Citat:
Efter att ha läst tidningar och en del poster idag (fick inte tid till alla nu) så är magkänslan just nu att NB släpps den 7:e. Han bryr sig tydligen heller inte om att överklaga omhäktningen som han tidigare gjort. Det blir alltså ingen FUP i så fall och det vore ju snopet och jag hoppas jag har fel.
Kan det sista fyndet MP gjorde på Mantorp vara hjälmen? I så fall är det ju ännu mer korkat av MGM, varför inte åka dit senare och göra sig av med den delen åtminstone om han nu inte vågade hantera kroppen.
Platsen för försvinnandet, mopeden med nyckel i, handsken i ladan, mjölkrummet, utspridda tillhörigheter hela vägen till Mantorp förbi MGMs hem, fyndplatsen, avsaknad av motiv. Allt är så underligt, klumpigt och korkat att det är svårt att greppa och detsamma måste ju polisen tycka kan man tro.
Jag tror fortfarande att det hela var oplanerat. Alla korkade delar i historien ser ut att vara stundens infall om NB är GM och då i berusat (och galet) tillstånd. Avsaknad av allt konsekvenstänkande och logik kan det tyckas. Hade han fått panik så vore det troligast att han bara lämnat kroppen där mordet skett och gått och lagt sig för kvällen istället för att bli sugen på pizza. Han tyckte nog då att han handlade smart där i sitt berusade tillstånd. Fast han dök ju upp där till synes oberörd på måndagen med sin bror och AJ (även i affären dagen före), det är svårt att få ihop det här, minnesförlust om full, korkad psykopat om nykter?
Skulle det vara planerat så faller NB bort åtminstone för mig (om han nu inte tog fel tjej). Han har för lite tid att tråna efter Lisa och det är inte ens säkert att han överhuvudtaget träffat eller sett den stackars tösen. Då går en jäkligt otäck människa lös som dels lustmördar och dessutom försöker sätta dit andra för det (bröderna eller AJ), då baserat på att alla spår leder till dom.
Alternativet är en kidnappning som gått snett och där målet inte var LH utan caféägarens dotter. Den familjen verkar ha lite pengar då hon verkar äga flera cafféer. Då känner kidnapparna också till Blomberg eftersom dom väljer boden i Mantorp för slutstation. Dom skickar ingen lösen där dom kräver tystnad och att polisen hålls utanför då dom upptäcker att det är fel tjej. Detta kan ju vara de litauiska bröderna även om jag tycker risken är hög för några hundra tusen eller vad dom skulle ha kunnat kräva, dom hade det ju som synes ett gott och ordnat liv.
Sen finns det väl mer att skriva men det räcker så ... hoppas det blir ett FUP snart så man kan fylla i mer och utesluta mycket annat.
Kan det sista fyndet MP gjorde på Mantorp vara hjälmen? I så fall är det ju ännu mer korkat av MGM, varför inte åka dit senare och göra sig av med den delen åtminstone om han nu inte vågade hantera kroppen.
Platsen för försvinnandet, mopeden med nyckel i, handsken i ladan, mjölkrummet, utspridda tillhörigheter hela vägen till Mantorp förbi MGMs hem, fyndplatsen, avsaknad av motiv. Allt är så underligt, klumpigt och korkat att det är svårt att greppa och detsamma måste ju polisen tycka kan man tro.
Jag tror fortfarande att det hela var oplanerat. Alla korkade delar i historien ser ut att vara stundens infall om NB är GM och då i berusat (och galet) tillstånd. Avsaknad av allt konsekvenstänkande och logik kan det tyckas. Hade han fått panik så vore det troligast att han bara lämnat kroppen där mordet skett och gått och lagt sig för kvällen istället för att bli sugen på pizza. Han tyckte nog då att han handlade smart där i sitt berusade tillstånd. Fast han dök ju upp där till synes oberörd på måndagen med sin bror och AJ (även i affären dagen före), det är svårt att få ihop det här, minnesförlust om full, korkad psykopat om nykter?
Skulle det vara planerat så faller NB bort åtminstone för mig (om han nu inte tog fel tjej). Han har för lite tid att tråna efter Lisa och det är inte ens säkert att han överhuvudtaget träffat eller sett den stackars tösen. Då går en jäkligt otäck människa lös som dels lustmördar och dessutom försöker sätta dit andra för det (bröderna eller AJ), då baserat på att alla spår leder till dom.
Alternativet är en kidnappning som gått snett och där målet inte var LH utan caféägarens dotter. Den familjen verkar ha lite pengar då hon verkar äga flera cafféer. Då känner kidnapparna också till Blomberg eftersom dom väljer boden i Mantorp för slutstation. Dom skickar ingen lösen där dom kräver tystnad och att polisen hålls utanför då dom upptäcker att det är fel tjej. Detta kan ju vara de litauiska bröderna även om jag tycker risken är hög för några hundra tusen eller vad dom skulle ha kunnat kräva, dom hade det ju som synes ett gott och ordnat liv.
Sen finns det väl mer att skriva men det räcker så ... hoppas det blir ett FUP snart så man kan fylla i mer och utesluta mycket annat.
Flummigt case, men allt pekar åt dessa byggarbetare. Som har för mycket på spel om dom erkände. Kallt sinne samt tankar på sina egna liv. Om det skulle vara någon annan, så är det någon som bor där eller någon som känner till allt, inte sannolikt för att det skulle vara någon i nära anknytning till ägaren av marken och allt där som har insyn i sånt fall.