2015-09-22, 23:27
  #71029
Medlem
niceanddices avatar
[quote=Skaraborg2|54793688]
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Även här har det blivit fel i citeringen. Jag har inte skrivit det inlägg du citerar.

Vad ni spekulerar. Den som gjort, är häktad kan vara så att dom är 2 bröder och vill köra en klassiker, den ena är egentligen skyldig den andra tar åt sig misstankar föra att i senare skede få åklagaren osäker på vem av dessa 2 gjorde det.
Svårt bevisläge då dessa MGM bor ihop, misstänkte personligen starkt den yngre av dessa två, men nu då det hittats spår av den som är 35 på hennes kläder enligt media, så kan det vara så att han hjälpte till att fixa undan spår. Tydligen samt enligt media var det den yngre som varit mer tystlåten i början. Man ska inte krångla till det, svaret är enkelt här.
En fylla samt, svårt att acceptera en diss, så skiter det sig på fyllan. Yngre muppen tar ihjäl henne på fyllan, den äldre inser konsekvenser samt gör sitt bästa, får sina misstankar riktade mot han samt sedan blånekar. Hur ska polisen i detta fall bevisa vem som gjort vad, om personen som gjort detta slår ihjäl henne med nåt rör eller annat skit. Sedan så, fixar dom undan kläder och sprider ut.
Det är det bästa dom kan göra för att komma undan.
2015-09-22, 23:29
  #71030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Här har det åter blivit fel i citeringen. Jag har inte skrivit det inlägg du citerar.

Haha, ursäkta, men bra att du påpekar detta. Hänt mig själv ett par gånger att det blivit så fast jag citerat "rätt", undrar varför det blir så...?
2015-09-22, 23:34
  #71031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
https://m.facebook.com/profile.php?id=138910449570492
Kolla på bilderna. Ser ut att vara ett fantastiskt ställe. Och de måste nog börja tidigt för att hinna göra alla dessa godsaker. Ser otroligt gott ut. Synd att man inte kände till detta ställe innan - nu skulle jag bara känna mig nyfiken om jag besökte detta fina café.

(Detta är ingen reklam även om man kan tro det.)

Reklam får det vara till ett fint café där Lisa arbetat och nyfikenhet av platsen hon arbetade på är inte fel.
2015-09-22, 23:36
  #71032
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceanddice

Vad ni spekulerar. Den som gjort, är häktad kan vara så att dom är 2 bröder och vill köra en klassiker, den ena är egentligen skyldig den andra tar åt sig misstankar föra att i senare skede få åklagaren osäker på vem av dessa 2 gjorde det.
Svårt bevisläge då dessa MGM bor ihop, misstänkte personligen starkt den yngre av dessa två, men nu då det hittats spår av den som är 35 på hennes kläder enligt media, så kan det vara så att han hjälpte till att fixa undan spår. Tydligen samt enligt media var det den yngre som varit mer tystlåten i början. Man ska inte krångla till det, svaret är enkelt här.
En fylla samt, svårt att acceptera en diss, så skiter det sig på fyllan. Yngre muppen tar ihjäl henne på fyllan, den äldre inser konsekvenser samt gör sitt bästa, får sina misstankar riktade mot han samt sedan blånekar. Hur ska polisen i detta fall bevisa vem som gjort vad, om personen som gjort detta slår ihjäl henne med nåt rör eller annat skit. Sedan så, fixar dom undan kläder och sprider ut.
Det är det bästa dom kan göra för att komma undan.

Jag håller med dig i resonemanget, rimligt.

Den yngre brodern hade inte sin fru här i Sverige, uppdämt behov, ingen fru som har koll på honom, passar bättre in som gärningsperson tycker jag. Beskyddande uppfinnande storebror med fru.

