/förolämpning eller det andra brottet, eller om det kan finnas skäl att åtala för bägge brotten.
http://www.aklagare.se/Brottstyper/Fortal-och-forolampning/

Möjligen kan hennes anspelningar på ras göra att hon fälls för förolämpning, men oftast faller förolämpningar alltså inte under allmänt åtal, utan man får driva saken själv. Eftersom det ändå är väldigt svårt att få någon fälld för det brottet, är det få som vågar sig på en potentiellt kostsam rättegång. Ska man vara på den säkra sidan, så måste man väl ha blivit förolämpad rätt grovt inför en stor publik, som t.ex. på en scen eller i en teve-utsändning.

I det här fallet är sannolikt just förolämpningen av mindre betydelse vid ett kommande åtal, även om hon kallar en "tjänsteman" för n-ordet. Det överskuggas troligen av våldet mot tjänstemannen, som är ett värre brott. Troligen kommer förolämpningarna enbart att användas som försvårande omständighet och bevismaterial om vem som talar sanning, är mer trovärdig och är mer okontrollerat våldsam.

I och med att vakten lagt upp sekvensen med okvädinsord på nätet för alla att se, kan han knappast hävda i en rättegång att han blev så illa berörd av orden att han tog skada av dem tillräckligt för fällande dom för förolämpning.
Citera
2015-09-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Fy fan vad hon gjorde bort sig. Där visade hon sitt rätta jag för världen. En rasist är hon minsann, hatar lågutbildade, gillar och hota folk, våldsbenägen också mm. Det är liksom åsikter som hon bär inom sig, men som alkoholen släppt lös.

Det är det skönaste med denna video.

Hon är garanterat F!, MP, V eller Socialdemokrat men när alkoholen tar över så visar hon vilken idiot hon är.

Tyvärr tror jag inte hon får sparken om hon nu jobbar inom socialtjänsten, jag gissar med att hon kommer undan med en varning.

Men jag hoppas hon får sparken för sådana här människor ska inte jobba som socialsekreterare som har hand om andra människor i samhället.
Citera
2015-09-25, 20:28
Medlem
Det är ju bara vanligt fyllegrejs. Hade lika gärna varit något lärare eller företagarna. Det är ju bara ett löv som susar förbi.
Citera
2015-09-25, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Bara för att en random socionom av tusentals kläcker ur sig sådant på fyllan har det ju inget med verkligheten att göra. Det är ju bara tomma hot från nån som är ganska full. Skulle jag vara vakten så skulle jag sagt gör du det för jag har inga barn ha, ha eller men jag bor ju inte ens i den här kommunen..Hon är ju inte direkt i tjänst. Däremot att hon är våldsam mot honom är mycket allvarligare.

Precis.
Och ord. v. utnyttjar också hennes grumlade omdöme genom att provocera henne........ så genomskinligt vad detta handlar om. Hoppas killen åker på stryk. Ordentligt stryk.
Citera
2015-09-25, 20:29
Medlem
Doc.Kleins avatar
Jag väljer egentligen ingen sida...
Det jag hört om vakten från min kompis är att han oerhört skjutglad, det kan man även se på sociala medier. Många foton då han poserar med pistol, det är ju dock ingenting fel med det.

Sen så läser jag massa om att det är fel att hänga ut henne.
Jag tycker det är helt okej att hänga ut personer som blir filmade när dom, som denna kvinna, arbetar med att hjälpa människor som kan ha det svårt att hjälpa sig själva.

Om han är neger eller inte vet jag faktiskt inte och jag bryr mig inte... Han är ju en neger som snackar flytande svenska och som får stå ut med sån där skit varje dag. Han har ett jobb och han verkar sköta det riktigt bra.
Det är en annan sak med Rinkeby/Tensta-patrasket som från väldigt ung ålder ställer in sig på att leva som yrkeskriminella.
Citera
2015-09-25, 20:31
Medlem
Doc.Kleins avatar
Citat:
Intressant. Så fort man har en dispyt med en annan och orden börjar hagla kan man alltså anmäla personen? Trodde inte svordomar var olagliga.

Svordomar är inte olagliga, dock är det olagligt att sparka en tjänsteman i skrevet och peta denne i ögat.
Citera
2015-09-25, 20:33
Medlem
ragingcows avatar
Blir inte förvånad om hon skulle grina ut i rätten och skylla på att hon har alkoholproblem, hon kanske blir dömd till rehab och på så sätt behålla sitt jobb.
Citera
2015-09-25, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Precis.
Och ord. v. utnyttjar också hennes grumlade omdöme genom att provocera henne........ så genomskinligt vad detta handlar om. Hoppas killen åker på stryk. Ordentligt stryk.

På vilket sätt provocerar ordningsvakten sopkärringen? Han uppträder trevligare än någon ordningsvakt jag någonsin tjafsat med på fyllan, då har jag ändå aldrig sjunkit så lågt att jag försökt kränka någon vilket denna subba så tydligt gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in