2015-09-22, 17:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Då kom följdfrågan, varför mjölkrummet? Och enligt vittnesmålet stod Lisa och pratade med någon i en svart SUV på västra sidan av vägen. Vittnet sa inget om att hon blev inslängd.

Mjölkrummet var kanske en bra plats i ladan, fyra väggar, hyfsat ljudisolerat, jag vet inte.

Angående vittnesuppgift om fordon vid caféet så kanske jag minns fel, men jag har för mig att det har florerat en uppgift om att ett eller två fordon har synts vid caféet och en yngre man som talade i telefon, men som sagt, jag kan minnas fel, tråden är lång.

mvh
2015-09-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Du menar att de skulle vara ovetandes om vad som skett och att det rör sig poliser mfl i området, då den lilla orten och vad som skett stått i centrum för hela Sveriges uppmärksamhet i sommar?
Du behagar skämta.
Då nyfikna utsocknes vallfärdar för att bara titta på kafét, husen, området etc.
Knappast att man väljer Blomberg för sina stötar då. Sunt förnuft var det.

Jodå bland de svensktalande,eller kan det va så att utländska nattarbetare har någon hemlig nätsida där de avråds åka till känsliga områden,
2015-09-22, 17:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mjölkrummet var kanske en bra plats i ladan, fyra väggar, hyfsat ljudisolerat, jag vet inte.

Angående vittnesuppgift om fordon vid caféet så kanske jag minns fel, men jag har för mig att det har florerat en uppgift om att ett eller två fordon har synts vid caféet och en yngre man som talade i telefon, men som sagt, jag kan minnas fel, tråden är lång.

mvh
Vad jag minns var det en svart SUV på västra sidan av vägen, och Lisa stod och pratade med föraren. Den unge mannen är avförd i tråden som sannolikt någon i kavalleriet, han sågs för sent för att ha något med försvinnandet att göra.
2015-09-22, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Varför började polisen då söka där några timmar efter att litauerna med bojor hämtats till förhör?

Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag tror som Fredman förklarat, ett fynd görs, området spärras av och det görs en husrannsakan - då hittas Lisa.

Byggboden där LH troligen hittades hade lås enligt tidigare inlägg i tråden och nyckeln dit ska hängt i närheten. Men anta att MGM hade den nyckeln i sina arbetskläder efter att han placerat BO där. Vid polisens husrannsakan på fredagskvällen när bröderna var intagna till förhör så kan nyckeln hittats i bostaden hos MGM. Därav den korta tid från litauerna hämtades in till förhör och att LH hittades.
2015-09-22, 17:27
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Då kom följdfrågan, varför mjölkrummet? Och enligt vittnesmålet stod Lisa och pratade med någon i en svart SUV på västra sidan av vägen. Vittnet sa inget om att hon blev inslängd.
Nej, men vittnet (eventuellt två separata vittnen) kanske inte såg hela förloppet, så möjligheten kan inte uteslutas.
2015-09-22, 17:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Hur är det, var nyckeln till fiket gömd i ladan eller är det en skröna?

Jag ser faktiskt den möjligheten som intressant då jag inte kan se något annat rimligt skäl till att offret frivilligt skulle ta sig till ladan, om hon nu gjorde det. Än så länge är det dock en skröna. Jag tycker bara att det är märkligt att offret skulle gå till ladan för att hänga en nyckel när hon kunde köra mopeden dit för att sedan köra direkt hem, det gör att jag känner mig osäker på hypotesen.

Att AJ skulle upplåta ladan till LS för nyckelhantering är inte långsökt då LS är AJ:s hyresgäst, dessutom så verkar de känna varandra rätt så bra.
2015-09-22, 17:37
Medlem
Smegmas avatar
Gästarbetaren kommer med all säkerhet inte att dömas eftersom att Sveriges rättsväsende är pinsamt. Skulle snällpojken från skitlandet gjort samma sak i sitt skitland så hade han varit nackad för länge sedan.

Han har det bra här. Sitter och ljuger, blir matad, tak över huvudet och säkerligen en axel att gråta falska toner mot.