Har det framgått om lillebror har ett kriminellt förflutet eller är han lika ren som den äldre, snattat lördagsgodis eller liknande?
__________________
Senast redigerad av OY 2015-09-22 kl. 23:40.
2015-09-22, 23:39
  #71033
Medlem
Skaraborg2s avatar
Felet korrigerat. Mitt inlägg borttaget.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-22 kl. 23:53.
2015-09-22, 23:42
  #71034
Moderator
blomvattnares avatar
Förhandsgranska innan ni postar om ni har citerat någon. Då ser ni om det har blivit snett med citeringen. Fel vid citeringar beror på att man har råkat radera någon "klammer" eller så.

Klammer: ] eller [

/Mod
2015-09-22, 23:43
  #71035
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceanddice
Vad ni spekulerar. Den som gjort, är häktad kan vara så att dom är 2 bröder och vill köra en klassiker, den ena är egentligen skyldig den andra tar åt sig misstankar föra att i senare skede få åklagaren osäker på vem av dessa 2 gjorde det.
Svårt bevisläge då dessa MGM bor ihop, misstänkte personligen starkt den yngre av dessa två, men nu då det hittats spår av den som är 35 på hennes kläder enligt media, så kan det vara så att han hjälpte till att fixa undan spår. Tydligen samt enligt media var det den yngre som varit mer tystlåten i början. Man ska inte krångla till det, svaret är enkelt här.
En fylla samt, svårt att acceptera en diss, så skiter det sig på fyllan. Yngre muppen tar ihjäl henne på fyllan, den äldre inser konsekvenser samt gör sitt bästa, får sina misstankar riktade mot han samt sedan blånekar. Hur ska polisen i detta fall bevisa vem som gjort vad, om personen som gjort detta slår ihjäl henne med nåt rör eller annat skit. Sedan så, fixar dom undan kläder och sprider ut.
Det är det bästa dom kan göra för att komma undan.
Tror som du att de är mer förslagna än man kanske kan tro.

Kan mycket väl vara en som vi alla väl har stött på många gånger, en "charmör", seende sig själv som oemotståndlig. När man som kvinna avvisar å det bestämdaste händer det sig inte sällan att "charmören" blir riktigt äcklig och otrevlig.
2015-09-23, 00:01
  #71036
Medlem
Shrinks avatar
Jag är väl mest intresserad av motiv och vilka figurer NB och de 2 andra är. Det är ju bekant att de har verkat i det tysta. Ingen känner dem verkar det som och deras aktivitet på Facebook har varit sparsam. Möjligtvis kan det vara så att deras umgänge bara varit med landsmän och ingen kan delge något på svenska just här. Alternativt är att de levt isolerade bara de tre. Det förefaller ju i sådana fall ganska tråkigt och outhärdligt i det långa loppet.

Jag har svårt att tro att i vart fall att inte NB dricker ansenliga mängder sprit. Han är 35 år, bott i pubkulturens mecka, lever ev ganska isolerad på landsbygden i många år.

Problemet när det gäller droger och alkohol är att det är få som kan avgöra om en person nyttjar dessa kemikalier i högre omfattning. Inte en 80 årig äldre man i alla fall. Inget behöver märkas. Har själv träffat klienter som gått berusade på jobbet i 10 år utan att någon märkt detta. Bröderna har i huvudsak jobbat utan arbetsledare. AJ har väl bara vid enstaka tillfällen träffat dem för att ge instruktioner.

Patologiskt rus är inte alldeles ovanligt. Svår aggression och tappad impulskontroll hade både Engla mördaren och Hagamannen i komb med alkohol. Fler med dem.

Jag hoppas verkligen att polisen testar beträffande alkohol och andra droger.

Jag förstår inte varför motivet skulle vara så jäkla svårt som kommissarien säger. Om det finns spår av sperma är det väl alldeles uppenbart. Det verkar ju dock inte som de har hittat något av den sorten.
Återstår ju att han är lustmördare, gravt psykiskt störd eller bara jävligt ond. Har han gått omkring och laddat med uppdämd aggression i många år för att plötsligt spränga alla psykologiska murar som Ida mördaren. Han verkar ju inte vara psykotisk i alla fall.
Han bör nog genomgå en fullständigt rättpsykiatrisk undersökning i vart fall.

