2015-09-23, 00:28
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eller så fick hon syn på SUV:en innan hon vek runt sista hörnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det kan hon ju ha gjort. Utan att hennes kollegor såg det. Men nyckeln i mopeden med påsen bredvid antyder att hon gått dit innan hon gick till andra sidan vägen. Mopeden kan ha stått så att hon såg vägen och att hon syntes därifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
Men det är inte omöjligt att hon på väg mot moppen hör någon ropa från vägen, vänder om, pratar en stund och går eller springer därefter till mopeden, sätter i nyckeln och blir överraskad av att den hon pratat med följt efter henne. Hon springer runt huset och över vägen mot mjölkrummet...
Inte ett dugg omöjligt.
2015-09-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Knappast vetat, snarare trott. Glöm inte att lillebror fortfarande är misstänkt, det talar i någon mån för att polisen inte är helt säker på vem som är mördaren, det är min bedömning.

"Allt pekar mer mot den misstänkte" och "ju mer vi jobbar ju närmre kommer vi den huvudmisstänkte" men nja, det är nog lillebror som är mördaren? Låter inte troligt..
2015-09-23, 00:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
"Allt pekar mer mot den misstänkte" och "ju mer vi jobbar ju närmre kommer vi den huvudmisstänkte" men nja, det är nog lillebror som är mördaren? Låter inte troligt..

Jag säger inte nog mördaren, dock är det knappast uteslutet. Jag håller med dig, jag tror också att NB har med saken att göra, men vem som dödade är inte hugget i sten just nu, i så fall vore åtalet redan ett faktum tror jag.
2015-09-23, 01:02
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Vad ni spekulerar. Den som gjort, är häktad kan vara så att dom är 2 bröder och vill köra en klassiker, den ena är egentligen skyldig den andra tar åt sig misstankar föra att i senare skede få åklagaren osäker på vem av dessa 2 gjorde det.
Svårt bevisläge då dessa MGM bor ihop, misstänkte personligen starkt den yngre av dessa två, men nu då det hittats spår av den som är 35 på hennes kläder enligt media, så kan det vara så att han hjälpte till att fixa undan spår. Tydligen samt enligt media var det den yngre som varit mer tystlåten i början. Man ska inte krångla till det, svaret är enkelt här.
En fylla samt, svårt att acceptera en diss, så skiter det sig på fyllan. Yngre muppen tar ihjäl henne på fyllan, den äldre inser konsekvenser samt gör sitt bästa, får sina misstankar riktade mot han samt sedan blånekar. Hur ska polisen i detta fall bevisa vem som gjort vad, om personen som gjort detta slår ihjäl henne med nåt rör eller annat skit. Sedan så, fixar dom undan kläder och sprider ut.
Det är det bästa dom kan göra för att komma undan.

Håller med dig fullständigt, det är precis det jag tror.
Senast redigerad av MissJaneMarple 2015-09-23 kl. 01:09.
2015-09-23, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Tycker absolut du har en del poänger, visst kan han varit dum nog att försöka sätta eld på boden, stress är en effektiv "fördumare". Men hur går det ihop med att de åkte och köpte pizza kort efter försvinnandet? Det är ju snarast iskallt. Och att delta på arbetsmötet i ladan, och studera LHs handske, tyder inte på att han är skärrad och har svårt med kontrollen. Samma gäller att han inte (?) erkänt, om han nu ertappats med bensindunk i handen. Jag undrar fortfarande varför de tre inte satte sig i sin bil, som för att handla, och stack i väg. Det vore klart lättare att gömma sig någon annanstans än på Blomberg.

Det jag tänker är att hans "skärpa" avtar i takt med att snaran dras åt. Mordet och det som föranledde det, gav nog en GM "påtänd" av adrenalin och självbevarelsedrift, här gällde det att så snabbt som möjligt fixa undan kroppen från mordplatsen, bara "tillsvidare", för att sen återgå till sina normala kvällssysslor med familjen, så ingen skulle fatta misstankar (om/hur brodern och frun har någon vetskap/är inblandade låter jag vara osagt). Han agerar iskallt för situationen får honom till det, är hans överlevnadsinstinkt, tänker ej framåt, utan försöker rädda situationen tillfälligt. Tror hjärnan kan "lura" oss att klara det mesta vid katastrof, åtminstone ett tag, just då. Man gör det man måste. Den känslan har han fortfarande kvar lite under måndagen och han känner att han måste ha lite kontroll, ha lite vetskap om vad som händer, för att sen kunna fullfölja sin plan. Han klarar av att agera iskallt så länge som han känner han har någon slags kontroll över händelseförloppet. När sen verkligheten börjar komma ikapp, drastiskt, försvinner hans kontroll och han blir plötsligt utlämnad åt sitt öde, man börjar närma sig hans temporära gömställe för kroppen och alla hans utvägar tycks försvinna. Logik och förmåga att agera iskallt har då försvunnit och övergått i ren panik. Att han fortfarande nekar behöver ju inte bara tyda på att han är speciellt iskall. Han kan ju "blockerat" händelsen i hjärnan, förnekar för sig själv, vill ej kännas vid det hemska. Kan också vara så att han nekar in i det sista, i hopp om att det ska finnas en utväg, i hopp om att advokaten ska hjälpa honom, i hopp om att bevisen inte riktigt ska räcka för fällande dom och då vill han inte ha erkänt för då försvinner den chansen. Eller, så är allt precis tvärtom hehe
Senast redigerad av blackmolly123 2015-09-23 kl. 01:42.
2015-09-23, 01:19
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tror du det? Vi får hoppas det men personligen tror jag inte att han har gjort det. Hoppas att jag har fel.
Precis, Jag tror att de vill med Litauenförhören ett erkännande från den yngre för ett sista försök. Åklagaren och utredarna förmodligen antar hur det gick till men har bara teknisk bevis mot NB.
Senast redigerad av MissJaneMarple 2015-09-23 kl. 01:28.
2015-09-23, 01:27
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Knappast vetat, snarare trott. Glöm inte att lillebror fortfarande är misstänkt, det talar i någon mån för att polisen inte är helt säker på vem som är mördaren, det är min bedömning.
Håller med dig
2015-09-23, 01:39
Medlem
Kellywomans avatar
Men snälla söta människor.
Ni som nu sitter här dag ut och dag in och på fullt allvar tror att NB inte är skyldig.....
Borde det inte isåfall innebär att NB släpps imorgon?
Hur kan ni svälja att NB blir omhäktad gång på gång utan överhängande bevis att ni fortsätter tjata om hur någon annan är skyldig?
Eller ni menar att han släpps imorgon?
För inte kan ni på fullt allvar tror att det finns tvivel och åklagaren begär endast två veckors tillägg bland annat för att IR skall få lite tid att lusläsa.

