Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Jag känner igen det där huset, jag tror att det har varit med i tråden tidigare. Det var nog ganska länge sen dock. Antingen så vill köparen sälja igen, eller så blev det aldrig sålt. Kan tänka mig att ingen ville köpa det förra gången...
Det var mindre än ett år sen som det var ute förra gången. Samma möblering mm så jag utgår från att det förblev osålt. Jag tycker mig minnas att det låg ute för runt 12-13 mille men att det nu sänkts till 10.
Gällande kakelgolven så tror jag ägarna lagt in det på 90-talet för den "toscanska känslan" var superhet då och man skulle ha sånt brunbeigt kakel i hall, badrum, kök mm. Men jag avskyr både stilen och att man lagt det i hela huset.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
4 rum på 180kvm i Sportpalatset vid St Eriksbron. Åtminstone första gången jag har sett en lägenhet ute där, tyvärr inte Bruno Liljefors gamla takvåning, men kul ändå att se lite inifrån huset.
http://www.lansfast.se/hitta/bostadsratt/stockholm/stockholm/stockholm/sankt-eriksgatan-58b-5-tr/4dq3dkrb5lgps3b4/
Citat:
Ursprungligen postat av
Oddball
Har en bekant som bor i ett hus bredvid med balkong mot S:t Eriksgatan och dra mig baklänges vad det är mycket avgaser och smuts på balkongen! De måste torka av den dagligen med våta trasor för att kunna använda den. Det är jättefint där i övrigt men den detaljen var lite äcklig faktiskt.
Jag håller med, har bott där i krokarna. Det är nästa som Hornsgatan när det kommer till avgaser. Inget trevligt alls. Någon som lade märke till den något porriga tavlan ovanför köksbordet?

Jag skulle inte vilja se en stjärtskreva när jag äter frukost på morgonen.
Citat:
Ursprungligen postat av
CarolynHax
Är det en bra idé att sälja en lägenhet utan kök? Det gamla köket är alltså utrivet och köparen får bekosta ett nytt. Det verkar inte som om det finns ett köksgolv ens. Jag är tveksam... Tycker det hade varit mycket mer inbjudande med ett vanligt IKEA-kök eller nåt.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-kungsholmen-fredhall-stockholms-kommun-frodingsvagen-6,-1-2tr-8118296
Eller vill alla ha "chansen att utforma sitt eget kök"?
Min gissning är att man nyligen stamrenoverat och då passade säljaren på att hiva ut det gamla omoderna köket, förmodligen i ett försök att eventuellt kunna sälja lägenheten som en 3:a. Skulle jag köpt den så hade jag passat på att sätta in ett sånt där "allt-i-ett kök-i-ett-skåp" (glömt vad det heter men var poppis i fritidsstugor och gästhus på 70-80-talen) i vardagsrummet, antingen där den inbyggda garderoben står eller där furuskåpet står. Då hade jag kunnat göra det gamla köket till ett sovrum/arbetsrum. Jag föredrar fler rum framför stort kök, jag lagar ändå aldrig några storslagna måltider hemma.