Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle-Kotte
Vill inte kasta in nån brandfackla men DIF skulle må bra om Tellqvist lade plockhandsken på hyllan. Han är en extremt omodern målvakt och är inte så värst bra längre. Men jag förstår att man bara inte gör sig av med honom hur som helst.
Håller inte riktigt med dig, visst är han omodern, men han stoppar puckarna. Han var dålig igår, men förra säsongen var han guld värd. Det var många gånger han på egen hand höll oss kvar i matcher och räddade många poäng.
Men jag tror att det här blir sista säsongen. Tellan själv petade ju Tommy Söderström successivt vid millenieskiftet, nu kommer historien upprepa sig. Mitt tips är att Mantas är ordinarie innan slutspelet börjar.
Citat:
Ursprungligen postat av
loafmaster
Du förstod visst inte ironin. CHL är en pajasturnering just för att du kan köpa dig in.
Men kan man verkligen köpa sig in fortfarande? Är det inte bara så att de som startade upp det som var European Trophy är de enda som är garanterade platser, och resten måste kvala sig in?
Sen är det väl klart att det kan kännas pajaktigt för svenska lag att möta lag från Storbritannien, men för dom lagen man möter betyder det grymt mycket att få möta bra motstånd. Jag är övertygad om att CHL på sikt hjälper ishockeyns popularitet i Europa och det är bra för ishockey på sikt.