2015-09-23, 11:04
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubes
Var det inte att han också hade bottat och sagt det rakt ut på sin stream? Han hade typ 98 % uptime hela säsongen innan han blev bannad.

Botat har han gjort, men de som blivit drabbade av banvågen just nu är de som abusat hellfire.
Citera
2015-09-23, 12:49
Medlem
Gött med bansen.

En barbvän till mig blev permabannad sen han använt HF-exploiten för att bli top3 solo season. Han var dock "bara" p1100. Snubben fixade direkt nytt account och började lira om från början... det vetifan om en annan hade pallat tbh. Hade nog väntat till season 5 isåfall=)
Citera
2015-09-23, 14:17
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag rollat en ny klass i seasong 4 en WD, men jag tycker WD är klena, kör Cold build, kanske inte bästa, men har vi någon i tråden som spelar WD som är riktigt tung dpsare. Skulle vara kul se vilka ni använder builds
Citera
2015-09-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag rollat en ny klass i seasong 4 en WD, men jag tycker WD är klena, kör Cold build, kanske inte bästa, men har vi någon i tråden som spelar WD som är riktigt tung dpsare. Skulle vara kul se vilka ni använder builds

Kör inte WD dock vet jag att WD är en av de bästa om inte den bästa dps:aren av alla. Anledningen till att de inte används speciellt mkt i höga grupper atm handlar ju bara om lagget. När(om) blizzard fixar detta så kommer vi nog se en ny meta där många barbs får stiga åt sidan till förmån för WD's.
Citera
2015-09-23, 14:32
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

När jag farmar så kör jag chicken build (meeep meeep), så djävla snabb build, du springer snabbt som fan. Känner mig helt gimpad när jag lirar någon annan klass. Den bränner även ner T9-10 tämligen enkelt och soloat 50+

Testar nu en Garg Build, men saknar delar i den och items med rätt rolls.

Annars är det ju CarnJeram som verkar vara maxdmg

Turbochicken: https://www.youtube.com/watch?v=DcLYP24FOB0 (kör inte exakt den, utan en variation med inte riktigt samma skills).

Garg: https://www.youtube.com/watch?v=ZARNJqbMuYY

CarnJeram: https://www.youtube.com/watch?v=8XGRkY3glIg

Ska säga att jag inte haft så kul som jag haft sista dagarna när jag lirat Chickenbuild, för det är så djävla roligt. Vi hade en grupp med 3 chicken wd's och fyfan meep meep meep det går snabbt
Citera
2015-09-23, 15:34
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
När jag farmar så kör jag chicken build (meeep meeep), så djävla snabb build, du springer snabbt som fan. Känner mig helt gimpad när jag lirar någon annan klass. Den bränner även ner T9-10 tämligen enkelt och soloat 50+

Testar nu en Garg Build, men saknar delar i den och items med rätt rolls.

Annars är det ju CarnJeram som verkar vara maxdmg

Turbochicken: https://www.youtube.com/watch?v=DcLYP24FOB0 (kör inte exakt den, utan en variation med inte riktigt samma skills).

Garg: https://www.youtube.com/watch?v=ZARNJqbMuYY

CarnJeram: https://www.youtube.com/watch?v=8XGRkY3glIg

Ska säga att jag inte haft så kul som jag haft sista dagarna när jag lirat Chickenbuild, för det är så djävla roligt. Vi hade en grupp med 3 chicken wd's och fyfan meep meep meep det går snabbt

Tack för tipsen skall ta checka in
Citera
2015-09-23, 15:46
Medlem
Fûrims avatar
Retar mig på mig själv för D3 är ett jävligt roligt spel, som inte är tidskrävande och går att spela i bara 5 min om man vill det. Antar att jag blivit utbränd om man nu kan kalla det det. Får lägga D3 på hyllan ett tag och mysspela Skyrim ett tag tills man får tillbaka D3 glöden.
Är inte det en lustig känsla, man vill spela samtidigt som man verkligen inte vill? Begriper mig inte alls på mig själv ibland.
Citera
2015-09-23, 15:48
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Tack för tipsen skall ta checka in

Testa Turbochicken, du kommer inte kunna spela något annat efter det. Vet du hur långsamt det är att springa med en "vanlig" build efter det?

Den är också bra att farma med eftersom det går så snabbt, bounty på T8 med 2 chicken WD's. Det går undan eftersom du springer rakt igenom mobs i 120km/h och du kan ha 100% uptime på chicken.
Citera
2015-09-23, 17:38
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fûrim
Retar mig på mig själv för D3 är ett jävligt roligt spel, som inte är tidskrävande och går att spela i bara 5 min om man vill det. Antar att jag blivit utbränd om man nu kan kalla det det. Får lägga D3 på hyllan ett tag och mysspela Skyrim ett tag tills man får tillbaka D3 glöden.
Är inte det en lustig känsla, man vill spela samtidigt som man verkligen inte vill? Begriper mig inte alls på mig själv ibland.

Prova kör en ljudbok i bakgrunden medans du spelar! De gör jag via storytel.se, då blir spelande bara skönt tidsfördriv och samtidigt får man gratis ordkunskap

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Testa Turbochicken, du kommer inte kunna spela något annat efter det. Vet du hur långsamt det är att springa med en "vanlig" build efter det?

Den är också bra att farma med eftersom det går så snabbt, bounty på T8 med 2 chicken WD's. Det går undan eftersom du springer rakt igenom mobs i 120km/h och du kan ha 100% uptime på chicken.
Jag provade och man är ju redan fast
Citera
2015-09-23, 21:53
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Hur mycket firedamage får du från holypoint?

15-20% Elemental Buff som finns
Men är ju svårt att få en bra med AS, CC hög Elemental samt Diciplin.
Sen bara rolla i 300 år tills man får 15% MS

Testade Natalya-builden idag för första gången någonsin.
En annan är ju på tok för gammal för den builden, vilket jädra hamrande på knappar hela tiden för att få det att funka
Multitasking är totalt utebliven för en annan.:P
Citera
2015-09-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
p845 tror jag. Fullt ancient set på babben (både waste och IK). Har även en SWK monk. Kommer satsa på p1000++ den här säsongen iaf. Kommer nog inte pusha så mkt solo innan dess. Tycker grupp är mkt roligare för en gångs skull. Kanske för att jag som babbe nu har en plats i gruppspel. Sen tycker jag att solo-buildsen är ganska jävla tråkiga den här säsongen. HOTA ligger långt efter WW och Rend. Rend tycker jag är supercancer att spela, och WW är jag ganska trött på sen förra säsongen.

Vad kör folk för WW-builds? Har testat de högst rankade på diablofans med fullt ancient men fixar inte över 55 Gör helt enkelt för jävla dålig dmg. Ca 7 min på rift-guardian @55...

Leaderbords tycker jag de flesta kör hota-builden? Kör dock inte season denna gången..
Citera
2015-09-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviking
Vad kör folk för WW-builds? Har testat de högst rankade på diablofans med fullt ancient men fixar inte över 55 Gör helt enkelt för jävla dålig dmg. Ca 7 min på rift-guardian @55...

Leaderbords tycker jag de flesta kör hota-builden? Kör dock inte season denna gången..

Vilka gems använder du? 7 min på 55 låter väldigt långt om du använder Stricken. Kolla hero details på leaderboardsen istället för exakta builds. Hota ligger ganska långt ner på solo boardsen, rend och ww är bättre där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in