Citat:
Ursprungligen postat av
VickiSixx
Jag förstår ju den direkta stilen som Trump kör med, inte bara på sina rallys utan även i politiska debatter. Han säger ofta samma sak, väldigt förenklat, flera gånger och pratar sällan om policy.
Trump är ju den ende som överhuvudtaget pratar policy. Alla de andra simmar mitt i fiskstimmet av inga-egna-idéer-alls och more of the same same same, i ett etablissemangs-USA där man inte märker någon skillnad på Obama och George W. Bush. Trump formligen sprutar ur sig policy-förlag, som kommer ur ett självständigt intellekt, f.ö. saker jag har pratat om i tio år; han får in fullträff efter fullträff.
Hans direkta stil är mycket effektiv och mycket intelligent. Som t.ex. när han säger att hans föregångare till presidenter har förvandlat Irak till ett
"Harvard of terrorism". Med tre ord har han sammafattat hela budskapet. Alla fattar direkt precis vad han menar; alla kommer dessutom ihåg det.
Winston Churchill sa en gång:
Citat:
If I am to speak ten minutes, I need a week for preparation; if fifteen minutes, three days; if half an hour, two days; if an hour, I am ready now.
Att som Trump koka ner sina väl genomtänkta budskap i ännu kortare koncentrat, visar prov på en enorm briljans och förberedelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
VickiSixx
Vet inte vad du menar med att de förtjänar att lida, men det kommer de verkligen inte att göra.
Å jo, de lider, och de lider redan. Jag har tappat räkningen på alla som redan vittnar om hur de ligger sömnlösa på nätterna. Du lever i
denial.