2015-09-24, 22:58
Medlem
Apropå vilka som har enklat/jobbigast schema. Halmstad ska möta samtliga tre topplag.
Citera
2015-09-24, 23:10
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Apropå vilka som har enklat/jobbigast schema. Halmstad ska möta samtliga tre topplag.
1-4an ska de möta och Hammarby, ganska tufft schema de och Åtvidaberg åker ur det är ju ganska klart. Falkenberg får troligtvis kvala men de möter Örebro om 2 omgångar, och de har Åtvidaberg kvar och så har de Häcken och Djurgården på hemmaplan. Plats 10-14 riskerar att hamna på kvalplatsen och få kvala neråt mot troligtvis Sirius.
Citera
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Konstigt dömd straff i Borås ikväll.

Kan komma att avgöra hela guldstriden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Man har MFF borta också, jobbigt schema när man är desperat behov av poäng.
Citera
2015-09-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Man har MFF borta också, jobbigt schema när man är desperat behov av poäng.

Dom möter oss hemma.
Citera
2015-09-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Dom möter oss hemma.
Givetvis är det så. Rörde ihop det då det är bortamatch för mig som MFFare.
Citera
2015-09-24, 23:21
Medlem
Klantigt, försvarade Eriksson sitt domslut efter matchen? Hörde att han ställt upp på en intervju i alla fall, men vad sa han egentligen?
Citera
2015-09-24, 23:24
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scratch33
Klantigt, försvarade Eriksson sitt domslut efter matchen? Hörde att han ställt upp på en intervju i alla fall, men vad sa han egentligen?
[-Jag kanske eventuellt har gjort en felaktig bedömning, det låter jag vara osagt, säger han.]
Enligt fotbollskanalen sa han så efter matchen.
Han sa också att han där och då inte tyckte det var frispark där han stod i från, straffen var han klar på och det är väl alla överens om att det var straff.
Senast redigerad av Captain.Johansson 2015-09-24 kl. 23:28.
Citera
2015-09-24, 23:32
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
[-Jag kanske eventuellt har gjort en felaktig bedömning, det låter jag vara osagt, säger han.]
Enligt fotbollskanalen sa han så efter matchen.
Han sa också att han där och då inte tyckte det var frispark där han stod i från, straffen var han klar på och det är väl alla överens om att det var straff.
verkar vara en svårbedömd straff. Läst allt ifrån solklar till att holmen tar bollen först. Inget enkelt beslut för Eriksson.

Men rött för Frick? För tacklingen i offensivt straffområde? aldrig
Citera
2015-09-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
verkar vara en svårbedömd straff. Läst allt ifrån solklar till att holmen tar bollen först. Inget enkelt beslut för Eriksson.

Men rött för Frick? För tacklingen i offensivt straffområde? aldrig

Eriksson nämnde ju även att spelaren bakom drog anfallaren i armen vilket han gjorde och att det inte var ett svårt beslut för honom i det ögonblicket.
Citera
2015-09-25, 00:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Jonas Eriksson ska i alla fall ha cred för att han pratar med media efteråt. Inte många som har dom bollarna.

1-1 och tre lag på 54 poäng låter nog mer spännande än vad det är. Har väldigt svårt å se Blåvitt tappa poäng resterande hemmamatcher och då återstår Djurgården på bortaplan som inte lär ha nån större motivation att vinna, sedan matchen mot AIK som kan bli den direkt avgörande om guldet beroende på om vi och Norrköping tar poängen som krävs de tre kommande omgångarna. Klar fördel Blåvitt och som tidigare nämnt ett par gånger tror jag dom blir mästare i slutändan, skulle jag tro även ifall det blev förlust tidigare ikväll.

Tror inte AIK kommer gå rent mot Hammarby och MFF. Tror inte Norrköping går rent tills Elfsborg borta. Blåvitt kan nog däremot spela till sig 11-13 poäng till utan att det skulle anses va så anmärkningsvärt.
Citera
2015-09-25, 00:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jonas Eriksson ska i alla fall ha cred för att han pratar med media efteråt. Inte många som har dom bollarna.

Cred? Han (liksom araben Al-Hakim) hyllas ju utan förbehåll i all svensk media. Mer cred till Johannesson och de andra som får ta skit hela tiden, utan förbehåll från alla håll och kanter.

Eriksson är överskattad. Jag förnimmer en tendens att släppa situationer som inte borde släppas, och det stör spelare något enormt. Att inte ge frispark när det skall ges är en av de sämre egenskaper en domare kan ha. Det skapar grinighet och irritation vilket i sin tur leder till fler aggressiva ingripanden. Frisparken är solklar:

Citat:
I och med de två tappade poängen är Elfsborg helt borta från guldstriden, men även långt efter i kampen om en kvalplats till Europa League.
Även efter att Svensson duschat och bytt om och när han gör en intervju med lokaltidningen Borås Tidning så kokar det hos 39-åringen.
– Jag kommer aldrig komma över det här. Just nu kan jag inte tänka framåt, inte på någon match mer över huvudtaget. Jag är så besviken på honom, det är helt ofattbart. Jag vill aldrig se Jonas igen, säger Svensson till BT.
Men det stoppar inte där.

Elfsborgsstjärnan menar att fjärdedomaren Bojan Pandzic till flera av Svenssons lagkamrater uppgivit att han ropat på Jonas Eriksson genom domarnas kommunikationssystem att det skulle ha varit frispark för Claesson och Elfsborg.
– Nej, det stämmer absolut inte. I den situationen har vi ingen kommunikation alls. Jonas är ganska nära och har en egen uppfattning. Jag säger absolut ingenting. Det får stå för Anders Svensson, säger Pandzic.
Anders Svensson igen:
– Dom håller ihop nu. Han kan inte erkänna att han har ropat till Jonas Eriksson att det är frispark. Det är klart att de skyddar varandra, dom är ett team. Det skulle se riktigt illa ut om han erkände.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/elfsborg/article21471420.ab
Senast redigerad av snillet_1 2015-09-25 kl. 00:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in