Citat:
Ursprungligen postat av
Snowsmile
Är det verkligen vederlagt att båda åkte och att det var kort därefter och samma dag?
Känns som Ingo22 är rätt ute, kanske har lite inside info?
Tror dock inte på nyckelteorin, snarare att hon gått dit av annan anledning, kattunge tex.
Svar till Snowsmile
Själv misstänker jag följande: Nyckel och Ladan.
När LH slutade så låste hon cafet, därefter går LH till mopeden och sätter i nycklar och hänger någon påse på styret på moppen.
Sen om det var någon bil som hon kanske talade med den omtalade bilen SUV som tydligen sågs där.
Därefter kan LH gått för att gömma nyckel innan hon skulle åka hem.
Därefter gå LH till ladan mittemot cafet för stt gömma nyckeln som dom brukar göra.
Cafe ägarinnan har bekräfftad att dom brukar gömma nyckeln där.
Men hon råkade troligen ut för gärningsmannen i ladan då hon skulle gömma nyckeln.
Där inne är då GM, som gör närmanden mot LH, som hon försöker avfärda och tumult uppstår där LH försöker ropa på hjälp och där tappar hon hansken.
GM sätter troligen handen över munnen på LH för att få tyst på henne, och där spårar allt ur och hon avlider.
Han tar Lisa till mjölkboden på hörnet. Vad han gör där kan man bara fantisera om.
GM lastar in LH i bilen och kör snabbt mot Martorp Gård, och på vägen dit slänger han ut mobilfodral och andra mobildelar ex;batteri.
Gärningsmannen hade troligen sin bil på baksidan av ladan, där han lastade in LH och for iväg snabbt till Martorp gård. och gömde kroppen i den omtalade boden. Sedan fick han inte tid att göra sig av med kroppen.
Det är vittnen som har sett de misstänkta köra i hög fart mot Martorps Gård vid lämplig tid.
Ang den bod som LH hittades i skall vara en liten bod på baksidan av byggnad Martorp. Foton har visats i media
GM känner väl till alla byggnader och vet att han kan gömma henne i boden där LH hittades.
Därefter uppstår aktivitet av polis och många ur missingpeople som hindrar GM att göra sig av med LH´s kropp.
Jag har läst många inlägg, men alla tycks ha missat att Nyckel till Cafet brukade gömmas i ladan mitt emot cafet.
Det är min teori.
Det är också den enklaste förklaringen till hela förloppet.
Ang den bod som LH hittades i skall vara en liten bod på baksidan av byggnader. Foton har visats i media och den har fraktats bort av polisen.
Det som starkast pekar på boden som fyndplats , är det som Poliskvinnan skrev på deras hemsida , och som senare togs bort .
Hon beskriver en gråtande Polis och en tagen Tekniker utanför BODEN där Lisa hittades .
Det var där gasmaskerna togs på....
Hur många personer känner till den lilla boden bakom Martorp där Lisa hittades. ???
Det är inte många.
Och hur ska en helt främmande bil kunna åka in på ett område som bara några har tillgång till.
GM känner mycket väl till hela området.