Och allt detta trams kostar...MYCKET PENGAR FÖR OSS!

Till råga på allt så kommer han säkerligen (likt Rahman) få ett fett skadestånd eftersom han blivit kränkt för att MAJORITETEN anser att han inte kan hålla kuken i styr.

Jävla pinsamma Sverige!!!
2015-09-22, 17:39
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Gästarbetaren kommer med all säkerhet inte att dömas eftersom att Sveriges rättsväsende är pinsamt. Skulle snällpojken från skitlandet gjort samma sak i sitt skitland så hade han varit nackad för länge sedan.

Han har det bra här. Sitter och ljuger, blir matad, tak över huvudet och säkerligen en axel att gråta falska toner mot.

Och allt detta trams kostar...MYCKET PENGAR FÖR OSS!

Till råga på allt så kommer han säkerligen (likt Rahman) få ett fett skadestånd eftersom han blivit kränkt för att MAJORITETEN anser att han inte kan hålla kuken i styr.

Jävla pinsamma Sverige!!!
Går du inte händelserna i förväg nu? Rättegången har ju inte ens startat?
2015-09-22, 17:41
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Jag ser faktiskt den möjligheten som intressant då jag inte kan se något annat rimligt skäl till att offret frivilligt skulle ta sig till ladan, om hon nu gjorde det. Än så länge är det dock en skröna. Jag tycker bara att det är märkligt att offret skulle gå till ladan för att hänga en nyckel när hon kunde köra mopeden dit för att sedan köra direkt hem, det gör att jag känner mig osäker på hypotesen.

Att AJ skulle upplåta ladan till LS för nyckelhantering är inte långsökt då LS är AJ:s hyresgäst, dessutom så verkar de känna varandra rätt så bra.
Som det framställts hittills var det de två andra tjejerna som låste och eventuellt ställde in larm medan LH gick iväg till mopeden. Då borde det varit nån av de andra som hängde in nyckeln.
2015-09-22, 17:41
Medlem
Citat:

Jag tror själv att nyckeln inte hängde i ladan, hade nyckeln hängt i ladan skulle väl litauerna besökt caféet vid tidigare tillfällen , hämtat fikabröd mm på kvällstid.
Är väl mer troligt att ordinarie personal hade nyckel på sig

Annas så skulle Lisa gått över med nyckeln för att hänga den på sin plats och där stog NB bakom mjölrummet och började prata, blev sedan våldsam slog ihjäl henne och in i bilen och for iväg till Martorp
I all hast.
Senast redigerad av Gormer 2015-09-22 kl. 17:44.
2015-09-22, 17:43
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Går du inte händelserna i förväg nu? Rättegången har ju inte ens startat?

Jag på snudd garanterar att det blir så.

Tyvärr.

Bevisen verkar vara bleka (dassigt arbete från de ansvariga från början) och med tanke på tiden som har gått så finner jag det ytterst tveksamt att Skitkuken får det straff han förtjänar.

Hur jävla svårt ska det vara att banka sanningen ur ett misstänkt gästarbetardrägg som man vet är skyldig!?

I hela världen använder man den metoden.

Men inte i Stjärtgosse-Sverige...
Senast redigerad av Smegma 2015-09-22 kl. 17:46.
2015-09-22, 17:47
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Jag på snudd garanterar att det blir så.

Tyvärr.

Bevisen verkar vara bleka (dassigt arbete från de ansvariga från början) och med tanke på tiden som har gått så finner jag det ytterst tveksamt att Skitkuken får det straff han förtjänar.

Hur jävla svårt ska det vara att banka skiten ur en misstänkt som man vet är skyldig!?

I hela världen använder man den metoden.

Men inte i Stjärtgosse-Sverige...
Fast det är ju ganska tyst om vilka bevis som finns så det där med bleka bevis är ju egentligen bara gissningar. Och våld som förhörsmetod är väl lite sisådär va? Om en misstänkt är oskyldig och erkänner under tortyraktiga förhör så kan det ju innebära att en riktig mördare går fri och en oskyldig sätts bakom galler. Det är ju ingen direkt upprättelse för offret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in