2015-09-22, 18:33
  #1285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Läste någonstans att avstängningar gäller även CHL när det är två svenska lag som möts, vet dock inte om det stämmer eller om det gäller alla CHL-matcher. Det har ju varit likadant tidigare också, att spelare blivit avstängda i båda systemen när de åkt på avstängningar i SHL, så det här är ju inget nytt.

Färjestad borta i CHL känns rätt så ljumt ändå, nu när SHL har dragit igång. Hade gärna sett att CHL var avklarat i och med att SHL startar.

Jag har för mig att om man läser domarna för avstängningarna som skett i SHL så står det ganska tydligt att avstängningen gäller Allt ishockeyutövande i tävlingssammanhang samt uppvisning. Det bör således inte spela någon roll om det är två svensklag som möts eller inte.
Citera
2015-09-23, 00:40
  #1286
Medlem
Displaceds avatar
Johan Har-hu.

https://www.championshockeyleague.net/video/highlights-farjestad-karlstad-vs-lulea-hockey/2034/
Citera
2015-09-23, 09:30
  #1287
Medlem
Bara 566 åskådare på Djurgårdens hemmamatch mot Växjö?

Någon slags organiserad bojkott eller är det alla Dif-fans som finns?


Om klubben tror på lite publik borde det ju gå att dela ut gratisbiljetter till skolungar om inte annat.
Citera
2015-09-23, 10:54
  #1288
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Bara 566 åskådare på Djurgårdens hemmamatch mot Växjö?

Någon slags organiserad bojkott eller är det alla Dif-fans som finns?


Om klubben tror på lite publik borde det ju gå att dela ut gratisbiljetter till skolungar om inte annat.
Ingen bryr sig om CHL.
Citera
2015-09-23, 11:16
  #1289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Ingen bryr sig om CHL.
Åjo.

65000 såg matchen på TV enligt MMS mätning så varför var bara 556 av dessa på plats?


Att Dif som förening inte delar ut biljetter till skolor när man vet att det inte blir fullsatt är bara jättekonstigt.

Platserna är tomma i alla fall så man hade kunnat göra "gratis" reklam bland barnen.
Citera
2015-09-23, 12:45
  #1290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Åjo.

65000 såg matchen på TV enligt MMS mätning så varför var bara 556 av dessa på plats?


Att Dif som förening inte delar ut biljetter till skolor när man vet att det inte blir fullsatt är bara jättekonstigt.

Platserna är tomma i alla fall så man hade kunnat göra "gratis" reklam bland barnen.

Hemmapremiär i lördags
MFF hemma i söndags
CHL igår
Norrköping borta ikväll
Brynäs hemma på torsdag
Hockey borta på lördag
Helsingborg hemma på måndag

Sju matcher på nio dagar, folk prioriterar.

Tror inte skolbarnens föräldrar är så sugna på att släppa iväg kidsen på en match som slutar 22,30 heller.
Citera
2015-09-23, 12:46
  #1291
Medlem
Damacys avatar
Jag håller helt med om att en sån här match ska man göra allt för att locka marginalsupportrar som kanske inte går på hockey annars, så biljettpriset på 150kr för icke-säsongare tycker jag var dyrt.

Men det spelar väl inte så stor roll i sammanhanget, lycka till att locka barnfamiljer till Hovet när matchen tar slut 22:30 en vardag. Horribelt att ha starttiden 20:00.
Citera
2015-09-23, 17:09
  #1292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Hemmapremiär i lördags
MFF hemma i söndags
CHL igår
Norrköping borta ikväll
Brynäs hemma på torsdag
Hockey borta på lördag
Helsingborg hemma på måndag

Sju matcher på nio dagar, folk prioriterar.

Tror inte skolbarnens föräldrar är så sugna på att släppa iväg kidsen på en match som slutar 22,30 heller.
Men ändå.

566 åskådare.

"Som Hammarby just innan de ramlade ur" som Växjötränaren sa.

Jaja, det var ingen medveten bojkott då i alla fall, som jag förstår det.
Citera
2015-10-02, 19:03
  #1293
Medlem
jarhoiss avatar
http://m.luleahockey.se/articles/69992

Bra initiativ av Luleå! Flertalet har ju redan slutspelsskägg
Citera
2015-10-06, 08:36
  #1294
Medlem
havreees avatar
Gud va oinspirerande det måste vara för Färjestad att behöva åka upp ända till Luleå för att spela en match som i princip är omöjlig att vända, i en turnering som spelarna inte brinner för och som förmodligen kommer att spelas inför halvtomma läktare en tisdag i oktober.

Jag skulle ändå kalla mig själv för en hängiven supporter och jag ser 99% av alla matcher laget spelar under säsongen men inte ens jag tror jag kommer kolla ikväll. Delvis p.g.a den minimala chansen att gå vidare men även för att turneringen känns så trist. Det gör mig absolut ingenting att vi förmodligen åker ur ikväll, nästan så jag hoppas på det faktiskt.
Citera
2015-10-06, 09:05
  #1295
Medlem
OlleVieros avatar
[quote=havreee|54931911]Gud va oinspirerande det måste vara för Färjestad att behöva åka upp ända till Luleå för att spela en match som i princip är omöjlig att vända, i en turnering som spelarna inte brinner för och som förmodligen kommer att spelas inför halvtomma läktare en tisdag i oktober.

Jag skulle ändå kalla mig själv för en hängiven supporter och jag ser 99% av alla matcher laget spelar under säsongen men inte ens jag tror jag kommer kolla ikväll. Delvis p.g.a den minimala chansen att gå vidare men även för att turneringen känns så trist. Det gör mig absolut ingenting att vi förmodligen åker ur ikväll, nästan så jag hoppas på det faktiskt.[/quote]

Själv hoppas ajg på att Skellefteå åker ur den där pajasturneringen så dom kan koncentrera sig på det dom ska. Nämligen spela i SHL.
Citera
2015-10-06, 09:15
  #1296
Medlem
För flera lag blir ju den här turneringen en chans att verkligen vinna något. Se bara på Luleå vars chanser att inom säg 10 år vinna SHL-guld är minimala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in