Citat:
Ursprungligen postat av
GoggeGogelius
Säkerligen mer än bara beundra. Snart är RuinSväldt inte ende täbybon med rytmen i blodet...
Men - sorry för att jag går på repeat! - lita på mig: de här kommer vara flyktingar de luxe, de få riktiga akademiker och liknande som väller in. Makteliten skulle inte tolerera något annat i Täby.
Det är ett mottagandeboende, de ska bara bo där i 7-10 dagar innan de slussas vidare till nån förläggning. Jag tvivlar på att det finns så många akademiker i strömmen som nu kommer att det räcker för ett byte av 500 akademiker var 10:e dag på boendet. Nej, det är nog den för invandrarströmmen representativa arabiska/afrikanska mannen i 20-30-årsåldern som kommer till Täby. De som är lovade snygga svenskor av smugglarna. Kan bli spännande för täbys kvinnor, det här.
Med den höga omsättningen av de boende behöver Täby förstås inte bygga skolor o dyl. Å andra sidan kan invandrarna känna att de kan begå brott ganska riskfritt, eftersom de kommer att förflyttas så snabbt till en annan plats. Jag tror antalet villor som får påhälsning kommer att öka. Dags för Täbyborna att ladda med Gevalia, nu är det tajm för oväntade besök.