Bevis är överhängande, både vittne, teknisk bevisning samt NB's utsago.

Undrar vad som hände när FUP kommer........ni kommer väl fortsätta blunda

Nej det som är mest intressant med utredningen är om brodern och frugan kommer åtalas
Senast redigerad av Kellywoman 2015-09-23 kl. 01:40. Anledning: glömd bokstad
2015-09-23, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Det jag tänker är att hans "skärpa" avtar i takt med att snaran dras åt. Mordet och det som föranledde det, gav nog en GM "påtänd" av adrenalin och självbevarelsedrift, här gällde det att så snabbt som möjligt fixa undan kroppen från mordplatsen, bara "tillsvidare", för att sen återgå till sina normala kvällssysslor med familjen, så ingen skulle fatta misstankar (om/hur brodern och frun har någon vetskap/är inblandade låter jag vara osagt). Han agerar iskallt för situationen får honom till det, är hans överlevnadsinstinkt, tänker ej framåt, utan försöker rädda situationen tillfälligt. Tror hjärnan kan "lura" oss att klara det mesta vid katastrof, åtminstone ett tag, just då. Man gör det man måste. Den känslan har han fortfarande kvar lite under måndagen och han känner att han måste ha lite kontroll, ha lite vetskap om vad som händer, för att sen kunna fullfölja sin plan. Han klarar av att agera iskallt så länge som han känner han har någon slags kontroll över händelseförloppet. När sen verkligheten börjar komma ikapp, drastiskt, försvinner hans kontroll och han blir plötsligt utlämnad åt sitt öde, man börjar närma sig hans temporära gömställe för kroppen och alla hans utvägar tycks försvinna. Logik och förmåga att agera iskallt har då försvunnit och övergått i ren panik. Att han fortfarande nekar behöver ju inte bara tyda på att han är speciellt iskall. Han kan ju "blockerat" händelsen i hjärnan, förnekar för sig själv, vill ej kännas vid det hemska. Kan också vara så att han nekar in i det sista, i hopp om att det ska finnas en utväg, i hopp om att advokaten ska hjälpa honom, i hopp om att bevisen inte riktigt ska räcka för fällande dom och då vill han inte ha erkänt för då försvinner den chansen. Eller, så är allt precis tvärtom hehe :-)

Det låter faktiskt ganska troligt, du har en klar poäng!
2015-09-23, 01:50
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ni som nu sitter här dag ut och dag in och på fullt allvar tror att NB inte är skyldig.....
Hur kan ni svälja att NB blir omhäktad gång på gång utan överhängande bevis att ni fortsätter tjata om hur någon annan är skyldig?
För inte kan ni på fullt allvar tror att det finns tvivel och åklagaren begär endast två veckors tillägg bland annat för att IR skall få lite tid att lusläsa.

Nej det som är mest intressant med utredningen är om brodern och frugan kommer åtalas
Det finns tillräckligt DNA bevis mot NB, han är ju inblandad men tror knappt att det är tillräckligt för att fälla honom för gärningen.
2015-09-23, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman

Kan instämma i ditt inlägg. Tror dock att om MGM fälls så kommer denna tråd att leva vidare, med ny energi. Tokiga alternativteorier där trådens rättshaverister och besserwissrar kommer att fortsätta ifrågasätta verkliga fakta och hävda att hela rättssystemet är korrumperat, DNA-bevis är planterade, åklagaren har "sladdrat" för mycket och påverkat alla inblandade så ingen kan tänka själv, att MGM fått ta skulden mot betalning..O.S.V, O.S.V..
2015-09-23, 02:04
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissJaneMarple
Det finns tillräckligt DNA bevis mot NB, han är ju inblandad men tror knappt att det är tillräckligt för att fälla honom för gärningen.

så du menar att teknisk bevisning, vittnesuppgifter samt NB's egen utsago ändå inte kommer fälla honom?
Du vet ju inte ens hur mycket teknisk bevisning det finns?

Det är roligt att se att vi ser det så olika. Jag tror att det är så överhängande bevisning att det finns inga tvivel överhuvudtaget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in