Citat:
Ursprungligen postat av
Atorayaa
Elias, är verkligen Trump så bra för assyrierna?
Vi får se,
ahuno
Citat:
Ursprungligen postat av
Atorayaa
Jag menar, Trump är ju så jävla anti Iran vilket är ett typiskt Israel sionistiskt beteende. I och med att Trump är pro Israel kommer det bara gynna kurderna eftersom Israel vill ju beväpna Peshmerga och godkänna ockuperade Assyria, "Kurdistan". Vilket även republikanerna vill göra. Det kommer resultera att kurderna ockuperar mer mark från assyrierna.
Att Trump säger att "christians are getting slaughtered and they need help", låter ju bara bra för honom eftersom ungefär 70 % är kristna i U.S.A. Men visst är det ändå bra att han nämner detta till skillnad från idioten Obama som inte sagt jack shit.
Ja, han snackar ju åtminstone rätt, så vi assyrier får väl bara hoppas på att han agerar rättfärdigt och ställer upp för oss, detta är faktiskt USA:s skyldighet, att hjälpa assyrier, eftersom USA startade Irakkriget och har beväpnat precis alla muslimska terrorister och kurder, medan man har ignorerat assyrier. USA har varit en superkatastrof för assyrier. Å andra sidan är den amerikanska regimen faktiskt anti-amerikansk och arbetar så hårt den kan för att försämra livet för alla vita amerikaner också, så det är inget personligt mot oss assyrier.
Citat:
Ursprungligen postat av
Atorayaa
Min fråga: Kommer kurderna i norra Irak (Assyria) bli starkare med Trump som president?
Det beror helt på om assyrierna i USA lyckas lobba för assyriska intressen. Trump har sagt att han inte kommer acceptera lobbyister, vilket jag inte tror på helt och hållet, eftersom Trump är en judelakej han också (han kommer bland annat anlita Carl Icahn som finansminister, och två av hans barn är gifta med judar). Om nu Trump hjälper kurderna att etablera en kurdisk nationalstat, då tror jag att han inte kommer acceptera att kurder fortsätter folkmörda assyrier (och andra kristna) inom Kurdistans gränser. Vi får som sagt se.
Tro inget annat: Trump är en iGnorant man i många frågor (bland annat cannabisfrågan och miljöproblemen). Trump är inte den mest optimala presidentkandidaten man kan tänka sig, men han är i många viktiga och avgörande frågor, hästlängder bättre än alla andra.
Som exempel: medan Trump vill bomba oljefälten i Syrien och Irak, i syfte att försvaga ISIS, sitter Bernie Sanders och säger att Saudiarabien borde ta hand om ISIS...

Saudiarabien är ju för helvete hela anledningen till att ISIS existerar! Så Bernie Sanders är en judeo-satanisk katastrof för assyrier, den saken är solklar.
Annars gillar jag Rand Paul, han är på många punkter faktiskt bättre än Trump, särskilt i cannabisfrågan..