Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Vi får se, ahuno

Tack khoni för upplysningen

. Vi assyrier får helt enkelt vänta på bättre tider.
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Det beror helt på om assyrierna i USA lyckas lobba för assyriska intressen.
Hur ser de assyriska lobbyisterna i USA ut i dagsläget? Är de starka?
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Trump har sagt att han inte kommer acceptera lobbyister, vilket jag inte tror på helt och hållet, eftersom Trump är en judelakej han också (han kommer bland annat anlita Carl Icahn som finansminister, och två av hans barn är gifta med judar). Om nu Trump hjälper kurderna att etablera en kurdisk nationalstat, då tror jag att han inte kommer acceptera att kurder fortsätter folkmörda assyrier (och andra kristna) inom Kurdistans gränser. Vi får som sagt se.
Jag håller med, Trump kommer acceptera lobbyister men däremot inte i lika stor utsträckning som de andra president kandidater eftersom Trump har otroligt mycket tillgångar och har bra affärs kontakter. Trump vet helt enkelt hur man gör pengar. Därför förblir han inte lika beroende av lobbyister som t.ex. Bernie Sanders och Jeb Bush.
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Tro inget annat: Trump är en iGnorant man i många frågor (bland annat cannabisfrågan och miljöproblemen). Trump är inte den mest optimala presidentkandidaten man kan tänka sig, men han är i många viktiga och avgörande frågor, hästlängder bättre än alla andra.Annars gillar jag Rand Paul, han är på många punkter faktiskt bättre än Trump, särskilt i cannabisfrågan..
Det är synd att Trump är anti cannabis eftersom legalisering av cannabis medför bara fördelar för samhället. Jag visste faktiskt inte att cannabisfrågan var bättre hos Rand Paul, vilket är ett stort plus. Han är duktig på att tala, väldigt självsäker och har bra punkter som du påpekar.
https://www.youtube.com/watch?v=iGfzoPQACPY.
Trump däremot har en brist på detta. Visst är det bra att Trump är en sådan som vågar tala sanning och vara politiskt inkorrekt och dessutom ha rätt på många punkter, men det är däremot väldigt viktigt att kunna tala på ett fint och smart sätt, t.ex. som idioten Obama. Lite politiskt korrekt måste man vara.