2015-09-25, 12:31
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Vad är det för jävla lag vi har i allsvenskan. Enligt Samuel Holmén ska Elfsborg göra "allt vi kan för att inte Blåvitt tar hem det" "Ser hellre att Norrköping vinner".

Nog för att Holmén ser ut som en kinkig liten bäbis, han verkar vara det också. Professionell idrottsman är han då inte. Proffsig inställning man har när man har NKPG kvar att möta.

...och Svensson. "Jag kommer aldrig komma över det här – jag vill aldrig se Jonas igen". "Det största i karriären – han förstörde det".

Det brukar vara supportrarnas sak att önska de andra lagen olycka och vilja sabotera. Inte i Elfsborgs spelartrupp. Där har man inga konkurrenter och lever sitt liv för IFK Göteborg.
Blåvitts spelare/fans har väl inte haft nån särskilt trevlig attityd till "lillebror" från Borås under åren.. 0% respekt trots att Elfsborg ofta varit bättre på alla sätt, bortsett från publiksiffrorna då.. Inte konstigt att boråsarna vill förstöra Blåvitts guldrace..

Jag skiter i vem som vinner guldet, men det är trist om en patetisk domartabbe fäller avgörandet i slutänden.. Hoppas Blåvitt får orättvisa domslut mot sig resten av säsongen, det förtjänar dom
Citera
2015-09-25, 12:39
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Blåvitts spelare/fans har väl inte haft nån särskilt trevlig attityd till "lillebror" från Borås under åren.. 0% respekt trots att Elfsborg ofta varit bättre på alla sätt, bortsett från publiksiffrorna då.. Inte konstigt att boråsarna vill förstöra Blåvitts guldrace..

Jag skiter i vem som vinner guldet, men det är trist om en patetisk domartabbe fäller avgörandet i slutänden.. Hoppas Blåvitt får orättvisa domslut mot sig resten av säsongen, det förtjänar dom
Att supportrar håller på sådär har jag full respekt för. Sådant beteende ser jag som ett sundhetstecken.

Vad gäller domartabbe så håller jag med om att det var det. Jag tycker ändå det blir löjligt att prata om att guldet avgörs av en händelse när det är 5 omgångar kvar.

Hur långt bakåt i tiden kan man inte hålla på så? "Om inte det hände så hade det hänt"... osv, osv.
Citera
2015-09-25, 12:45
Medlem
duros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Att supportrar håller på sådär har jag full respekt för. Sådant beteende ser jag som ett sundhetstecken.

Vad gäller domartabbe så håller jag med om att det var det. Jag tycker ändå det blir löjligt att prata om att guldet avgörs av en händelse när det är 5 omgångar kvar.

Hur långt bakåt i tiden kan man inte hålla på så? "Om inte det hände så hade det hänt"... osv, osv.

Jag tycker inte heller att domartabben (den uteblivna solklara frisparken för IFE) direkt ledde till straffen. Det hände väl en bit in på IFK:s planhalva? Elfsborg hade gott om tid att samla sitt försvar.
Citera
2015-09-25, 12:46
Medlem
Alltid kul när den korpulenta tacosälskaren blir kinkig, rulta iväg till ICA och köp hem lite texmex produkter för fredagsmyset med frun så blir säkert helgen räddad.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-09-25 kl. 12:51.
Citera
2015-09-25, 13:00
Medlem
Kul att Anders "grin Olle" Svensson inte nämner hur dålig Eriksson är när han missade ett solklart rött på en Elfsborgsspelare. Och var det inte frispark till Göteborg innan "denna solklara frispark till Elfsborg"?
Citera
2015-09-25, 13:12
Medlem
MangoChutneys avatar
Visst, Ellos skulle ssannolikt haft frispark före straffsituationen, men nu blev det inte så och straffen är så jäkla solklar den kan bli utbruten ur heleheten. Sånt är livet, ibland gr det med, ibland mot ett lag. Om man nu ska vrida och vända på matchen ur ett domaperspektiv så borde å andra sidan Per Frick fått rött kort för den av reprisbilderna att döma medvetna sparken i ansiktet på Gustav Svensson. Ett Ellos med tio spelare i 60 min hade gett en helt annan matchbild så det missade röda kortet är minst lika matchavgörande som den missade frisparken före straffen.