Överlämnar nycklar och bilfärder till er kära Flashbackare. För min del är case closed som de stora grabbarna säger när det gäller NB. Annat är det med brodern och frugan.
__________________
Senast redigerad av Shrink 2015-09-23 kl. 00:35.
2015-09-23, 00:14
  #71037
Medlem
Gusselbys avatar
När jag ändå är på gång och känner mig riktigt arg så kan jag väl köra hela vägen ut och säga vad jag både tänkte och uttalade tidigare ikväll.
Sedan denna sorgliga historias början har jag tänkt dessa misstänkta tillhöra någon av de förbannade ligor som härjar runt om. De är tjuvar och banditer. Och så mördar de dessutom en av våra unga också. För att de saknar samvete. Just för dagen är jag säker på detta.

Om jag har åt helsike fel så kommer jag inte att be om ursäkt. Rövare och banditer som kommer hit i ligor och härjar och förstör.
2015-09-23, 00:14
  #71038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men vi vet ju inte ens om hon varit i ladan. Hennes handske påträffades där och avspärrningarna talar för det. Frågan är hur hon i så fall kom dit. Visst, hon kan ha blivit tvingad dit med alla risker det innebär för GM. En hemlig extranyckel är dock en trovärdig hypotes för att få henne dit frivilligt.

En "hemlig nyckel" är en väldigt långsökt förklaring.
Sagt det innan, säger det igen:
Varför sätta nyckeln i moppen och sen gå över vägen för att lämna en nyckel?

LH hade f.ö nyligen börjat jobba på stället, så det är väldigt otroligt att hon skulle ha hand om en "hemlig nyckel"!
Om hon stängt själv, så kan jag köpa teorin, men då hon lämnade stället med två andra som var typ fast anställda på stället så betvivlar jag hårt att Lisa var den som tog hand om nyckeln!
2015-09-23, 00:19
  #71039
Medlem
valleros avatar
[quote=niceanddice|54793787]
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Vad ni spekulerar. Den som gjort, är häktad kan vara så att dom är 2 bröder och vill köra en klassiker, den ena är egentligen skyldig den andra tar åt sig misstankar föra att i senare skede få åklagaren osäker på vem av dessa 2 gjorde det.
Svårt bevisläge då dessa MGM bor ihop, misstänkte personligen starkt den yngre av dessa två, men nu då det hittats spår av den som är 35 på hennes kläder enligt media, så kan det vara så att han hjälpte till att fixa undan spår. Tydligen samt enligt media var det den yngre som varit mer tystlåten i början. Man ska inte krångla till det, svaret är enkelt här.
En fylla samt, svårt att acceptera en diss, så skiter det sig på fyllan. Yngre muppen tar ihjäl henne på fyllan, den äldre inser konsekvenser samt gör sitt bästa, får sina misstankar riktade mot han samt sedan blånekar. Hur ska polisen i detta fall bevisa vem som gjort vad, om personen som gjort detta slår ihjäl henne med nåt rör eller annat skit. Sedan så, fixar dom undan kläder och sprider ut.
Det är det bästa dom kan göra för att komma undan.
"Vad ni spekulerar"! Och vad gör du? Den yngre brorsan släpptes innan ens DNA spåren analyserats. Det finns således en hel del som pekar mot NB, innan den tekniska bevisningen kommit in. Allt tyder på att polisen vetat hela tiden vem som är skyldig...
2015-09-23, 00:22
  #71040
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
"Vad ni spekulerar"! Och vad gör du? Den yngre brorsan släpptes innan ens DNA spåren analyserats. Det finns således en hel del som pekar mot NB, innan den tekniska bevisningen kommit in. Allt tyder på att polisen vetat hela tiden vem som är skyldig...

Knappast vetat, snarare trott. Glöm inte att lillebror fortfarande är misstänkt, det talar i någon mån för att polisen inte är helt säker på vem som är mördaren, det är min bedömning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in