Citat:
Har inte mycket till övers för Aftonbladet. Det är uppenbart att de vinklar många artiklar för att det skall passa deras budskap.
Men Aftonbladet/Inzio har visat en enorm SD-ökning sedan juni. Dessutom ägnar Lena Melin en hel artikel under dagens publicerade opinionsundersökning där allt handlar om SD:s framgångar sedan valet och det faktum att de ökat 65% sedan valet.
Många i det här forumet blir vår sidas Arnstad och Pascalidou i motståndarnas och den någorlunda objektiva väljarskarans ögon. Ju fler av oss invandringskritiska som avviker från hårda fakta och spekulerar i konspiratoriska ordalag, desto lättare att avfärda oss och desto svårare att få över potentiella SD-väljare.
Nu är jag fullständigt övertygad om att opinionsinstituten bara har ett mål, nämligen att pricka så rätt som möjligt. Att vara så duktiga som möjligt på att mäta opinioner är vad som genererar deras intäkter och i slutändan deras överlevnad.
Men om man av någon anledning misstänker den judisk-negroida bildebergsinnuitiska folkfronten för att ligga bakom att SD backar med 0,3% i Inzio så bör man behålla den tanken för sig själv tills man kan bevisa att så är fallet.
Det finns hundratals verkliga lögner och vinklingar som MSM kan beslås med istället. SVT:s uteblivna redovisning av Yougov är ett exempel. Hundratals skärmdumpar av tidigare SVT-publiceringar från Yougov får effekt därför att det blir uppenbart att SVT-chefen antingen inte har koll på vad som tidigare publicerats alternativt mörkar det.
Men Aftonbladet/Inzio har visat en enorm SD-ökning sedan juni. Dessutom ägnar Lena Melin en hel artikel under dagens publicerade opinionsundersökning där allt handlar om SD:s framgångar sedan valet och det faktum att de ökat 65% sedan valet.
Många i det här forumet blir vår sidas Arnstad och Pascalidou i motståndarnas och den någorlunda objektiva väljarskarans ögon. Ju fler av oss invandringskritiska som avviker från hårda fakta och spekulerar i konspiratoriska ordalag, desto lättare att avfärda oss och desto svårare att få över potentiella SD-väljare.
Nu är jag fullständigt övertygad om att opinionsinstituten bara har ett mål, nämligen att pricka så rätt som möjligt. Att vara så duktiga som möjligt på att mäta opinioner är vad som genererar deras intäkter och i slutändan deras överlevnad.
Men om man av någon anledning misstänker den judisk-negroida bildebergsinnuitiska folkfronten för att ligga bakom att SD backar med 0,3% i Inzio så bör man behålla den tanken för sig själv tills man kan bevisa att så är fallet.
Det finns hundratals verkliga lögner och vinklingar som MSM kan beslås med istället. SVT:s uteblivna redovisning av Yougov är ett exempel. Hundratals skärmdumpar av tidigare SVT-publiceringar från Yougov får effekt därför att det blir uppenbart att SVT-chefen antingen inte har koll på vad som tidigare publicerats alternativt mörkar det.
Sifo har ju själva sagt att de inte är intresserade av att mäta sd rätt. Läs bara novus nestor Sjöströms debattartikel om att han bjudit in flera oi för att se över metoderna att mäta sd. Sifo var ointresserade och sa att de tänker behålla samma viktning på sd, trots att deras hyllade metod i media gått käpprätt åt helvete flera val irad. Kan man då påstå att deras mål är att mäta rätt? Nej det kan man inte.