Citat:
Ursprungligen postat av
SuraStina
Jag håller med, har bott där i krokarna. Det är nästa som Hornsgatan när det kommer till avgaser. Inget trevligt alls. Någon som lade märke till den något porriga tavlan ovanför köksbordet?

Jag skulle inte vilja se en stjärtskreva när jag äter frukost på morgonen.
Kungsholmen är lite lustigt på det sättet. Det är rätt få gator som är tungt trafikerade, men då är det å andra sidan för jävligt. Om man undviker Drottningholmsvägen, St Eriksgatan, Fleminggatan, Norr Mälarstrand och Hantverkargatan så slipper man i princip trafik. Det är väldigt lite trafik på övriga gator. Norr Mälarstrand och Hantverkargatan skulle jag kunna tänka mig att bo på ändå, men det är rätt mycket trafik där (särskilt på Norr Mälarstrand) och man får nog räkna med både buller och avgaser. Men en bit upp i huset och balkongen åt andra hållet så funkar det nog bra...
Det är ändå en del hus som har balkonger mot Fleminggatan och St Eriksgatan, det måste vara helt fruktansvärt. Jag bodde ett tag på en hårt trafikerad förortsgata och vi slängde utemöblerna vi hade haft där när vi flyttade, de gick inte att få rena...