Hursomhelst är man glad över 1 p så som matchen utvecklades även om det suger att tappa poäng mot ett konfektionsföretag...
Citera
2015-09-25, 13:34
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Jag vet mycket väl vad en filmning är.
Spelaren ifråga blev inte ens nuddad, han hoppade såvitt jag såg över målvakten och la sig pladask ner utan att ha blivit touchad.
Vad är det om inte en filmning?

Hoppade över målvakten? Du såg inte matchen va?
Citera
2015-09-25, 13:42
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jag är AIK din retard. det är en ren lögn att säga att han lägger sig utan att bli nuddad (han blir ju för fan dragen i armen och sedmera dubbelmackad mellan två elfsborgspelare?!), och att han skulle "hoppat över målvakten" måste du fan ha hallucinerat.

http://www.fotbollskanalen.se/video/3204742/mal-salomonssons-straff-ar-bombsaker-fram-till-1-1/

det skulle räckt att helt enkelt ha sagt att IFK inte borde ha fått straffen eftersom elfsborg skulle haft en solklar frispark precis före, du behöver inte gå till extrem överdrift och hävda att sköld filmade, fan det dummaste jag hört.
Alright, då får jag helt enkelt ta tillbaka mitt tidigare påstående samt be om ursäkt för att ha kallat dig djurgårdare.
Och det med frispark missade jag så där kan jag inte yttra mig.
Citera
2015-09-25, 13:43
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hoppade över målvakten? Du såg inte matchen va?
Jo visst såg jag den och nu när jag fick se en återblick undrar jag vart jag fick det ifrån.
Citera
2015-09-25, 13:46
Medlem
simonvps avatar
Håller med det eternussermo säger om att Taco som får många fördelar av domarna egentligen bara ska hålla käft när han själv också gör flera junismisstag i matchen. Samtidigt är det förmodligen den känslan av att fullständigt hata att förlora/prestera dåligt som ändå har gjort Taco till en landslagsmeriterad man, och det är ju imponerande på ett sätt. Tror att minnet är jävligt kort i stridens hetta och att man vräker ur sig en hel del man egentligen inte menar direkt efteråt.

Av samma skäl blev jag jävligt irriterad på Kennedy direkt efter Ellos hemma när han i princip endast skyllde poängtappet på att Sthur Ellegaard inte blev utvisad för sin "hands" utanför straffområdet, när det i själva verket var vårt eget fel att vi inte vann när vi brände så sinnessjuka chanser. Men antar att även det bottnar i en vinnarskalle hos vår älskade kapten, och han har ju kommit långt han också
Citera
2015-09-25, 14:06
Medlem
eternussermos avatar
Classy Svensson, classy!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/elfsborg/article21473262.ab
Om Alvbåge:

Svensson uppskattade inte att målvakten lade sig i diskussionen.

? Jag stod bara och pratade med domaren. Han vill bara stå i centrum och synas och höras. Det är han bättre på än att spela fotboll. Det är hans chans att stå i centrum, någon vidare målvakt är han ju inte, säger Svensson.
Citera
2015-09-25, 14:18
Medlem
gilbert25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Classy Svensson, classy!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/elfsborg/article21473262.ab
Om Alvbåge:

Svensson uppskattade inte att målvakten lade sig i diskussionen.

? Jag stod bara och pratade med domaren. Han vill bara stå i centrum och synas och höras. Det är han bättre på än att spela fotboll. Det är hans chans att stå i centrum, någon vidare målvakt är han ju inte, säger Svensson.

Minst insläppta mål och mest nollor i hela allsvenskan, ja taco har koll han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in